Gå til innhold

Om man ser kreft på CT vil man da få svar kjapt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet?mamma har tatt bilde av tarm/mage Idag og lurer på om hun kan vente svar før helgen om det er kreft?er sånn pakkeløsning gjennom ahus for å utelukke kreft.

 

Anonymous poster hash: fee8a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte raskt svar, men ikke alltid. Vil tro det i deres tilfelle. Er det du som har skrevet om mammaen din før? Hvordan går det?

 

Anonymous poster hash: 5c884...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk😊 ja det er jeg som er bekymret etter at hun har mye blod i avføring,slim osv..så nå venter vi bare på svar. Hun har veldig vondt på høyre side der hvor leveren sitter også. Leverprøven skal være opptil 45, og hennes var på 195.

 

Anonymous poster hash: fee8a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan stort sett ikke si sikkert hva man eventuelt ser på CT. Man kan ha en veldig sterk mistanke, men det må som regel flere undersøkelser til før man har en sikker diagnose, og gjerne enda flere (og litt tid) før man vet noe om veien videre.

 

Hvor lang tid det tar å få svar avhenger av kapasiteten på røntgenavdelingen, og kapasiteten på avdelingen som skal følge det opp. Vanskelig å si noe om uten å kjenne rutinene på det aktuelle sykehuset... Men ville forventet svar innen ei ukes tid.

 

Anonymous poster hash: 00e99...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos svigemor oppdaget de lungekreft på ct/ultralyd. De så det med det nok med en gang for hun fikk beskjed at fastlegen ville få svar innen tre timer:

 

Anonymous poster hash: 87936...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det endelig blir tatt grep!

Jeg har tenkt på dere.

Lykke til <3



Anonymous poster hash: e22b3...194
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når min mamma fikk påvist kreft, ringte dem samme dagen bildene var tatt. Hun ble innlagt dagen etter. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere😊de sa på sykehuset at om hun hadde kreft ville de se dette 100%.mamma blør bare mer om mer der nede og må gå med bind pga blod og slim,beklager detaljer. Håper hun får vite noe før helgen.

 

Anonymous poster hash: fee8a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun endelig får noe nyttig hjelp!! Håper hun bare har en stygg betennelse av et slag!

 

(mine leververdier var over 1000 etter gallesteinsanfall, så det trenger ikke være så farlig! Men det kan f.x. være et tegn på at leveren sliter med å få renset kroppen... Noe er jo galt!)

 

Lykke til!

 

Anonymous poster hash: f5168...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk😊håper heller ikke det er noe alvorlig,sliter med å sove på natta fordi jeg bekymrer meg. Vi har 3 stk i familien som døde tidlig av tarmkreft.

 

Anonymous poster hash: fee8a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkeforløpet skal jo være en garanti for å få en rask avklaring. Dere/din mor har vel fått beskjed om hvordan det vil foregå.

 

Husker ikke hvor lang/kort tid det skal gå fra start til svar. Sjekk om du finner noe informasjon på www.ahus.no eller ring til avd hun er henvist til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal gå ganske raskt skal gå inn å sjekke på ahus.

 

Anonymous poster hash: fee8a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står fra første oppmøte til utredning er ferdig skal det gå Max 12 kalenderdager.

 

Anonymous poster hash: fee8a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk som spør:) vi vet ikke noe mer enda,venter på svar fra CT.

 

Anonymous poster hash: fee8a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv under utredning for kreft og er innlagt på sykehuset. Skal ta ct i morgen og vil få svar samme dag.

 

Anonymous poster hash: 52dc4...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva som skulle til for at du ble innlagt?

 

Anonymous poster hash: fee8a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til,får virkelig håpe du ikke har kreft❤️

 

Anonymous poster hash: fee8a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva som skulle til for at du ble innlagt?

 

Anonymous poster hash: fee8a...088

Blodprøvesvar kombinert med suspekte symptomer.

 

 

Anonymous poster hash: 52dc4...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...