Gå til innhold

Spent i dag :-)


BarnNr.4 :)

Anbefalte innlegg

Jeg har også fått sprøyten etter hver fødsel, spent på om jeg får en rhs pluss baby denne gang også.

Oppfølgingen er god, men jeg merker meg at den har forandret seg iløpet av de 18 årene det har vært aktuelt for meg ihvertfall.

Første gang har jo ikke noe å si, men i svangerskapene etterpå, hvis en ikke har hatt en abort etter uke 8 så klart.

Etter det føler jeg alltid jeg har blitt godt fulgt opp og følt meg trygg, har aldri hatt noe antydning til at noe når det gjelder rhs uforlikelighet.

Men denne gangen syns jeg ikke oppfølgingen er like god.

Sist svangerskap ble det tatt en prøve i uke 12 og neste i uke 28 så en i uke 36.

 

Denne gangen tok jeg blodprøven i uke 7, det er egentlig altfor tidlig og kan ikke si noe om uforlikelighet, den forteller bare at en er rjs minus, men ikke noe annet. Selv om sjansen er liten for at det skal være noe i om at jeg fikk sprøyten sist, men det kan fortsatt skje, selv om sjansen er veldig liten.

Den neste blodprøven tok jeg i uke 32, altså sist uke.

Syns det var litt langt hopp.

Vet om mange som får beskjed om å komme tilbake å ta blodprøve etter at de er passert uke 12 når de får bekreftet rhs minus, bare for å være på den sikre siden.

Enig med deg at det var litt tidlig med første blodprøve, satser på at alt går fint .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...