Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Min barndomsvenninne har et barn som sovner "overalt". Under middagen på spisestolene, på gulvet på badet og i boden. I tillegg sovner hun alltid i bil, selv om det ikke er bhg dag den dagen, altså helg. Jeg har ikke så gamle barn selv enda, men jeg har en toåring som nesten kjemper mot å sove om dagen, og har inntrykk av at de fleste barn blir litt slik? Jeg skjønner om barnet er slitent, setter seg i sofaen og dupper der, men under middag, etter do etc? Det kan ikke være normalt på en som er langt over 4 år? Det er rart at en unge som er såpass stor bare ikke klarer å holde seg oppe? Jeg har som sagt ikke noe å sammenligne med, men i mitt hode er dette rart? Anonymous poster hash: 7d514...ac4
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Enig! Jeg har selv en fireåring som trenger mye søvn, men har aldri opplevd at han sovner noe annet sted enn seng og sofa... Hadde det vært mitt barn hadde jeg fått barnet undersøkt av lege. Jernmangel? Narkolepsi? Anonymous poster hash: 1f84f...897
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Om en forutsetter at barnet sover om natten er det veldig rart, høres ut som den sove-sykdommen som noen barn fikk etter svineinfluensavaksinen. Men om barnet har store søvnproblemer og ikke sover om natten vil det før eller senere bare sovne fordi kroppen trenger hvile, men det er jo ikke normalt det heller. Hadde det vært mitt barn ville jeg oppsøkt legehjelp for lenge siden. Jeg har 4 barn og aldri hørt om maken. Selvfølgelig kan man oppleve at barnet sovne i sofaen og at det sovner i bil er helt vanlig, men da er det jo en naturlig forklaring på det, som at der lang over sengetid, sov dårlig natten før e.l. Anonymous poster hash: 12c7d...3d7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Min 3åring gjorde det frem til vi startet på allergimedisiner. Ingen andre symptomer, og negativ blodprøve (Vanlig i den alderen). Var som å skru på en bryter. Søvnmengden gikk fra oppmot 16timer I døgnet til 10-11 timer om natta, og aktiv unge hele dagen. 😊 Er det allergi i familien, så ville jeg prøvd (via lege selvfølgelig) Anonymous poster hash: 19833...f68
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Føler jeg har sagt det litt ofte i det siste, men han bør testes for cøliaki. (Nei, en trenger ikke ha "magetrøbbel" selv om en har cøliaki). Anonymous poster hash: 7f9f7...a21
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Barnet sover hele natten og vekkes om morgenen. Jeg måtte høre her først, siden jeg føler jeg ikke kan noe om 4 åringer. Men nok til at jeg synes det kanskje er merkelig. De oppsøker nok ikke lege, de synes dette er gøy og legger ut bilder på Facebook av det.. Føler ikke jeg kjenner hun såå godt at jeg kan si det uten noe referanse.. Anonymous poster hash: 7d514...ac4
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Jeg blir forferdelig trøtt av allergi. Anonymous poster hash: 98ef4...15c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Min gjorde det frem til vi tok mandlene på henne. Hun sivnet midt i måltidene osv. Snorket hele natta og hadde pustestopper iløpet av natta så hun sov nok ikke godtselv om hun sov hele natta. Anonymous poster hash: 03811...7fa
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Mine sovner fortsatt nesten umidelbart i bilen. De er skolebarn nå. Det gjør jeg også når jeg sitter på og ikke kjører selv. I den settingen har det ikke noe å si hvor mye eller lite vi har sovet om natta. Anonymous poster hash: caf27...07b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Barnet sover hele natten og vekkes om morgenen. Jeg måtte høre her først, siden jeg føler jeg ikke kan noe om 4 åringer. Men nok til at jeg synes det kanskje er merkelig. De oppsøker nok ikke lege, de synes dette er gøy og legger ut bilder på Facebook av det.. Føler ikke jeg kjenner hun såå godt at jeg kan si det uten noe referanse.. Anonymous poster hash: 7d514...ac4 Hun synes det er gøy??? Hva pokker er det som er gøy med at barnet ditt tydelig er utslitt, langt utover det normale? Sannsynligheten er stor for at det ligger noe sykdom eller mangler (jern, vitaminer e.l) bak dette. Totalt uforsvarlig å ikke gjøre noe med det. Hvis det fortsetter bør du vurdere å ta en telefon til helsesøster. Anonymous poster hash: 7f9f7...a21
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #11 Skrevet 3. juni 2015 Sovne i bil er det mange som gjør,jeg skal ikke sitte på i bil veldig mye mer enn 10-15 min selv før jeg sover , men de andre tingene reagerer jeg på. Det ene barnet jeg vet om som var sånn, fikk etter hvert diagnosen cøliaki og ble en helt annen gutt uten gluten. Anonymous poster hash: bb37b...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå