optimist77 Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 Bor på et boligfelt hvor nabobarna ofte er i hagen vår siden vi har trampoline. Dette er forsåvidt helt greit. Guttungen min er seks år og det er gjerne 3 "faste" nabobarn i samme alder som vanker her. Men, det jeg syns er litt vanskelig, rett og slett, er at når vi har besøk på terassen av venner med barn osv., skal grille eller eventuelt ha selskaper, så lurer jeg på om det er "greit" å sende disse nabobarna hjem? Tenker at noen ganger må det være rom for oss å ikke ha de ungene rundt hos hele tiden, men kose oss med besøket også. Samtidig så får jeg jo dårlig samvittighet for å be de gå....Poenget er jo at her er de jo hele tiden...Når nabojenta skal ha bursdag og gutten min ikke er invitert, så sørger jeg ihvertfall jeg som forelder å IKKE sende bort barnet dit da jeg vet at dem har et opplegg på gang. Dette forklarer jeg sønnen min og han forstår. Hva syns dere ?
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Det er helt legitimt. Vi har og naboer med barn (De er venner av oss fra mange år tilbake, så det er litt mine og dine) men når vi har besøk av andre må de gå hjem, evt komme over når de tar kontakt med hverandre. Bare si at dere har besøk, og at de kan komme en annen gang.
Snøfnugg75 Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Det er heilt OK. Måten det blir gjort på er greia - sei dei kan kome tilbake seinare/imorgon/når besøket har reist.Dette har vi gjort mange gangar, og det har ikkje skapt problem.
Lykketroll13 Skrevet 6. juni 2015 #5 Skrevet 6. juni 2015 Snakk først med foreldrene, og ja, send barna hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå