Gå til innhold

Hjelp? Utslett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann har fått masse små prikker i ettermiddag, og jeg har null anelse over hva det kan være.

Burde jeg ta han til legen, eller er det greit å se det an til i morgen?

Han er redusert i formen, men har ikke feber...

Anonymous poster hash: 5001c...e41

post-42-92476_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta et glass og press mot prikkene. Kan du se de gjennom glasset? Eller blir de borte?

Skrevet

Ta et glass og press mot prikkene. Kan du se de gjennom glasset? Eller blir de borte?

Jeg ser dem fremdeles gjennom glasset. Holdte det i flere sekunder for å være sikker, hvis det er rett?

Hva kan det bety?

Hi

Skrevet

Jeg ser dem fremdeles gjennom glasset. Holdte det i flere sekunder for å være sikker, hvis det er rett?

Hva kan det bety?

Hi

Skrevet

er han stiv i nakken? klarer han å bøye hodet slik at haken kommer ned på brystkassen? Har han fått feber? Vondt i hodet? Kom utslettet brått? Over tid? Kvalm? lyssky? Har prikkene blitt større? Fler? Hvor gammelt er barnet?

Skrevet

har han endret bevissthet de siste timene? Er han fjern eller slapp? 

mulig det ikke er noe farlig, men det kan være lurt å ringe legevakten og høre med de. 

Skrevet

det at utslettet fortsatt er synlig gjennom glasset kan være tegn på hjernehinnebetennelse. 

Skrevet

Tas ungen på legevakten! Prikker som ikke blir borte gjennom glass kan være blødning i huden, og tegn på hjernehinnebetennelse. Ikke vent til i morgen!!

Skrevet

Å herregud! Nå blir jeg livredd!

Dette kom veldig brått, han har ikke feber, kan ellers røre seg greit, men har vært sovende og hatt frostrier i em. Han har også vært mer trøtt enn normalt.

Han sover ved siden av meg nå, og jeg kjenner at kinnene er kokvarme. Pannen er ikke like varm, men leggene er også varmere enn normalt.

Han er 10 år.

Hi

Skrevet

Jeg ville faktisk ha ringt 113.

Skrevet

Ring legevakt på flekken!

Skrevet

Jeg håper du er på legevakten/sykehus med barnet ditt nå! Ønsker dere lykke til!

Anonymous poster hash: 05925...184

Skrevet

Slike prikker kan ha veldig mange grunner. Ikke bare hjernehinnebetennelse så ikke få helt panikk. Hvordan går det?

Anonymous poster hash: 8ebbc...6f6

Skrevet

Hei, så koselig at dere tenker på oss :)

Vi reiste til sykehuset i går natt og ble sendt direkte på isolat. Iløpet av natten ble lillemann verre og verre i formen, han ble varm som en stekovn og nå mistenker de både kyssesyke, sir johnson? Syndrome og allergi!

Lille har det ikke greit og har sovet i nesten hele dag. Spiser minimalt og er lite kontaktbar.

Håper virkelig det går seg til, det er ikke noe særlig å se han være så dårlig! Så utrolig fort ting kan forandre seg altså!😔

Hi

Skrevet

Så godt dere dro til legevakten i går natt! Håper de finner ut av det og at han kommer seg raskt igjen! :)

God bedring til gutten din :)

(steven johnson syndrom... jeg måtte google ;) )

Anonymous poster hash: a9053...277
Skrevet

Hei, så koselig at dere tenker på oss :)

Vi reiste til sykehuset i går natt og ble sendt direkte på isolat. Iløpet av natten ble lillemann verre og verre i formen, han ble varm som en stekovn og nå mistenker de både kyssesyke, sir johnson? Syndrome og allergi!

Lille har det ikke greit og har sovet i nesten hele dag. Spiser minimalt og er lite kontaktbar.

Håper virkelig det går seg til, det er ikke noe særlig å se han være så dårlig! Så utrolig fort ting kan forandre seg altså!

Hi

Så bra dere reiste! :) God bedring til gutten din! Og varme tanker til deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...