Gå til innhold

kake for diabetikere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det? Diabetikere skal jo ikke ha verken sukker, hvetemel eller kunstig søtning. .

 

Noen som har en god oppskrift?

 

 

Anonymous poster hash: 22c3e...a83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannbakkels med krem og bær?

 

Ellers kan diabetikere også spise et lite kakestykke i ny og ne hvis de er flinke med kost og blodsukkerregulering til vanlig. Og skal de ikke ha kunstig søtning? Det har jeg aldri hørt før.

 

Anonymous poster hash: 999bf...0e7

Skrevet

Diabetikere kan ha kunstig setning og hvetemel. I alle fall de jeg vet om, så det gjelder ikke alle noen tåler litt sukker også

 

Anonymous poster hash: 0017a...938

Skrevet

Er det type II med et forsøk på kostholdsregulering, eller type I med vanskelig blodsukker? De jeg kjenner med type I spiser hva det skal være og justerer bare insulindosen deretter.

Skrevet

Er det type II med et forsøk på kostholdsregulering, eller type I med vanskelig blodsukker? De jeg kjenner med type I spiser hva det skal være og justerer bare insulindosen deretter.

Det er til en med type II som har fått beskjed av lege om å holde seg unna det ovennevnte. Dersom hun ik gjør det bør hun iflg lege begynne med insulin of det ønsker hun ikke..

 

 

Anonymous poster hash: 22c3e...a83

Skrevet (endret)

 

Er det type II med et forsøk på kostholdsregulering, eller type I med vanskelig blodsukker? De jeg kjenner med type I spiser hva det skal være og justerer bare insulindosen deretter.

Det er til en med type II som har fått beskjed av lege om å holde seg unna det ovennevnte. Dersom hun ik gjør det bør hun iflg lege begynne med insulin of det ønsker hun ikke..

 

 

Anonymous poster hash: 22c3e...a83

Da er jeg med. Og så bra at du tar hensyn! Kanskje du finner noe her: https://kosthold.diabetes.no/oppskrifter/?category=Middagsrett

 

Obs, der går den kanskje rett til middag, men hvis det fungerer og du får navigert deg rundt så skal det være kaker og desserter der, også :)

Endret av Gustav Klitt
Skrevet

 

Tusen takk, men jeg finner ikke oppskrift?!

 

Anonymous poster hash: 22c3e...a83

 

Ahhh ser nå det ikke gikk, men leter frem her :)

Oppskriften er som følger:

 

Bunn:

150g saltede, ristede peanøtter

150g peanøtter uten salt

150g cashevnøtter

150g valnøtter

150g smør

1- 2 ss sukrin gold

 

Ostetopp:

1 pk sukkerfri gele

3 dl fløte

2 beger philadelfia naturell

1 beger sæterrømme

Noen dråper vaniljeessens

Sukrin + ( avhenger av hvor søt du vil ha den)

 

Geletopp:

2 pk sukkerfri gele ( Eldorado)

2 ss sukrin gold

Skivet jordbær, blåbær eller bringebær

Fremgangsmåte

 

Bunn

Knus nøttene i en foodprossesor eller lignende

Smelt 150g smør

Bland dette sammen med 1 ss sukrin gold

Om bunnen er flytende etter blanding, tilsett mer nøtter.

 

Kok opp en pk gele og tilsett halvparten av vannet. Sett i kjøleskapet.

Mens gelen kjølner, pisk krem av en pakke fløte.

 

Bruk gjerne en stor bolle, det blir mye røre. Bland dette sammen med 400g philadelfia kremost naturell og et beger seterrømme. Bland ostekremen sammen med gelen når den er blitt kald men ikke stivnet. Hell blandingen over bunnen. Sett i kjøleskapet og la stå i 2-3 timer eller mer.

 

Kok opp to pk gele og tilsett halvparten av vannet. Sett i kjøleskapet.

Når gelen er blitt kjølig, men ikke stivnet helles den over kaken.

Skjær jordbær i skiver og legg over i gelen.

La stå i kjøleskapet et par timer eller mer før servering

Skrevet

 

 

Er det type II med et forsøk på kostholdsregulering, eller type I med vanskelig blodsukker? De jeg kjenner med type I spiser hva det skal være og justerer bare insulindosen deretter.

Det er til en med type II som har fått beskjed av lege om å holde seg unna det ovennevnte. Dersom hun ik gjør det bør hun iflg lege begynne med insulin of det ønsker hun ikke..

 

 

Anonymous poster hash: 22c3e...a83

Da er jeg med. Og så bra at du tar hensyn! Kanskje du finner noe her: https://kosthold.diabetes.no/oppskrifter/?category=Middagsrett

 

Obs, der går den kanskje rett til middag, men hvis det fungerer og du får navigert deg rundt så skal det være kaker og desserter der, også :)

Tusen takk 😊

 

 

Anonymous poster hash: 22c3e...a83

Skrevet

Tusen takk 😊 da gjelder det bare å velge 😊

 

Anonymous poster hash: 22c3e...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...