Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 Finnes det? Diabetikere skal jo ikke ha verken sukker, hvetemel eller kunstig søtning. . Noen som har en god oppskrift? Anonymous poster hash: 22c3e...a83
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Vannbakkels med krem og bær? Ellers kan diabetikere også spise et lite kakestykke i ny og ne hvis de er flinke med kost og blodsukkerregulering til vanlig. Og skal de ikke ha kunstig søtning? Det har jeg aldri hørt før. Anonymous poster hash: 999bf...0e7
Gjest Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Jupp det har jeg https://www.facebook.com/lavkarbonina/photos/pb.785904758131980.-2207520000.1433268543./818300608225728/?type=3&theater
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #4 Skrevet 2. juni 2015 Diabetikere kan ha kunstig setning og hvetemel. I alle fall de jeg vet om, så det gjelder ikke alle noen tåler litt sukker også Anonymous poster hash: 0017a...938
Gustav Klitt Skrevet 2. juni 2015 #5 Skrevet 2. juni 2015 Er det type II med et forsøk på kostholdsregulering, eller type I med vanskelig blodsukker? De jeg kjenner med type I spiser hva det skal være og justerer bare insulindosen deretter.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #6 Skrevet 2. juni 2015 Er det type II med et forsøk på kostholdsregulering, eller type I med vanskelig blodsukker? De jeg kjenner med type I spiser hva det skal være og justerer bare insulindosen deretter. Det er til en med type II som har fått beskjed av lege om å holde seg unna det ovennevnte. Dersom hun ik gjør det bør hun iflg lege begynne med insulin of det ønsker hun ikke.. Anonymous poster hash: 22c3e...a83
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #7 Skrevet 2. juni 2015 Jupp det har jeg https://www.facebook.com/lavkarbonina/photos/pb.785904758131980.-2207520000.1433268543./818300608225728/?type=3&theater Tusen takk, men jeg finner ikke oppskrift?! Anonymous poster hash: 22c3e...a83
Gustav Klitt Skrevet 2. juni 2015 #8 Skrevet 2. juni 2015 (endret) Er det type II med et forsøk på kostholdsregulering, eller type I med vanskelig blodsukker? De jeg kjenner med type I spiser hva det skal være og justerer bare insulindosen deretter.Det er til en med type II som har fått beskjed av lege om å holde seg unna det ovennevnte. Dersom hun ik gjør det bør hun iflg lege begynne med insulin of det ønsker hun ikke.. Anonymous poster hash: 22c3e...a83 Da er jeg med. Og så bra at du tar hensyn! Kanskje du finner noe her: https://kosthold.diabetes.no/oppskrifter/?category=Middagsrett Obs, der går den kanskje rett til middag, men hvis det fungerer og du får navigert deg rundt så skal det være kaker og desserter der, også Endret 2. juni 2015 av Gustav Klitt
Gjest Skrevet 2. juni 2015 #9 Skrevet 2. juni 2015 Jupp det har jeg https://www.facebook.com/lavkarbonina/photos/pb.785904758131980.-2207520000.1433268543./818300608225728/?type=3&theater Tusen takk, men jeg finner ikke oppskrift?! Anonymous poster hash: 22c3e...a83 Ahhh ser nå det ikke gikk, men leter frem her Oppskriften er som følger: Bunn: 150g saltede, ristede peanøtter 150g peanøtter uten salt 150g cashevnøtter 150g valnøtter 150g smør 1- 2 ss sukrin gold Ostetopp: 1 pk sukkerfri gele 3 dl fløte 2 beger philadelfia naturell 1 beger sæterrømme Noen dråper vaniljeessens Sukrin + ( avhenger av hvor søt du vil ha den) Geletopp: 2 pk sukkerfri gele ( Eldorado) 2 ss sukrin gold Skivet jordbær, blåbær eller bringebær Fremgangsmåte Bunn Knus nøttene i en foodprossesor eller lignende Smelt 150g smør Bland dette sammen med 1 ss sukrin gold Om bunnen er flytende etter blanding, tilsett mer nøtter. Kok opp en pk gele og tilsett halvparten av vannet. Sett i kjøleskapet. Mens gelen kjølner, pisk krem av en pakke fløte. Bruk gjerne en stor bolle, det blir mye røre. Bland dette sammen med 400g philadelfia kremost naturell og et beger seterrømme. Bland ostekremen sammen med gelen når den er blitt kald men ikke stivnet. Hell blandingen over bunnen. Sett i kjøleskapet og la stå i 2-3 timer eller mer. Kok opp to pk gele og tilsett halvparten av vannet. Sett i kjøleskapet. Når gelen er blitt kjølig, men ikke stivnet helles den over kaken. Skjær jordbær i skiver og legg over i gelen. La stå i kjøleskapet et par timer eller mer før servering
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #10 Skrevet 2. juni 2015 Er det type II med et forsøk på kostholdsregulering, eller type I med vanskelig blodsukker? De jeg kjenner med type I spiser hva det skal være og justerer bare insulindosen deretter.Det er til en med type II som har fått beskjed av lege om å holde seg unna det ovennevnte. Dersom hun ik gjør det bør hun iflg lege begynne med insulin of det ønsker hun ikke.. Anonymous poster hash: 22c3e...a83 Da er jeg med. Og så bra at du tar hensyn! Kanskje du finner noe her: https://kosthold.diabetes.no/oppskrifter/?category=Middagsrett Obs, der går den kanskje rett til middag, men hvis det fungerer og du får navigert deg rundt så skal det være kaker og desserter der, også Tusen takk 😊 Anonymous poster hash: 22c3e...a83
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #11 Skrevet 2. juni 2015 Tusen takk 😊 da gjelder det bare å velge 😊 Anonymous poster hash: 22c3e...a83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå