Gå til innhold

Er det noen som har hatt blodpropp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene hatt vondt i utsiden av låret. Trodde først jeg hadde slått meg, men har ingen blåkul. Det gjør ikke veldig vondt, men kjenner det godt når jeg f. Eks står på den foten for å ta på meg bukse. Kjenner det også når jeg tar over området. Har ikke noen betydelig hevelse, rødheteller lignende. Har nå fått strålingen ned mot kneet.

Er forøvrig gravid og har heterozygot leidenmutasjon.

 

Er egentlig ikke så bekymret, men etter litt googling (dumme meg), ser jeg at det ikke er alle som har de klassiske symptomene på blodpropp.

 

Så, er det noen av dere som har hatt blodpropp? Og hva var symptomene?

 

Anonymous poster hash: eff59...b5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har det. Men du VET at du er heterozygot leiden og i tillegg gravid, sjansen for at du får bodpropp er ganske gøy, hvorfor går du ikke på fragmin?.. Gravide med leiden skal gå på fragmin hele svangerskapet og 6 uker etter fødsel. Dra til lege og få fragminsprøyter.

 

Da jeg hadde blodpropper (har hatt i lyske, propper i begge bena og begge lungene), så var jeg aldri hoven. Det kjentes først ut som det satt en småstein der en stund, før de virkelige smertene inntraff.

 

Anonymous poster hash: 3f507...19d

Skrevet

Begynte i leggen. Det er vanlig med hevelse. Ta et målebånd og mål tykkelse på begge lårene, det er en god indikasjon. Blodpropp i beinet er ikke spesielt smertefullt. Min blodpropp spredde seg til begge lungene. Har du mistanke skal du derfor kontakte legevakt umiddelbart!

 

Anonymous poster hash: d16e5...c5c

Skrevet

Begynte i leggen. Det er vanlig med hevelse. Ta et målebånd og mål tykkelse på begge lårene, det er en god indikasjon. Blodpropp i beinet er ikke spesielt smertefullt. Min blodpropp spredde seg til begge lungene. Har du mistanke skal du derfor kontakte legevakt umiddelbart!Anonymous poster hash: d16e5...c5c

"Blodpropp i beinet er ikke spesielt smertefullt" - du aner tydeligvis ikke hva du snakker om.

 

Anonymous poster hash: 3f507...19d

Skrevet

 

Begynte i leggen. Det er vanlig med hevelse. Ta et målebånd og mål tykkelse på begge lårene, det er en god indikasjon. Blodpropp i beinet er ikke spesielt smertefullt. Min blodpropp spredde seg til begge lungene. Har du mistanke skal du derfor kontakte legevakt umiddelbart!Anonymous poster hash: d16e5...c5c

"Blodpropp i beinet er ikke spesielt smertefullt" - du aner tydeligvis ikke hva du snakker om.

 

Anonymous poster hash: 3f507...19d

Jeg har hatt blodpropp i beinet, så jeg vet hva jeg snakker om.

 

Du får svare for deg selv. Du trenger ikke innbille deg at din opplevelse skal gjelde alle andre.

 

Anonymous poster hash: d16e5...c5c

Skrevet

Så lenge det er heterozygot variant vil ikke fastlegen sette meg på blodfortynnende. Heller ikke min søster fikk det da hun var gravid. Har tatt det opp med andre leger som var enig i at det ikke var nødvendig.

 

Det er nettopp det jeg og har funnet ut, at enkelte som har blodpropp ikke får disse store smertene man "skal" ha. Ei heller at det er en fasit på at man får hevelse. Men hvor i låret/lysken satt smerten/ubehaget?

 

Anonymous poster hash: eff59...b5a

Skrevet

Ja, jeg har det. Men du VET at du er heterozygot leiden og i tillegg gravid, sjansen for at du får bodpropp er ganske gøy, hvorfor går du ikke på fragmin?.. Gravide med leiden skal gå på fragmin hele svangerskapet og 6 uker etter fødsel. Dra til lege og få fragminsprøyter.

 

Da jeg hadde blodpropper (har hatt i lyske, propper i begge bena og begge lungene), så var jeg aldri hoven. Det kjentes først ut som det satt en småstein der en stund, før de virkelige smertene inntraff.

 

Anonymous poster hash: 3f507...19d

Jeg er også gravid og hetrozygot. Det nye nå er at det gis bare blodfortynnende til de som har hatt blodpropp før.

Faktisk så tas ikke blodprøven "bare for å finne det ut" lenger.

 

Anonymous poster hash: 06112...9f8

Skrevet

Jeg har det i ene lungen nå. Går på Fragmin spröyter. Har fått det i forbindelse med kreft behandling. Er vistnok vanlig når man har kreft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...