Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 legevakta mistenkte infeksjon i området der 1 åringen er brannskadd. Vi fikk antibiotika, men denne bare spytter hun ut, og brekker seg når hun får. Ringte legevakta for å forhøre om vi kunne få konsentrerte antibiotika dråper, men legen der sa at jeg bare skal se bort i fra antibiotikaen, og bare følge med på hånda til 1 åringen (som er i bandasje). Hva hadde dere gjort? Fortsette å prøve å tvinge i henne antibiotika, eller bare håpe på at infeksjoner gir seg selv? 1 åringen har feber, er slapp, spiser lite og drikker lite. Anonymous poster hash: 869eb...fe4
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Jeg hadde dratt ned til legevakten! Det kan selvfølgelig være tilfeldigheter, at hun f.eks. får en virusinfeksjon samtidig som hun har brannskaden. Men jeg hadde ikke tatt sjansen på det. Man skal ikke ta lett på brannskader og ev. infeksjonsproblematikk. Dra til legevakten, pga. at hun er slapp og drikker lite, og få dem til å vurdere hånden på nytt. Om hånden er i bandasje så vil du ikke se ev. infeksjon der før du bytter på såret eller ev. infeksjon har gått langt. Anonymous poster hash: 77b6d...2f1
Gjest Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Enten så drar du ned på legevakten eller kontakter vakthavende lege på barneavdelingen der du bor.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #4 Skrevet 2. juni 2015 legevakta mistenkte infeksjon i området der 1 åringen er brannskadd. Vi fikk antibiotika, men denne bare spytter hun ut, og brekker seg når hun får. Ringte legevakta for å forhøre om vi kunne få konsentrerte antibiotika dråper, men legen der sa at jeg bare skal se bort i fra antibiotikaen, og bare følge med på hånda til 1 åringen (som er i bandasje). Hva hadde dere gjort? Fortsette å prøve å tvinge i henne antibiotika, eller bare håpe på at infeksjoner gir seg selv? 1 åringen har feber, er slapp, spiser lite og drikker lite. Anonymous poster hash: 869eb...fe4 Du er vel hun som ikke ville dra på legevakten når barnet ditt brant hånden? Denne gangen reiser du ned Anonymous poster hash: 795af...b83
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #5 Skrevet 2. juni 2015 Knus tablettene å bland med litt syltetøy, nugatti etc. Sjokolademelk eller sterk saft. Anonymous poster hash: 78de4...612
Honningmelon Skrevet 2. juni 2015 #6 Skrevet 2. juni 2015 Da tvinger du i henne antibiotikaen. Hold henne fast og ha det i en sprøyte som du har inn mot kinnet og litt bak i munnen. Da skal hun ikke klare å spytte det ut. Om hun derimot kaster opp av dette, må du dra på legevakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå