Gå til innhold

Dritt lei av den j8vla TRASSDRITTEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har holdt på i godt over 6 mnd nå, og er bare to år. Holder på å klikke for meg, legginga på kvelden er et h8lvete, mildt sagt. Bruker i gjennomsnitt 4-5 timer på det hver eneste kveld. Griner og hyler for alt, hele tida! 90% av alt som foregår er hyling. Skifting, mating, legging, leking, påkledning. Absolutt alt!

Hvor lenge varer trass i gj.snitt?

Anonymous poster hash: b16b5...a71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest noe om dette emnet? Det høres ut som om du muligens håndterer det feil?

Anonymous poster hash: 5c3bf...035
Skrevet

Har du lest noe om dette emnet? Det høres ut som om du muligens håndterer det feil? Anonymous poster hash: 5c3bf...035

Haha, ikke få meg til å le :P :p jeg har ikke engang skrevet HVORDAN jeg håndterer det! Men folk kan jo lese det de vil, bare de fantaserer og dikter opp litt underveis lissom! Ungen har vilje, og det merker jeg tydeligere nå når trassen styrer livet hennes.

Skrevet

Juling 90% av tiden er langt utenfor normalen. Snakk med helsestasjonen om hjelp til å håndtere barnet riktigere.

Anonymous poster hash: b28b1...6dc

Skrevet

Har holdt på i godt over 6 mnd nå, og er bare to år. Holder på å klikke for meg, legginga på kvelden er et h8lvete, mildt sagt. Bruker i gjennomsnitt 4-5 timer på det hver eneste kveld. Griner og hyler for alt, hele tida! 90% av alt som foregår er hyling. Skifting, mating, legging, leking, påkledning. Absolutt alt!

Hvor lenge varer trass i gj.snitt?

Det nytter ikke å skylde på barnet. Her er det du som gjør et eller annet feil i kommunikasjonen med barnet. Du kan kun forandre deg selv, ikke barnet.

Anonymous poster hash: ae1b1...278

Skrevet

Dersom du har holdt på 4-5 timer hver kveld i et halvt år, så vil jeg tro at du gjør noe feil ja....

Ungen holder ikke på slik uten at h*n får noe ut av det!!

Anonymous poster hash: 9be70...b5f

Skrevet

Har du lest noe om dette emnet? Det høres ut som om du muligens håndterer det feil? Anonymous poster hash: 5c3bf...035

Haha, ikke få meg til å le :P :P jeg har ikke engang skrevet HVORDAN jeg håndterer det! Men folk kan jo lese det de vil, bare de fantaserer og dikter opp litt underveis lissom! Ungen har vilje, og det merker jeg tydeligere nå når trassen styrer livet hennes.

Hyggelig måte å svare andre på, HI. Hvis du har samme tonen til barnet skjønner jeg at noe går galt der, ja....

Anonymous poster hash: 2b5e1...3db

Skrevet

Haha, ikke få meg til å le :P :P jeg har ikke engang skrevet HVORDAN jeg håndterer det! Men folk kan jo lese det de vil, bare de fantaserer og dikter opp litt underveis lissom! Ungen har vilje, og det merker jeg tydeligere nå når trassen styrer livet hennes.

Nei, du har ikke sagt noe om hvordan du håndterer det, men resultatet (90% trass) vitner om at metodene kanskje ikke er så gode. 

Ufattelig barnslig reaksjon å komme med "ha ha"-svar - det styrket mistanken min, kan du si.

Anonymous poster hash: 5c3bf...035

Skrevet

Du trenger ikke skrive engang om hvordan du takler trassen, det lyser igjennom.

Les om emnet og snakk med helsestasjonen - det er mitt beste råd.

Anonymous poster hash: 058f5...dd3

Skrevet

Ville meldt meg på kurset trassalder på foreldrekompetanse.no

Utrolig flink og kurset snudde mye i vår hverdag.

Anonymous poster hash: 24790...b2b

Skrevet

Det høres utrolig slitsom ut!

Hvordan arter en vanlig kveld seg, f eks? Et måltid?

Det er nok ikke helt vanlig at så små barn trasser så hardt, så du må nok se på hvordan du håndterer det. Har du søkt råd hos helsesøster f eks?

Skrevet

Går barnet i barnehage? I så fall ville jeg bedt om en samtale med pedleder. Hvis det er samme greia der, ville jeg ha bedt de hente inn ekstern hjelp, feks ppt eller tverrfaglig team. Fungerer barnet godt i barnehagen, så handler det mest sannsynlig om at deres relasjon (din og barnets) har gått i vranglås og at du trenger noen nøkler. Mange barnehager tilbyr pmto-veiledning, kan være gull når ting har låst seg.

Skrevet

Haha, ikke få meg til å le :P :p jeg har ikke engang skrevet HVORDAN jeg håndterer det! Men folk kan jo lese det de vil, bare de fantaserer og dikter opp litt underveis lissom! Ungen har vilje, og det merker jeg tydeligere nå når trassen styrer livet hennes.

Hva vil du egentlig med dette innlegget? Høre at du gjør alt rett og at det er barnet sin skyld?

Anonymous poster hash: 24347...5ac

Skrevet

Hei. Jeg har også en meget viljesterk toåring, hvor trassen har slått inn. Hun har vært viljesterk siden fødselen av - tro det eller ei. Det er selvfølgelig vært mye tydeligere det siste året, og viljen kommer mer og mer frem. 

Vi har jobbet mye med ulike metoder og ulike måter å tenke på. Vi har måttet jobbe sammen med barnet om å finne en løsning som fungerer for alle parter. Kall det gjerne å inngå et kompromiss med barnet - vi trenger ikke styre barnets liv når det er to år, det kan få velge litt selv. Nå vet jeg ingenting om hvordan du/dere gjør det i hverdagen. Kanskje overstyrer du ikke barnet, kanskje får det velge noe selv osv... Men poenget mitt er at det finnes ulike måter å samarbeide på, og det virker ikke som om dere har funnet rytmen sammen med barnet. 

Det er ikke det at du gjør noe FEIL nødvendigvis (jeg regner med du ikke slår barnet, roper til det konstant osv), men kanskje barnet trenger en annen håndtering enn slik du gjør det den dag i dag. Å søke råd hos helsestasjon, ped.leder i bhg eller andre fagfolk kan være en god idè. Å ta et kurs i emnet er heller ikke dumt, selv om du føler du gjør alt bra og riktig - det finnes mange måter å handle på! Kanskje får du noen gode idèer eller tips.

Anonymous poster hash: 5e7d3...f1c
Skrevet

Kanskje HI er en smule sliten og lei, og derfor svarer litt "krast" tilbake?? Man kan bli forbanna for mindre, å holde på sånn et halvt år kan hvem som helst bli gal av.

Jeg ville også snakket med helsesøster, blir vanskelig for oss å hjelpe når vi ikke aner hvordan situsjonen utarter seg. Håper det ordner seg!

Anonymous poster hash: e3493...ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...