Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 Har alltid stillt meg litt negativt til det å gå til psykolog. Det er ikke noe galt med de menneskene som gjør det altså, har både venner og familiemedlemmer som har vært innom en tur. Men akkurat HVA de har gjort der aner jeg jo ikke... Den negative holdningen går kun på meg selv. Men jeg vet jo det; om jeg hadde hatt en samtale med meg selv, og fortalt alt jeg tenker på hele tiden, hadde jeg sikkert anbefalt å snakke med en psykolog. Er det noen her som har tenkt som meg? Lurt på hva den personen kan hjelpe med, alt du går og tenker på, men blitt positivt overrassket? Det er ikke akkurat alvorlige temaer. Men jeg kunne faktisk hatt godt av å fortelle noen hvordan jeg opplevde barndommen min. Og om den jævla angsten jeg fikk etter jeg ble mor. Men igjen, så skjønner jeg ikke hva en psykolog skal hjelpe meg med. Det føles ut som tankene vil sitte i for bestandig... Anonymous poster hash: 1c2f9...d16
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Ikke alltid. Men når det gjør det, er det veldig nyttig. Jeg gikk fire år i terapi. To timer i uken. Slitsomt som et helvete. Men nå fungerer jeg. Det gjorde jeg ikke før. Det var verdt det. Anonymous poster hash: a7599...094
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Jeg tenker som deg. Eller tenkte, for nå har jeg bedt om å få hjelp. Dvs jeg ba om det for 6 mnd siden.. Men så må man skaffe sin egen, og ingen svarer, så nå skal jeg tilbake for å mase litt..Jeg føler at jeg selv vet grunnen til problemene mine. Jeg føler at jeg svarer meg selv det samme som en psykolog ville gjort.Jeg har svaret på alt, og vet hva jeg må gjøre for å bli frisk. Problemet mitt er at jeg ikke gjør det. Hvorfor vet jeg ikke helt, når det egentlig "er så enkelt". Jeg håper at å snakke med en psykolog vil lette meg litt. Samtidig vet jeg at jeg vil få en diagnose, som jeg håper vil gjøre at jeg føler en lettelse over å vite hvorfor jeg er som jeg er (personlighetsforstyrrelse). Og mulig få hjelp til å sette opp en plan, og godta livet slik det er. Vet ikke hvordan det vil bli, men jeg har trua! Det virker litt som eneste utvei Anonymous poster hash: 8c233...f6d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #4 Skrevet 2. juni 2015 Jeg har vært hos psykolog siden jeg var 8 år gammel. For meg har det ikke fungert. Det sies vel at om det ikke har hjulpet etter et år så vil psykolog alene ikke hjelpe. Anonymous poster hash: a768b...028
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #5 Skrevet 2. juni 2015 Jeg er barnevernsbarn, og ble sendt til psykolog som barn grunnet det. Og jeg trengte det helt klart, men kom til helt feil psykolog. Så det hjalp ingenting. Har i voksen alder funnet en privat som hjalp mye. Så det gjelder og at du finner den rett for deg, og for dine problemer. Anonymous poster hash: 6a7b8...fd9
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #6 Skrevet 2. juni 2015 Gikk til psykolog etter at mamma tok livet sitt. Jeg gikk helt i kjelleren pga. syldfølelse og kom meg ikke opp igjen. Var en grusom periode Fikk god hjelp av psykologen. Gikk der i 1 år. Anonymous poster hash: 4d7a5...db1
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #7 Skrevet 2. juni 2015 Har aldri hatt troen på det, tror ikke de vet noe jeg ikke vet. Men har nå begynt likevel så får vi se.. Verdt å prøve Anonymous poster hash: 80af5...530
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #8 Skrevet 2. juni 2015 Gikk der etter at barnet mitt døde. Det førte bare til at jeg ble dårligere og dårligere, og sluttet. Psykologen hadde ikke forståelse eller nok empati til å hjelpe meg, og det føltes som om hun motarbeidet meg. Anonymous poster hash: ccb27...87e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #9 Skrevet 2. juni 2015 Jeg har vært hos to. Den ene hadde jeg ikke god kjemi med og jeg opplevde at hun stort sett bare sa det samme jeg selv tenkte hele tiden. Den andre jeg kom til var fantastisk og utrolig flink til å se andre perspektiver og vinkler på ting enn det jeg selv greide. Hun fikk meg virkelig videre og i dag takler jeg min hverdag mye bedre enn jeg gjorde før jeg gikk til henne. Anonymous poster hash: 6308a...b26
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #10 Skrevet 2. juni 2015 Jeg kunne aldri i livet gått til kvinnelig psykolog. Men kanskje en mann. Jeg fikk til en mannlig paykolog en gang, men sluttet fordi jeg følte at jeg visste selv best hva som kunne funke for meg. Anonymous poster hash: 11383...eb2
Leirha Skrevet 2. juni 2015 #11 Skrevet 2. juni 2015 Jeg kan skrive under på at det virker, hvis du treffer rette psykologen. Har lang erfaring med psykologer og psykiatere og har vært borti begge deler, d e som hjelper og de som ikke bedrer noe. Men min erfaring er at du må la dem hjelpe og du må selv gjøre alt "hjelpen" de hjelper deg å sette ord på problemene dine. Hadde inne jeg kom.et til den fantastiske psykologen jeg kom til for 17 år siden Så vet jeg ærlig tal ikke om jeg fortsatt hadde vært her. Gikk til en psykolog Før det som bare gjorde ting verre. Jeg er takknemlig for hjelpen jeg har fått den gang jeg trengte det. Jeg har gått i 16 år til diverse psykologer. Men de siste årene har jeg ikke hatt noe behov. ikke at jeg ikke har problemer, men jeg har lært meg med god hjelp, hvordan jeg skal hå dere ting.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #12 Skrevet 2. juni 2015 Jeg gikk grunnet panikkanfall og dødsangst. Psykologen var fantastisk, vi pratet masse og han lærte meg gode teknikker som jeg kunne bruke når jeg kjente at angsten og anfallene kommer snikende. Når jeg behersket disse, så ble det sjeldnere og sjeldnere jeg fikk anfall, og den dag i dag føler jeg at jeg har kontroll. Så ja, for min del virket det iallefall.. Anonymous poster hash: a4be2...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå