Gå til innhold

Sushi - spiser man rekehalen eller tar den av? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 0c06e...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser den ikke.

Anonymous poster hash: 44029...346

Skrevet

Tar den av. Noen veldig få spiser den når den er fritert, i makier og slikt. Ikke jeg.

Anonymous poster hash: ed2d8...a62
Skrevet

Tar den av. Noen veldig få spiser den når den er fritert, i makier og slikt. Ikke jeg.

Anonymous poster hash: ed2d8...a62

Jeg spiser den når den er fritert, ikke når den er rå. Når jeg lager sushi selv fjerner jeg halen på rekene, synes bare de er i veien. Synes forøvrig alltid rekehaler bør fjernes i mat, selv om det ser fint ut å la den sitte.

Anonymous poster hash: 5f5fd...36a

Skrevet

Jeg spiser som regel krepsehalen men ville ikke spist rekeskall.. Krepsehalen er ikke så ille hard som rekeskall pluss det er en god kilde til kalsium. Det er vanlig å spise det i Asia, jeg prøve å utgangspunktet bare for å se og fordi jeg er så drittlei å sitte og pille av halene og kløne med det er det deilig å bare kunne drite i det.

Skrevet

Jeg spiser som regel krepsehalen men ville ikke spist rekeskall.. Krepsehalen er ikke så ille hard som rekeskall pluss det er en god kilde til kalsium. Det er vanlig å spise det i Asia, jeg prøve å utgangspunktet bare for å se og fordi jeg er så drittlei å sitte og pille av halene og kløne med det er det deilig å bare kunne drite i det.

Vanlig å spise rekeskall i Asia også når det er fritert:)

Skrevet

True true! Som sagt, fin kilde til kalsium, bare uvant her i vesten :)

Skrevet

Tror du skal spise RIIMELIG MANGE rekehaler om det skal være "en fin kilde til kalsium", gitt ;)

Anonymous poster hash: 48e6f...54c

Skrevet

Er nok litt fisefin men spiser ikke kloakstrengen på reker og kreps, derfor spiser jeg ikke kreps og reker med skall på.

Skrevet

Tror du skal spise RIIMELIG MANGE rekehaler om det skal være "en fin kilde til kalsium", gitt ;)

Anonymous poster hash: 48e6f...54c

I Asia er det vanlig å spise mer "hel" fisk, fiskebein, kalsium, fritert småfisk/krabbe etc bl.a for å få i seg kalsium. Melkeprodukter er så og si totalt fraværende i dietten (f.eks i Vietnam) I Norge flesker vi oss jo i oster og andre melkebaserte produkter og retter så er jo ikke nødvendig for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...