Gå til innhold

Er dette dårlig gjort av min beste venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere vært sagt at jeg savner flere venner og at jeg er ganske ensom. Har bare denne ene venninna,men hun har sin egen familie og jeg er alenemor. Vi bor på samme sted og vi har tidligere vært på fest sammen med andre herfra. Hun har blitt godt kjent med 2 av disse jentene også fordi mennene dems henger sammen. Så til poenget,hun er nå bedt med til Nordland sammen med disse to damene + flere hun ikke kjenner. Jeg har fri den helgen og kjenner jeg blir litt lei meg for at hun ikke spør om jeg også vil være med?er dette feil å kjenne seg skuffet over?hun vet hvor alene jeg ofte er og at jeg trenger å bli kjent med andre.

Anonymous poster hash: fface...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan jo ikke invitere med seg folk på en tur hun er invitert på.

Anonymous poster hash: d836d...5de

Skrevet

Hun kan jo ikke invitere med seg folk på en tur hun er invitert på.

Anonymous poster hash: d836d...5de

Det hun sa

Anonymous poster hash: 7a3b7...e70

Skrevet

Du kan ikke være sår på henn, hun kan ikke noe for at det er bare hun som blir invitert. Men kjenner du også disse to andre som inviterer? I så fall hadde jeg heller blitt fornærmet på dem. Hvis du ikke kjenner dem så godt, kan du ikke bli sur på noen - men du kan selvsagt fortsette å føle deg ensom, og den følelsen kan jeg kjenne meg igjen i.

Kanskje du kan invitere noen på en tur en gang om en stund?

Anonymous poster hash: 489f9...63e
Skrevet

Hadde det vært meg og jeg visste hun satt alene og trengte å komme seg bort ville jeg spurt disse damene,men det er meg da!vi vet godt hvem hverandre er.

Skrevet

Du kan ikke være sår på henn, hun kan ikke noe for at det er bare hun som blir invitert. Men kjenner du også disse to andre som inviterer? I så fall hadde jeg heller blitt fornærmet på dem. Hvis du ikke kjenner dem så godt, kan du ikke bli sur på noen - men du kan selvsagt fortsette å føle deg ensom, og den følelsen kan jeg kjenne meg igjen i.

Jeg kjenner de ikke så godt. Har spurt venninna mi flere ganger om vi skal finne på noe og har fått nei hver gang.

Skrevet

Jeg kjenner de ikke så godt. Har spurt venninna mi flere ganger om vi skal finne på noe og har fått nei hver gang.

Hun prøver vel å så seg flere/nye venner.

Jeg hadde heller ikke invitert med meg noen om jeg selv var invitert av andre.

Ville heller ikke likt at noen jeg inviterer med på tur tar med seg andre.

Anonymous poster hash: 7a3b7...e70

Skrevet

Når hun blir invitert med av andre, kan du ikke forvente at hun skal be dem invitere deg også. Hvis det derimot hadde vært hun som inviterte med seg de andre to hadde du hatt større grunn til å bli såret.

Anonymous poster hash: 7bcb8...1f7
Skrevet

Vet du hva, du kan ikke tvinge noen til å like deg. Du blir invitert til folk som ønsker ditt selskap, ikke til folk som ikke ønsker det. Det er hardt, men sånn er livet.

Anonymous poster hash: c38c7...ea2

Skrevet

Det er ikke dårlig gjort av din venninne, nei. Hvis dere er venninner er det dårligere å alltid si nei når du spør, men akkurat denne saken vil jeg si er grei.

Skrevet

Nei, det er ikke dårlig gjort.

Du høres litt needy ut, og risikerer å støte bort denne venninnen din dersom du holder henne ansvarlig for at du selv ikke har flere venner. Ut og få deg et liv, jobb med det sosiale, ikke pålegg henne ansvar for din ensomhet.

Anonymous poster hash: 21669...fa3
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg har tidligere vært sagt at jeg savner flere venner og at jeg er ganske ensom. Har bare denne ene venninna,men hun har sin egen familie og jeg er alenemor. Vi bor på samme sted og vi har tidligere vært på fest sammen med andre herfra. Hun har blitt godt kjent med 2 av disse jentene også fordi mennene dems henger sammen. Så til poenget,hun er nå bedt med til Nordland sammen med disse to damene + flere hun ikke kjenner. Jeg har fri den helgen og kjenner jeg blir litt lei meg for at hun ikke spør om jeg også vil være med?er dette feil å kjenne seg skuffet over?hun vet hvor alene jeg ofte er og at jeg trenger å bli kjent med andre.

Nei, det er ikke dårlig gjort av din venninne. Du har rett til å ønske/håpe at hun inviterer deg med men det er ikke noe du kan forvente.

Skrevet

Hvordan skulle dette være dårlig gjort av venninen din? Venninen din kan ikke invitere med seg ekstra gjester når hun selv er invitert.

Anonymous poster hash: b11cb...7f6
Skrevet

Jeg hadde aldri forventet å bli invitert med på en tur der hun igjen var invitert med av andre. Jeg tror ikke jeg engang hadde tenkt over at jeg burde / kunne / skulle blitt invitert.

Hadde ønsker venninnen min god tur og tatt initiativ til å finne på noe en annen gang :)

Anonymous poster hash: 3dd25...fb3
Skrevet

Så lenge hun selv har blitt bedt med synes jeg ikke dette er dårlig gjort, enda jeg kan forstå at du føler deg tilsidesatt og synes dette er litt dårlig gjort. Når hun ikke kjenner dem så godt selv er det vanskelig ( og litt frekt) om hun skal spørre om å ta med flere personer som ikke kjenner de som har bedt henne. Så får vi håpe at venninnen din introduserer deg for disse andre to slik at dere begge kan utvide nettverket deres. I min gjeng er det helt vanlig at gamle og nye venner samles og således danner nye vennskap.

Anonymous poster hash: e8400...edb

Skrevet

Men anser hun deg som sin bestevenninne? Selv om du anser henne som din bestevenninne, er det ikke sikkert hun gjør det samme. Kan hende at for henne er du bare en venninne. Bare fordi du er ensom, og ikke har andre venninner, er ikke hun forpliktet til å ha deg som sin bestevenn. Og hun har jo et liv utenom deg, og andre venner.

Og i dette tilfellet, så er det jo ikke dårlig gjort. Hun kan jo ikke invitere deg med på, turen som noen andre har invitert henne med på. Tror det kan være lurt hvis du prøver å få noen andre venner og.

Anonymous poster hash: 4de38...746
Skrevet

Se det fra en annen vinkel. Om jeg inviterer med meg en venninne på hytten synes jeg det er frekt om hun inviterer med seg flere. Ikke bare fordi jeg allerede har invitert med de jeg mener det er plass til, men fordi jeg foretrekker å velge hvem jeg skal ha med. Inviterer hun en til setter hun vertskapet i en ubehagelig situasjon. Det er vanskelig å si nei. Og vil du presse deg inn på den måten?

Anonymous poster hash: fa1b3...f7d

Skrevet

det er ikke dårlig gjort av din venninne, men jeg ville vurdert vennskapet på andre ting du sa. Det er utrolig trist å føles om du gjør for kjenner så altfor godt til det. 

Jeg har flere venninner som ikke alltid tenker over hva dems handlinger gjør med andre sånn har de alltid vært og har nå just funnet ut at jeg ikke gidder å ha de som venner lenger. 

Hvis det hadde vært meg og en venninne hadde sagt hun er ensom så hadde jeg gjort alt for å prøve å inkludere henne i gruppen også fordi da hadde hun hatt flere hun kunne vært sammen med og ikke alt hadde stått på meg lenger. 

Slike ting er ganske vanskelig når det kommer til vennskap, det handler ikke så mye om å bry seg lenger har jeg inntrykk av. Alt handler om seg selv og sin egen lykke, ikke hvordan man kan ha det gøy med flere. men men det er noe man bare må leve med. 

Anonymous poster hash: 94572...711
Skrevet

Nei, det er ikke dårlig gjort.

Du høres litt needy ut, og risikerer å støte bort denne venninnen din dersom du holder henne ansvarlig for at du selv ikke har flere venner. Ut og få deg et liv, jobb med det sosiale, ikke pålegg henne ansvar for din ensomhet.

Anonymous poster hash: 21669...fa3

Enig i denne!

Du må selv skaffe deg flere venner, du kan ikje forvente at venninnen din skal ha ansvar for det.

Om dette er den eneste vennen du har då kanskje du "spiser henne opp", kanskje hun syns det er herlig å få være med andre uten deg rett ved siden? Brutalt men sant.

Hva med å starte med miljøet til barna. Har de noen med hjem, inviter inn foreldre på kaffi ved henting. Hør om de vil spise kveldsmat hos dere!

Hos oss spør vi alltid om de vil komme inn på en kopp kaffi ved henting og levering. Noen ganger passer det, andre ganger ikke. Gjør ikke noe å få et nei.

Møt opp på barnas fritidsaktiviteter, prat med andre, bli med i barnas turlag osv.

Anonymous poster hash: 67548...43d

Skrevet

Altså, jeg har flere venninner som jeg ikke hadde vært komfortabel med å "blande".

De er for forskjellige, og det hadde bare vært kleint..

Anonymous poster hash: a611b...aa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...