Gå til innhold

Oppkuttet frukt til sommerfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta med et fat til sommerfest i barnehagen... Hva er greit å ha der?

Jeg tenker eple, pære, druer, jordbær. Druer og jordbær ikke oppkuttet da. Tenkte banan er dumt siden det fort blir brunt..

Noe som burde være med?

Anonymous poster hash: de3b2...412

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Epler og pærer blir også fort brune.

Vannmelon og andre typer melon er godt. Mango skåret i halveskiver, Kiwi i halve skiver.

Anonymous poster hash: beb09...478

Skrevet

Melon

Kiwi

Banan kan du redde snittsiden fra å bli brun hvis du dypper dem i noe surt, eple/appelsin-juice. 

Anonymous poster hash: df562...953
Skrevet

Ananas!

Skrevet

Da jeg lager fruktfat har jeg en bolle med kaldt vann og sitronsaft i som jeg dupper alle eple, pære, banan biter osv (alt som blir brunt) da holder det fargen sin lenge uten at det blir misfarget.

Pleier å ha tørket aprikos, tørket mango og marsmallows på fruktfatet. Gir litt farge og variasjon fra det som alltid er.

Anonymous poster hash: 886dc...a72

Skrevet

Da jeg lager fruktfat har jeg en bolle med kaldt vann og sitronsaft i som jeg dupper alle eple, pære, banan biter osv (alt som blir brunt) da holder det fargen sin lenge uten at det blir misfarget.

Pleier å ha tørket aprikos, tørket mango og marsmallows på fruktfatet. Gir litt farge og variasjon fra det som alltid er.

Anonymous poster hash: 886dc...a72

Tusen takk for tips! Må det være saften fra en sitron eller kan man bruke dråper fra sånn gul flaske? Hvor mye saft?

Anonymous poster hash: de3b2...412

Skrevet

Du kan fint bruke sitronsaft fra flaske. Trenger ikke mange dråpene, jeg vet ikke helt hvor mange dråper jeg pleier å ha i (jeg gjør det samme som ano a72), tar det litt på slumpen :)

Anonymous poster hash: afac0...f7d
Skrevet

Jeg liker godt å ha appelsin i (kutter i fileter), og bruker da all juicen som er igjen, som saus oppi skålen med all frukt. Da blir i hvert fall ikke eplene brune, men har ikke hatt pære og banan i før. 

Skulle det bli litt lite søtt, så er det godt å koke litt av appelsinjuicen sammen med litt sukker. 

Ellers er det veldig godt med ananas, melon (honning er min favoritt), mango og kanskje litt papaya også. Og juicen fra disse fruktene kan også brukes som saus. Det blir veldig godt. Kiwi er godt. Blåbær og bringebær er også godt å ha i. 

Kan hende det er jeg som er så glad i frukt at jeg overdriver, men jeg pleier å ha allverdens med frukt i fruktsalaten... Unntatt pære og banan, hehe. 

Druer bør forresten være oppkuttet ! Nå vet ikke jeg hvor små barna er, men det er uansett lett å sette druer i halsen for de små, så å kutte dem på langs er fint. Det blir også litt mer sammensatt smak på all frukten om en gjør det sånn :) Sistnevnte gjelder jordbær også. 

Anonymous poster hash: 2878b...01e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...