Gå til innhold

Merkelig syn på sex og kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som reagerer på synet en del kvinner her inne tydeligvis har på sex? Altså, alle skal få lov å ha sitt eget syn på ting, det er ikke det, men noen ser ut for å ikke bare tro at deres syn er allment for alle kvinner, men direkte mistror dem som er uenige.

Jeg skal forklare litt. Noen her inne ser ut for å være veldig opptatt av at sex er noe først og fremst menn vil ha av oss kvinner. Man skal videre derfor aldri tvinge seg til å ha sex, ha sex bare for hans skyld, man kan bruke sexnekt som middel, mener at det er naturlig å ha sjeldent sex, at ingen kvinner liker å suge, ha analsex osv. Nå er jeg for all del ikke uenig i at man f.eks. aldri skal tvinge seg selv til å ha sex, men det er grunntanken bak jeg reagerer på. Tanken om at kvinner tydeligvis da ikke ønsker et rikt, godt og variert sexliv, og at det er helt normalt om en kvinne i sin beste alder aller helst skulle levd uten sex om det var mulig.

Vel, jeg synes det er merkelig med et slikt syn, men kanskje mest trist. Hva med kvinnens egen sexualitet da? Kvinners nytelse, tenning og glede av sex? Hvor blir det av fokuset på at man som kvinne burde ha lyst på sex fordi det er godt for oss kvinner også, fordi vi fortjener god sex, fordi det er bra for både kropp og sjel, ja, hele helsen vår? At dersom man ikke har sexlyst, så er det noe man faktisk burde ta tak i for sin egen del fordi man fortjener et rikt og godt sexliv? Ikke for å glede mannen, selv om det også er hyggelig å gjøre innimellom, men fordi man ved å "tvinge" seg selv litt i gang får gjort noe med problemet og dermed gitt seg selv gaven å finne tilbake til sin egen lyst og sitt eget behov? For selv om behovet føles lite nå, betyr det ikke at det alltid må være slik.

Anonymous poster hash: 5146e...b89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er enkelt for mange kvinner. Sex er best og mest interessant når man er forelsket. Når forelskelsen døyver etter noen år, forandrer fokuset til kvinnen. Jeg var forelsket helt til jeg fikk første barnet. Da fikk jeg en ny forelskelse som ikke var seksuell. Vanskelig overgang, mye pliktsex. Etter xx antall år nå, har jeg ikke noe sexbehov.

Det betyr ikke at jeg lar meg selv forfalle av den grunn da, slank og opptatt av å se ok ut. Og det er moro å se/lese om sex. Men jeg TRENGER ikke orgasme for å være lykkelig, og jeg får alltid orgasme(opptil flere pr runde).

Menn styres av testosteron, bekreftelse via sex, og jevnlig utløsning.

Noen kvinner styres nok litt som menn også, ingen tvil.

Aksepter at vi er forskjellige ;)

Anonymous poster hash: 35bca...2eb

Skrevet

Jeg tror det er enkelt for mange kvinner. Sex er best og mest interessant når man er forelsket. Når forelskelsen døyver etter noen år, forandrer fokuset til kvinnen. Jeg var forelsket helt til jeg fikk første barnet. Da fikk jeg en ny forelskelse som ikke var seksuell. Vanskelig overgang, mye pliktsex. Etter xx antall år nå, har jeg ikke noe sexbehov.

Det betyr ikke at jeg lar meg selv forfalle av den grunn da, slank og opptatt av å se ok ut. Og det er moro å se/lese om sex. Men jeg TRENGER ikke orgasme for å være lykkelig, og jeg får alltid orgasme(opptil flere pr runde).

Jeg kan godt akseptere at man er ulike om det samme gjelder andre veien ;) Jeg opplever nemlig her inne at noen direkte mistror meg fordi jeg har lyst på sex, liker å ha sex, ja, til og med liker å suge mannen min! Alt dette selv om jeg har fire barn og opplevde akkurat samme asexuelle forelskelse i dem som du gjorde med ditt barn. Forskjellen ligger vel i at jeg fortsatt er glad i mannen min også, selv om vi fikk barn.

HI

Anonymous poster hash: 5146e...b89

Skrevet

Jeg elsker sex og vi har et fantastisk sex liv. At vi har sex hver dag er mer vanlig enn at vi har dager uten. (Sett bort i fra den uka jeg har mensen) Vi tester ut diverse og tøyer grensene. Er rett og slett så trygge på hverandre at vi kan slippe oss løs. Er også veldig kjærlig ellers i hverdagen. Styk på ryggen, kyss på kinnet/mynnen osv osv. Vi har vært sammen i 10 år og har 3 barn. Er gift med hus, bil og full jobb. Hele pakken.

Så da blir jeg overrasket (og litt trist) når enkelte her inne påstår at kvinner som liker sex lyver.

Sex er en stor og viktig del i et forhold. Er ikke bare mannen som trenger det. Plikt sex er vare nitrist å lese om og å bruke sex for å få viljen sin er jo mer som prostitusjon. En selger sex for få noe en vil ha.

Anonymous poster hash: 469b4...45c

Skrevet

Jeg elsker sex, og har opplevd i mine forhold at det er jeg som har størst sexlyst. Er jeg som vil ha sex hver dag, gjerne flere ganger. Og for meg er sex så viktig, at jeg kunne aldri vært i et forhold med lite sex.

Og kanskje det er en grunn til at mennesker er utro. Selv om de heller burde gå. Men de vil vel ikke gi opp familie livet.

Anonymous poster hash: 9832f...4a2
Skrevet

I følge denne definisjonen er jeg mer mann enn kvinne.

Anonymous poster hash: 1d986...b0a

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns ikke det virker som at kvinnene her inne generelt har det synet du beskriver.

Men det som kanskje er mer generelt er at kvinners frustrasjoner over andre ting i forholdet (og i livet) kan gå ut over sexlysten ellers også. Og da blir det ofte det vanlige "mannen gidder ikke gjøre husarbeid/ mannen er hele tida på jobb og driter i oss andre/ mannen gir meg alt ansvaret for babyen så jeg er konstant trøtt, men likevel vil han ha sex ustanselig og skjønner ikke hvorfor jeg har lite lyst." Det er disse kvinnene vi hører fra. Mannen har fortsatt lyst hver dag, selv syns hun det er et ork.

Da blir sexlivet etter hvert noe et overskuddsfenomen, noe hun orker når alt annet er bra, mens gubben ikke helt ser sin rolle i hvordan han skal gjøre kona fornøyd (og dermed litt mer brunstig!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...