Gå til innhold

Jeg har ikke vært hos tannlegen siden 2006

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt noe vondt. Tiden har bare gått.. Nå er jeg så flau at jeg ikke tør gå.. Huff andre som har venta så lenge 🙈

Anonymous poster hash: 9aff2...0a9

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnieropptatt
Skrevet (endret)

Ja,og det gikk helt fint. Tannleger er vant til slikt, eller så er de fullstendig klar over at slikt skjer. Kom deg av gårde :)

Endret av Minnieropptatt
Skrevet

Jepp.

Jeg var hos tannlegen forrige uke. Første gang siden 2005...

Fant ut at da jeg har født to barn, så bør jeg jo tørre å gå til tannlegen.

Løste det på den måten at jeg skrev mail til min mors tannlege (som hadde sagt til henne at han tok i mot familiemedlemmer, er problem I denne byen at alle lister er fulle),i mailen skrev jeg at jeg ikke hadde vært siden før studietida, som startet i 2005.

Det gikk veldig fint. Noen hull var det jo, men det verste var egentlig å bestille timen. Og alle de drømmene jeg har hatt om gebiss og gulltenner. Huffog huff.

Tror det er temmelig vanlig at det går så lang tid. Jeg kjenner ingen som gikk i studietida.

Fikk meg en aha-opplevelse da jeg var der, som fikk meg til å innse at min forrige tannlege var svært spesiell. Og at nye tannleger ikke er så skumle.

Kom deg avgårde! 😊

Anonymous poster hash: 57555...2d6

Skrevet

Nesten like "ille" her, har ikke vært til tannlege siden 2007, og frykter det er mange hull .... Tørr ikke bestille time, redd for resultatet OG prislappen ... Men vet så godt at d MÅ gjøres ... Født to barn og brukt medikamenter som ga ekstrem munntørrhet, så er nok litt rusk i munnen .....

Anonymous poster hash: 82212...a36

Skrevet

Var hos tannlegen akutt pga betennelse i tannkjøttet i 2006, var gravid så hun ville ikke gjøre noe annet enn å behandle det akutte. Før det var jeg hos tannlegen i 1999. Vurderte sterkt å gå til tannlegen i 2013, men traff tannpleieren min gjennom en avtale fOr barna å da ble det heeelt uaktuelt, maken til grufullt kvinnemenneske tror jeg ikke finnes...

Anonymous poster hash: 20b7b...9e4

Skrevet

Var hos tannlegen akutt pga betennelse i tannkjøttet i 2006, var gravid så hun ville ikke gjøre noe annet enn å behandle det akutte. Før det var jeg hos tannlegen i 1999. Vurderte sterkt å gå til tannlegen i 2013, men traff tannpleieren min gjennom en avtale fOr barna å da ble det heeelt uaktuelt, maken til grufullt kvinnemenneske tror jeg ikke finnes...

Da bestiller du bare hos en annen klinikk:)

Anonymous poster hash: 9892e...093

Skrevet

Da bestiller du bare hos en annen klinikk:)

Anonymous poster hash: 9892e...093

Jeg vet løsningen, men henger fortsatt igjen i gamle ubehagelige minner fra barndommen. Har ingen problemer eller ubehageligheter med tennene så da er det lett å ikke forholde seg til akkurat denne problematikken.

Skrevet

Ja, jeg hadde en laaangt pause fra sent i tenårene og frem til siste del av tyveårene - og det gikk helt fint ;) Har aldri hatt hull eller andre ting med tennene, og hadde heller ikke noe vondt eller noe, så da prioriterte jeg rett og slett ikke det.

Anonymous poster hash: 6adc1...2a3
Skrevet

Jeg var i fjor for første gang siden 2007. Jeg hadde før alltid flere hull, jeg lærte å pusse tennene dårlig som barn. Men i fjor så var det bare ett hull som måtte borres :) Var noen begynnende hull men hun sa at de kan være stabil til jeg dør. Men jeg bestilte timen pga en vond visdomstann som ikke kom seg ut, den ble trekt. Om det ikke var for det så hadde jeg neppe dratt dit i fjor. Fikk en innkallelse i går, fikk hjertet i halsen, men skal dra. Er hovedsakelig økonomien som har stoppet meg fra å dra til tannlegen, tannlegeskrekken har blitt mindre etter en grusom opplevelse i 2006, tenker at det ikke kan bli verre.

Anonymous poster hash: 0c468...187

Skrevet

Du slår ikke meg. Jeg har ikke vært siden 1999!

Anonymous poster hash: 2bdfb...3e7

Skrevet

Jeg hadde ikke vært på 10 år. Var pinlig å innrømme men hadde en veldig snill tannlege. Ble dyrt da. Ca 12000:(

Skrevet

Jeg hadde ikke vært på 10 år. Var pinlig å innrømme men hadde en veldig snill tannlege. Ble dyrt da. Ca 12000:(

Oi oi... 12 000, hva måtte du gjøre? Det er den regningen jeg frykter også. Har jo ikke tådw 😓

Skrevet

Jøss... Jeg trodde det var vanlig å gå til tannlegen en gang i året, sånn ca., jeg!

Anonymous poster hash: 92b46...807

Skrevet

Jeg hadde ikke vært hos tannlegen siden 2008 ,og det var hastetime siden jeg hadde betennelse u visdomstann..

Men var der for kontroll for noen uker siden og fjerna masse tannsteon ( flaut og se nå hvordan tenna mine BURDE se ut) og oppdaga 2 store hull. Jeg har ikke hatt noe vondt, og enda gikk det ene hullet nesten til nerva ( hu håper det holdt det hu gjorde nå) .

Så nå skal jeg gå årlig, mye verre å utsette det, både økonomisk og psykisk.. 😔

Skrevet

Jeg har ikke vært siden 1997 😱😨😨😱

Anonymous poster hash: 7c9dd...ee0

Skrevet

Jeg har ikke vært siden 1997 😱😨😨😱

Anonymous poster hash: 7c9dd...ee0

Takk for at du deler! Hvordan er tennene dine?

Skrevet

Oi oi... 12 000, hva måtte du gjøre? Det er den regningen jeg frykter også. Har jo ikke tådw 😓

Jeg måtte fikse flere fyllinger, borre tre hull og endel arbeid med tannkjøttet mitt som var veldig betent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...