Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 gutten min inviterer kun jentene i bursdag? Han leker bare med jentene i klassen. Guttene er greie, og han er litt med de, men det er jentene an liker. Han blir 8 nå om 2 uker og vi har ikke plass til 28 barn... kan ikke invitere hele klassen. Tror mange av venninnene hans vil bli dødelig såret om han ikke inviterer dem, men kun guttene,noe som blir litt unaturlig siden han ikke er så knyttet til dem på den måten. Anonymous poster hash: 60750...782
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Jeg tenker at så lenge du bare inviterer guttene, eller bare jentene burde det være greit Anonymous poster hash: 36952...485
Miljøterrorpeuten Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Om han ikke blir mobbet nå for å leke med jentene, så blir han nok ikke det om han inviterer jentene i bursdagen heller Synes han skal få invitere de jeg, så lenge han er fornøyd med det så burde det være greit Innbiller meg også at man ikke blir mobbet så fort lenger for å leke med det andre kjønn (som man ble når jeg var liten). Ser at det er et par gutter i klassen til sønnen min som er MYE med jentene, og ingen av barna reagerer på det.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #4 Skrevet 2. juni 2015 Den er vansklig. Det er ikke sikkert du gjør han til mobbeoffer. Det kommer an på mange ting, men du vil i stor grad være med på å synliggjøre hans annerledeshet. Anonymous poster hash: d48d5...5a8
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #5 Skrevet 2. juni 2015 Jeg tenker at så lenge du bare inviterer guttene, eller bare jentene burde det være greit Anonymous poster hash: 36952...485 selv om han er bestevenn med to av jentene, og venn med resten av dem? Vi har aldri hatt en gutt fra klassen på besøk her siden han begynte på skolen. Han er jo ikke utstøtt eller noe, han er likt og snakker bra om de andre, han har bare ikke funnet den gode tonen med noen av dem. Anonymous poster hash: 60750...782
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #6 Skrevet 2. juni 2015 dette kan jo være en mulighet for å bli bedre kjent. Anonymous poster hash: d48d5...5a8
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #7 Skrevet 2. juni 2015 Ved å invitere guttene kan det jo hende de kommer mer på besøk etterhvert. Ved å ikke invitere guttene oppfordrer du jo på en måte til at han kun skal holde seg til jenter. Det er kjekt at de leker gutter og jenter, men det kommer snart til et punkt der det kan bli et problem. At jentene foretrekker andre jenter, at han plutselig står uten noen. Hva når jentene har bursdag eller jentekvelder, overnatting osv. Guttene begynner vel å finne sine venner/gjenger og finner på ting sammen. Hva med å invitere til guttebursdag med det målet å la de andre gutta se hvor dere bor og se om det er noen som kan passe som kompis til gutten deres. Så inviterer du de 2-3 bestevenninnene hans på en liten feiring utenom! Evt inviterer guttene og 2 jenter (viss det er mange jenter som ikke blir invitert) Anonymous poster hash: d1f55...26f
Yellow Brick Road Skrevet 2. juni 2015 #8 Skrevet 2. juni 2015 Tja. Har han blitt invitert til guttebursdager da? Kan du ved å invitere jentene i stede for guttene gjøre at han ikke blir invitert til guttene framover, og kanskje ikke til jentene heller fordi de velger å invitere alle jentene og ingen av guttene? Om du skaper noe mobbeoffer eller ei, er umulig å svare på.Det kommer også an på om du ønsker at han skal bli bedre kjent med guttene i klassen. Du kjenner sønnen din best, kanskje han er en gutt som kommer til å foretrekke å leke med jenter framover og da er det jentevenner som er det rette for ham. Likevel, det er ikke uvanlig at 8-åringer foretrekker å leke med det motsatte kjønn, men jo eldre ungene blir, jo mer vanlig er det at de får mer og mer venner av samme kjønn.
Yellow Brick Road Skrevet 2. juni 2015 #9 Skrevet 2. juni 2015 Postet visst før jeg var ferdig med å skrive. Jeg hadde invitert guttene fordi jeg ville ha tenkt at det er viktigere å integrere ham i guttegruppa enn i jentegruppa. Jentene kan han fremdeles leke med selv om de ikke blir invitert i bursdagen hans. Omvendt kan (det trenger ikke, men det KAN) det lettere oppstå problemer.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #10 Skrevet 2. juni 2015 Hadde invitert alle guttene + de to jentene om du sier han leker mest med. Ikke fordi det er noe gale at gutter bare leker med jenter, og omvendt, men etterhvert kan det bli et problem for ham og han kan risikere å falle utenfor begge gruppene. Jeg ville jobbet for å hjelpe gutten med noe innpass i guttegruppa også. Anonymous poster hash: 0795e...a70
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #11 Skrevet 2. juni 2015 Enig med de andre, inviter guttene og de to jentene. Av samme grunn som det de andre skriver Anonymous poster hash: fa918...82d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #12 Skrevet 2. juni 2015 Det er ikke mulig å låne feks gymsalen på skolen da, så kan du be hele klassen? Det har vi mulighet til her og tror vi må betale et par hundrelapper. Ellers så er det mange barnehager som leier ut lokaler også. Anonymous poster hash: 5581e...7f3
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #13 Skrevet 2. juni 2015 Ja. Det må du ikke finne på. Guttene vil begynne å snakke. De vil kalle ham homo. De vil baksnakke om hvorfor de ikke ble invitert... Beklager men sånn er det. Sjansen er vertfall veldig stor. Anonymous poster hash: ba3b1...2f1
sug lut Skrevet 2. juni 2015 #14 Skrevet 2. juni 2015 Inviter de han faktisk vil ha, du. Om det er fem jenter og tre gutter så er det sånn det blir.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #15 Skrevet 2. juni 2015 Ja. Det må du ikke finne på. Guttene vil begynne å snakke. De vil kalle ham homo. De vil baksnakke om hvorfor de ikke ble invitert... Beklager men sånn er det. Sjansen er vertfall veldig stor. Anonymous poster hash: ba3b1...2f1 Jepp. Hvis guttene har foreldre med samme holdninger som deg så vil de det Anonymous poster hash: 4f75a...95e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #16 Skrevet 2. juni 2015 Oi. Bare oi. Hva med å faktisk legge til rette for at han skal være med guttene? Ved å gjøre det du skriver her understreker du bare ovenfor de andre guttene at han ikke vil være med de. Oi altså. Anonymous poster hash: 05823...0d7
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #17 Skrevet 2. juni 2015 Har gutten din vært i bursdag til de andre guttene? I såfall, så inviterer du de guttene. Hvis ikke du inviterer "tilbake" så legger du selv opp til å ekskludere gutten din i neste runde med guttebursdager. Finn et lokale som er stort nok til å invitere både gutter og jenter. Det behøver ikke bli så dyrt, men løser problemene dine... Anonymous poster hash: e42de...3ab
Nyttårs barn Skrevet 2. juni 2015 #18 Skrevet 2. juni 2015 Jeg synes faktisk det blir litt feil å ikke innvitere guttene i klassen, da gjør du forskjellen bare enda større. Tenker at dette er en fin måte å bli bedre kjent med guttene som han jo omgås med hver dag. Men innviter gjerne de gode jentevennene også, eller hele klassen. Selv om gutten din er bestis med jentene nå, så kan situasjonen forandre seg veldig i løpet av et par år. Da begynner endel av jentene å bli småpubertale allerede, mens guttene henger etter.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #19 Skrevet 2. juni 2015 Hva er det gutten din vil? Det er hans bursdag. Man skal ha mobbing og utestenging i mente når man inviterer til fest, men grunnen til at man feirer bursdag er jo for å gjøre stas på bursdagsbarnet. Så jeg hadde hørt hva sønnen min ville, og tatt utgangspunkt i dét. Anonymous poster hash: 15db8...fa6
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #20 Skrevet 2. juni 2015 Ja. Det må du ikke finne på. Guttene vil begynne å snakke. De vil kalle ham homo. De vil baksnakke om hvorfor de ikke ble invitert... Beklager men sånn er det. Sjansen er vertfall veldig stor. Anonymous poster hash: ba3b1...2f1 Jepp. Hvis guttene har foreldre med samme holdninger som deg så vil de det Anonymous poster hash: 4f75a...95e Jeg har ikke den holdningen. Jeg har bare erfart hvordan det kan bli. Dessverre Anonymous poster hash: ba3b1...2f1
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #21 Skrevet 2. juni 2015 Hva vil gutten din? Hadde du hatt ei jente så ville ingen reagert. Dobbel moral. Inviter bare jentene hvis det er de han leker med. Anonymous poster hash: 6153b...c10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå