Gå til innhold

Sliter med 7 åringen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 7 år gammel gutt som plutselig er blitt utrolig vanskelig. Jeg har alltid tenkt at barn som oppfører seg vanskelig, kanskje HAR det vanskelig... Men kan ikke komme på noe spesielt vanskelig for han. Har spurt han om noe skjer på skolen, eller om det er noe han går og tenker på. Har spurt lærer, SFO... Ingen kommer på noe.

Han er frekk, og svarer stygt. Han tester grenser noe så voldsomt med meg. Han lukker ørene, og nekter å slutte med uakseptabel adferd. Han er veldig urolig i kroppen for tiden. Ler mer opp i ansiktet hvis jeg snakker til han og prøver å irettesette og veilede. Jeg vet ikke min arme råd lenger. Jeg er egentlig en mor med faste klare grenser og jeg føler jeg egentlig er 

Jeg vet jo at ofte har unger perioder hvor de utagerer og tester oss.. Gjerne i perioder hvor de utvikler seg. Og at dette er normalt. Han har selv hatt trassalder og hatt perioder hvor ting er litt tøft, men grunnen til at jeg reagerer her, er at han ikke har vært som dette før. Han er verdens greieste gutt! Selv om han har trasset og testet grenser, så har jeg aldri følt som nå, hjelpesløshet.. Jeg vil si jeg er egentlig en mor med faste klare grenser og jeg føler jeg egentlig er en flink mor som er konsekvent og gir konsekvenser som passer i forhold til situasjon. jeg har også et eldre barn som jeg har hatt mye utfordringer med grunnet h*n har en diagnose, men nå er jeg helt matt.... aner ikke hva jeg skal gjøre nå..

Jeg har prøvd alle kjente råd... jeg kjenner han ikke igjen. Han som er så snill og grei, og alle sier han er høflig og en drøm å ha på besøk. Nå er det nesten så jeg ikke tørr å sende han hjem med noen i klassen lenger...

Her om dagen spyttet han på meg i sinne! 

Noen som har vært borti lignende?

Anonymous poster hash: 7ae97...272
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er han mot far og andre voksne/lærere/familie/venner? Er det kun mot deg han er uoppdragen? Skjedde det gradvis eller over natta?

Skrevet

Min 7-åring er og blitt sånn... Kos, omsorg, kjærlighet og mengder med tålmodighet hjelper her. Hardt mot hardt fungerer latterlig dårlig. Tror de er inne i en usikker fase, og tar det ut over den de er tryggest på.

Anonymous poster hash: 88a9e...e13
Skrevet

Prepubertal fase? Min har gått gjennom det samme! Begynt å roe seg nå, er straks 8 år.

Det at han tester dere hjemme viser at han er trygg på dere og at han vet dere elsker ham uansett hva.

Barn i den alderen er ofte urolig i kroppen. Armer og ben vokser i utakt med hvordan han føler det osv.

Høres med andre ord ganske normalt ut!:)

Her er det også mye kos og kjærlighet som gjelder! Han er utrolig var for "kjeft". Han oppfatter vanlige beskjeder som kjeft, og dA raser verdenen hans sammen!

Anonymous poster hash: 4894d...66b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...