Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Hvordan er hverdagen? Går du på medisiner? Hvordan virker det? Anonymous poster hash: 336ae...918
mamma_bergen Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har. Har brukt medisiner før, gikk på det i 3 år, men jeg likte ikke meg selv da..Hverdagen går ganske bra Har fullført 4 år på høyskole, jobber 100% og lever ellers et "normalt" liv
valkyrien Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Ja. Går på Ritalin, har det mye bedre med medisin enn uten.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Jeg kjenner jeg har en "motor" som går i ett, men alikevel ikke får utrettet så mye som jeg ønsker. Blir sliten av meg selv,men samtidig elsker tempo. Redd medisiner dreper noe av meg. Hva gjør de medisinene? Blir en helt rolig? Hi Anonymous poster hash: 336ae...918
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har, og kroppen min jobber hele døgnet. Jeg går ikke på medisiner, av eget ønske og meninger, og velger å gjøre det beste utav situasjonen. Jeg har master-grad, 3 barn på 2,4 og 7, ektemann og det meste annet på stell. Det eneste som ikke funker er uroen i kroppen som plager meg konstant. Jeg sover max 5 timer på natten, og disse timene er jeg gjerne våken opp mot 5-10 ganger. Dette har jeg vært plaget med hele livet, så våkenetter har aldri vært noe problem. Jeg våkner somregel i 5-6 tiden og ordner meg selv, smøres nistepakke, dekker frokostbord og vekker barn og mann. Så spiser vi sammen og ordner oss i tur og orden etter det. Så et det å komme seg ut døren og på jobb. Har heldigvis en jobb hvor jeg får rørt mye på meg, men det et ikke nok. Når jeg er ferdig er det å hente barna, lage middag og rydde. Jeg er på dette tidspunktet overhode ikke slitent, og tar gjerne barna med på fjellet, i skogen, må tur til lekeplassen ellet triller en lang tur hvis eldste ikke er opptatt. Så er det å komme seg hjem og få barna i seng. Så drar jeg somregel på treningssenteret for å få ut siste dose energi, og frem til nå har jeg ikke hatt ræva plassert 1 sek. I sofaen. Kroppen min går hele tiden, hele døgnet. Jeg er knallhyper! Det går veldig fint siden jeg er så vant til denne livsstilen, men skulle ønske jeg klarte å roe ned kroppen og slappe av innimellom. Anonymous poster hash: 883bf...5b6
Kaviar88 Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 jeg har. fikk diagnose for 5 år siden. Har gått på medisin siden. Det fungerer bra. Bedre med enn uten. Jeg var også redd for å bli "annerledes" på medisin når jeg skulle prøve det, men det jeg fant ut var at alt det gode jeg hadde i meg, fikk kommet ut i stedet for å være sperret bak et gjerde av forvirring. Jeg forstod så mye mer.. Litt vanskelig å forklare...Kanskje om om man har sett dårlig hele livet, men likevel klart å være halvveis med, men så får man plutselig briller... Når jeg tar medisin er det ikke slik at jeg blir jeg helt rolig og avslappet, altså, men jeg klarer å bruke energien min til å utrette noe fornuftig, i stedet for å løpe rundt som en høne uten hode. Og når man får brukt energien sin på en god måte, blir man også sliten på en god måte.. ikke sånn utslitt sliten.. Jeg klarer å tenke ferdig en tanke, før jeg begynner på neste tanke. Jeg klarer å fokusere på noe, fordype meg i noe. klarer å fullføre noe, denne er veldig kjekk, for det har jeg aldri klart.. Selv kjedelige ting, som jeg virkelig hater, men må, klarer jeg ofte å fullføre. (Selv om det kanskje tar litt tid). Og dette kommer jo godt med i arbeidslivet. Jeg som hadde trodd jeg var dum i alle år, fikk plutselig en aha-opplelvelse. Skjønte masse. Klarte endelig å gjøre ferdig studiekompetanse, og kom inn på høyskolen og to 4 års utdanning med kun A og B.. Det er sjokkerende. Jeg har levd med NG på ungdomsskolen,1 og 2 kanksje en 3'er på vgs som jeg ikke bestod før etter medisiner. Jeg er veldig glad for de medisinene, for de gjør meg også til en bedre mamma. en mamma som kan klare å telle til ti innimellom, og være mer tålmodig, og lytte mer. Her er det negative for meg: Medisinene gav meg et sjokk etter en tid, fordi de gav meg mer innsikt og forståelse i livet mitt så langt. Jeg har slitt litt med det. Den kvalmen som skulle gå over har ikke gått over, enda nå, 5år etter.. så akkurat dette med kosthold er ødelagt. for jeg har ingen matlyst før på kvelden. Gått ned endel kg ja..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har ekstra energi hele tiden, blir litt fort sint, er effektiv som fy og blid som ei sol. Null medisiner.. Anonymous poster hash: f1b16...57e
valkyrien Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Nå har jeg adhd uoppmerksom type, så jeg har ikke den fysiske rastløsheten, men hodet går i høygir hele tiden uten medisiner. Med medisinene klarer jeg faktisk å "tenke på ingenting" i perioder, jeg sover bedre, og jeg er flinkere til å fullføre ting jeg begynner på.
Kaviar88 Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Her ser man gode eksempler på at mennesker med adhd er like forskjellige som alle andre Jeg blir totalt utmattet uten medisin fordi jeg ikke har noe filter som hjelper meg å sile ut viktig og ikke viktig. Jeg har adhd kombinert type. uoppmerksom og hyperaktiv. Hyperaktig INNI hodet. Veldig slitsomt. Noen dager uten medisin, (hadde en uke her forleden, for jeg glemte stadig og hente medisinen på apoteket) og jeg er nesten sengeliggende i noen dager etterpå...
Kaviar88 Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Kan jeg bare kuppe tråden litt og spørre dere som går på medisin om dere har måttet endre styrke/dose plutselig, etter lang tid på samme dose? Jeg går på 54+36 concerta hver morgen. det holder i ca 10 timer. Jeg var alvorlig syk for noen mnd siden og gikk ned 10 kg.. innlagt og operert og var en stund uten concerta. Etter jeg startet opp igjen har jeg hatt lite virkning av pillene og føler jeg er på høygir hele døgnet. sover plutselig lite og klarer ikke konsentrere meg særlig. syns det er rart at jeg har det sånn plutselig. legen sa til meg at kanskje jeg måtte inn til ny medisinvurdering pga jeg hadde gått såpass mye ned i vekt på kort tid, og da var jeg kanskje overmedisinert plutselig? Eller så kunne jeg trenge økning... han tippet vel bare.. Hva tenker dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå