Gå til innhold

Sjokkert over barnevernet.


Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste par ukene har det vært 2 saker hvor barnevernet og deres advokat legger skylden på barna for omsorgssvikt og manglende handling fra barnevernet sin side. 

 

Finner ikke igjen videoen hvor barnevernet/kommunen/advokaten stilles til veggs i denne saken: http://www.nrk.no/vestfold/avviser-alle-anklager-mot-barnevernet-1.12388079

Skylden legges på barna som ikke ønsket å flyttet fra hjemmet, tross stadige alvorlige voldsepisoder. 

 

Og den aller verste er i grunn denne: http://www.nrk.no/ho/blir-refsa-etter-a-ha-gitt-barn-skylden-for-overgrep-1.12382044 Her legges skylden på nye overgrep på barna som ikke ønsket samvær med tilsyn. 

 

Det kan da virkelig ikke være slik at barna skal skyldes for dette. Helt hårreisende, håper virkelig at dette er 2 helt unike saker. 

 

 



Anonymous poster hash: 81056...bc6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sjokkert over at en offentlig etat kan gjøre feil?? At barnevern, politi, skole, NAV, kommunen, barnehagen, fastlegen etc. kan gjøre feil?

Heldigvis gjør barnevernet langt mer bra enn de gjør feil :)



Anonymous poster hash: 73bae...987
Skrevet

 

Du er sjokkert over at en offentlig etat kan gjøre feil?? At barnevern, politi, skole, NAV, kommunen, barnehagen, fastlegen etc. kan gjøre feil?

Heldigvis gjør barnevernet langt mer bra enn de gjør feil :)

 

Anonymous poster hash: 73bae...987

 

 

Jeg er ikke sjokkert over at de gjør feil. Det er jo slik livet er. Men jeg er dypt sjokkert at de tillater seg å legge skylden for feilen over på barna som er skadelidene. Det er ikke opp til barn som blir utsatt for seksuellt misbruk eller ser/utsettes for grov vold å diktere hva barnevernet skal gjøre. 

Det er jo basal kunnskap at redde/misbrukte barn alltid vil støtte foreldrene sine. Og det fri tar overhode ikke barnevernet for ansvar. 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

Skrevet

 

 

Du er sjokkert over at en offentlig etat kan gjøre feil?? At barnevern, politi, skole, NAV, kommunen, barnehagen, fastlegen etc. kan gjøre feil?

Heldigvis gjør barnevernet langt mer bra enn de gjør feil :)

 

Anonymous poster hash: 73bae...987

 

 

Jeg er ikke sjokkert over at de gjør feil. Det er jo slik livet er. Men jeg er dypt sjokkert at de tillater seg å legge skylden for feilen over på barna som er skadelidene. Det er ikke opp til barn som blir utsatt for seksuellt misbruk eller ser/utsettes for grov vold å diktere hva barnevernet skal gjøre. 

Det er jo basal kunnskap at redde/misbrukte barn alltid vil støtte foreldrene sine. Og det fri tar overhode ikke barnevernet for ansvar. 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

Leste du at i Gjøvik-saken er det en ansatt i administrasjonen som er kommet med disse uttalelsene?

Skrevet

 

 

 

Du er sjokkert over at en offentlig etat kan gjøre feil?? At barnevern, politi, skole, NAV, kommunen, barnehagen, fastlegen etc. kan gjøre feil?

Heldigvis gjør barnevernet langt mer bra enn de gjør feil :)

 

Anonymous poster hash: 73bae...987

 

 

Jeg er ikke sjokkert over at de gjør feil. Det er jo slik livet er. Men jeg er dypt sjokkert at de tillater seg å legge skylden for feilen over på barna som er skadelidene. Det er ikke opp til barn som blir utsatt for seksuellt misbruk eller ser/utsettes for grov vold å diktere hva barnevernet skal gjøre. 

Det er jo basal kunnskap at redde/misbrukte barn alltid vil støtte foreldrene sine. Og det fri tar overhode ikke barnevernet for ansvar. 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

Leste du at i Gjøvik-saken er det en ansatt i administrasjonen som er kommet med disse uttalelsene?

 

 

Det var den sakkyndige som barnevernet hadde utnevnt for å vurdere saken. Rådmannen støttet denne mannen som barnevernet hadde utnevnt. 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

Skrevet

 

 

 

 

Du er sjokkert over at en offentlig etat kan gjøre feil?? At barnevern, politi, skole, NAV, kommunen, barnehagen, fastlegen etc. kan gjøre feil?

Heldigvis gjør barnevernet langt mer bra enn de gjør feil :)

 

Anonymous poster hash: 73bae...987

 

 

Jeg er ikke sjokkert over at de gjør feil. Det er jo slik livet er. Men jeg er dypt sjokkert at de tillater seg å legge skylden for feilen over på barna som er skadelidene. Det er ikke opp til barn som blir utsatt for seksuellt misbruk eller ser/utsettes for grov vold å diktere hva barnevernet skal gjøre. 

Det er jo basal kunnskap at redde/misbrukte barn alltid vil støtte foreldrene sine. Og det fri tar overhode ikke barnevernet for ansvar. 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

Leste du at i Gjøvik-saken er det en ansatt i administrasjonen som er kommet med disse uttalelsene?

 

 

Det var den sakkyndige som barnevernet hadde utnevnt for å vurdere saken. Rådmannen støttet denne mannen som barnevernet hadde utnevnt. 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

http://www.oa.no/Kommunens_r_dgiver_la_skylda_p__barna_for_at_faren_kunne_fortsette_overgrepene-5-35-100630.html

Skrevet

 

 

 

 

 

Du er sjokkert over at en offentlig etat kan gjøre feil?? At barnevern, politi, skole, NAV, kommunen, barnehagen, fastlegen etc. kan gjøre feil?

Heldigvis gjør barnevernet langt mer bra enn de gjør feil :)

 

Anonymous poster hash: 73bae...987

 

 

Jeg er ikke sjokkert over at de gjør feil. Det er jo slik livet er. Men jeg er dypt sjokkert at de tillater seg å legge skylden for feilen over på barna som er skadelidene. Det er ikke opp til barn som blir utsatt for seksuellt misbruk eller ser/utsettes for grov vold å diktere hva barnevernet skal gjøre. 

Det er jo basal kunnskap at redde/misbrukte barn alltid vil støtte foreldrene sine. Og det fri tar overhode ikke barnevernet for ansvar. 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

Leste du at i Gjøvik-saken er det en ansatt i administrasjonen som er kommet med disse uttalelsene?

 

 

Det var den sakkyndige som barnevernet hadde utnevnt for å vurdere saken. Rådmannen støttet denne mannen som barnevernet hadde utnevnt. 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

http://www.oa.no/Kommunens_r_dgiver_la_skylda_p__barna_for_at_faren_kunne_fortsette_overgrepene-5-35-100630.html

 

 

Sitat forvaltningsrådgiver Lilleby som uttalter seg om barnevernet/kommunen på oppdrag av kommunen/barnevernet: 

 

Lilleby holdt et innlegg som provoserte politikerne. Han forsvarte barnevernet og kritiserte de to barna. Lilleby argumenterte mot oppreisning fordi det må foreligge grov uaktsomhet fra barnevernets side.

Lilleby understrekte flere ganger at det ikke var mistanke om overgrep da barnevernet overtok omsorgen i 2008. Det kom først fram i 2009.

– Det gjennomføres samvær med tilsyn, men så sier begge barna til barnevernet at de vil ha samvær uten tilsyn. Barnevernet hørte på barna som da var 14 og 12,5 år. Når det skal vurderes grov uaktsomhet, må dere tenke på at barna var relativt store. Når barnevernet presses av de relativt store barna, er det rimelig å si at barnevernet har opptrådt grovt uaktsomt? Jeg er rimelig sikker på at det ikke er det, sa han.

Litt senere i innlegget sitt sa han:

– De manipulerer barnevernet til ikke å være med på samvær. Det går barnevernet med på, noe de bittert senere får erfare at de ikke skulle ha gjort.

I det om lag 30 minutter lange innlegget viste han også til at det ene barnet endret forklaring flere ganger i forbindelse med politietterforskningen.

http://www.oa.no/Kommunens_r_dgiver_la_skylda_p__barna_for_at_faren_kunne_fortsette_overgrepene-5-35-100630.html

 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Du er sjokkert over at en offentlig etat kan gjøre feil?? At barnevern, politi, skole, NAV, kommunen, barnehagen, fastlegen etc. kan gjøre feil?

Heldigvis gjør barnevernet langt mer bra enn de gjør feil :)

 

Anonymous poster hash: 73bae...987

 

 

Jeg er ikke sjokkert over at de gjør feil. Det er jo slik livet er. Men jeg er dypt sjokkert at de tillater seg å legge skylden for feilen over på barna som er skadelidene. Det er ikke opp til barn som blir utsatt for seksuellt misbruk eller ser/utsettes for grov vold å diktere hva barnevernet skal gjøre. 

Det er jo basal kunnskap at redde/misbrukte barn alltid vil støtte foreldrene sine. Og det fri tar overhode ikke barnevernet for ansvar. 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

Leste du at i Gjøvik-saken er det en ansatt i administrasjonen som er kommet med disse uttalelsene?

 

 

Det var den sakkyndige som barnevernet hadde utnevnt for å vurdere saken. Rådmannen støttet denne mannen som barnevernet hadde utnevnt. 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

http://www.oa.no/Kommunens_r_dgiver_la_skylda_p__barna_for_at_faren_kunne_fortsette_overgrepene-5-35-100630.html

 

 

Sitat forvaltningsrådgiver Lilleby som uttalter seg om barnevernet/kommunen på oppdrag av kommunen/barnevernet: 

 

Lilleby holdt et innlegg som provoserte politikerne. Han forsvarte barnevernet og kritiserte de to barna. Lilleby argumenterte mot oppreisning fordi det må foreligge grov uaktsomhet fra barnevernets side.

Lilleby understrekte flere ganger at det ikke var mistanke om overgrep da barnevernet overtok omsorgen i 2008. Det kom først fram i 2009.

– Det gjennomføres samvær med tilsyn, men så sier begge barna til barnevernet at de vil ha samvær uten tilsyn. Barnevernet hørte på barna som da var 14 og 12,5 år. Når det skal vurderes grov uaktsomhet, må dere tenke på at barna var relativt store. Når barnevernet presses av de relativt store barna, er det rimelig å si at barnevernet har opptrådt grovt uaktsomt? Jeg er rimelig sikker på at det ikke er det, sa han.

Litt senere i innlegget sitt sa han:

– De manipulerer barnevernet til ikke å være med på samvær. Det går barnevernet med på, noe de bittert senere får erfare at de ikke skulle ha gjort.

I det om lag 30 minutter lange innlegget viste han også til at det ene barnet endret forklaring flere ganger i forbindelse med politietterforskningen.

http://www.oa.no/Kommunens_r_dgiver_la_skylda_p__barna_for_at_faren_kunne_fortsette_overgrepene-5-35-100630.html

 

 

Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

Dette er jo en uttalelse som en ansatt i admin har kommet med etter å ha gransket saken. Det står da ingen sted skrevet at BV har den samme meningen? Eller?

Skrevet

Forøvrig er det kommunene som står ansvarlig for det daglige løpende arbeidet i barnevernet. Derfor

 

 

 

 

 

 

 

 

Du er sjokkert over at en offentlig etat kan gjøre feil?? At barnevern, politi, skole, NAV, kommunen, barnehagen, fastlegen etc. kan gjøre feil?

Heldigvis gjør barnevernet langt mer bra enn de gjør feil :)



Anonymous poster hash: 73bae...987

 

 

Jeg er ikke sjokkert over at de gjør feil. Det er jo slik livet er. Men jeg er dypt sjokkert at de tillater seg å legge skylden for feilen over på barna som er skadelidene. Det er ikke opp til barn som blir utsatt for seksuellt misbruk eller ser/utsettes for grov vold å diktere hva barnevernet skal gjøre. 

Det er jo basal kunnskap at redde/misbrukte barn alltid vil støtte foreldrene sine. Og det fri tar overhode ikke barnevernet for ansvar. 



Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

Leste du at i Gjøvik-saken er det en ansatt i administrasjonen som er kommet med disse uttalelsene?

 

 

Det var den sakkyndige som barnevernet hadde utnevnt for å vurdere saken. Rådmannen støttet denne mannen som barnevernet hadde utnevnt. 



Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

http://www.oa.no/Kommunens_r_dgiver_la_skylda_p__barna_for_at_faren_kunne_fortsette_overgrepene-5-35-100630.html

 

 

Sitat forvaltningsrådgiver Lilleby som uttalter seg om barnevernet/kommunen på oppdrag av kommunen/barnevernet: 

 

Lilleby holdt et innlegg som provoserte politikerne. Han forsvarte barnevernet og kritiserte de to barna. Lilleby argumenterte mot oppreisning fordi det må foreligge grov uaktsomhet fra barnevernets side.

Lilleby understrekte flere ganger at det ikke var mistanke om overgrep da barnevernet overtok omsorgen i 2008. Det kom først fram i 2009.

– Det gjennomføres samvær med tilsyn, men så sier begge barna til barnevernet at de vil ha samvær uten tilsyn. Barnevernet hørte på barna som da var 14 og 12,5 år. Når det skal vurderes grov uaktsomhet, må dere tenke på at barna var relativt store. Når barnevernet presses av de relativt store barna, er det rimelig å si at barnevernet har opptrådt grovt uaktsomt? Jeg er rimelig sikker på at det ikke er det, sa han.

Litt senere i innlegget sitt sa han:

– De manipulerer barnevernet til ikke å være med på samvær. Det går barnevernet med på, noe de bittert senere får erfare at de ikke skulle ha gjort.

I det om lag 30 minutter lange innlegget viste han også til at det ene barnet endret forklaring flere ganger i forbindelse med politietterforskningen.

http://www.oa.no/Kommunens_r_dgiver_la_skylda_p__barna_for_at_faren_kunne_fortsette_overgrepene-5-35-100630.html

 


Anonymous poster hash: 81056...bc6

 

Dette er jo en uttalelse som en ansatt i admin har kommet med etter å ha gransket saken. Det står da ingen sted skrevet at BV har den samme meningen? Eller?

 

Det er kommunen som har ansvaret for barnevernet. Og dette er kommentaren/forklaringen som barnevernet/kommunene kommer med. Kommunen/barnevernet nekter å påta seg ansvar basert på disse uttalelsene.

I både denne saken og saken i Sandefjord unndrar barnevernet/kommunen seg ansvar basert på at det er barnas skyld. Det er hårreisende! 



Anonymous poster hash: 81056...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...