Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Har en sønn på 3.5 år som pleier å sove veldig godt om kvelden men i dag så våknet han plutselig noen timer etter han hadde lagt,å han hadde så smerter at han skreik og hadde tårer i øynene. Gir dere paracet ved voksesmerter? Anonymous poster hash: 8eab5...88d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Har en sønn på 3.5 år som pleier å sove veldig godt om kvelden men i dag så våknet han plutselig noen timer etter han hadde lagt,å han hadde så smerter at han skreik og hadde tårer i øynene. Gir dere paracet ved voksesmerter? Anonymous poster hash: 8eab5...88d pleier å gi et varmt bad. hjelper alltid Anonymous poster hash: 97902...71e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Ja. Datteren min er ofte plaget av voldsomme voksesmerter. Våkner midt på natten, hylskriker og vrir seg i smerter mens tårene spruter. Kalde omslag lindrer litt, men bare de første 10 sekundene. Så jeg gir paracet. Anonymous poster hash: 1dfb1...8b6
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Har en sønn på 3.5 år som pleier å sove veldig godt om kvelden men i dag så våknet han plutselig noen timer etter han hadde lagt,å han hadde så smerter at han skreik og hadde tårer i øynene.Gir dere paracet ved voksesmerter? Anonymous poster hash: 8eab5...88d Voksesmerter ved så små barn? Visste ikke at det gikk an jeg... Anonymous poster hash: 337be...9fd
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/voksesmerter-2883.html?page=4 Anonymous poster hash: 337be...9fd
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Har en sønn på 3.5 år som pleier å sove veldig godt om kvelden men i dag så våknet han plutselig noen timer etter han hadde lagt,å han hadde så smerter at han skreik og hadde tårer i øynene. Gir dere paracet ved voksesmerter? Anonymous poster hash: 8eab5...88d pleier å gi et varmt bad. hjelper alltid Anonymous poster hash: 97902...71e Er litt dumt å ta han opp å bade han når egentlig er lagt seg,for da blir han hvertfall lysvåken. Anonymous poster hash: 8eab5...88d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Har en sønn på 3.5 år som pleier å sove veldig godt om kvelden men i dag så våknet han plutselig noen timer etter han hadde lagt,å han hadde så smerter at han skreik og hadde tårer i øynene.Gir dere paracet ved voksesmerter? Anonymous poster hash: 8eab5...88d Voksesmerter ved så små barn? Visste ikke at det gikk an jeg... Anonymous poster hash: 337be...9fd Kan jo være det er noe annet da,jeg bare tenkte automatisk at det sikkert var det. Men godt mulig du har rett i at han er for liten til at det kan være det. Anonymous poster hash: 8eab5...88d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Jeg gir raskt paracet når barna gråter av smerte, det være øreverk eller voksesmerter. Som kronisk ørebarn, og med regelmessige voksesmerter, så har jeg litt for mange minner om å vri seg av smerte uten å få sove som liten. Det ønsker jeg ikke for mine barn, ikke når noeså enkelt som paracet hjelper. Heldigvis skjer det ikke ofte. Anonymous poster hash: dea12...368
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Har en sønn på 3.5 år som pleier å sove veldig godt om kvelden men i dag så våknet han plutselig noen timer etter han hadde lagt,å han hadde så smerter at han skreik og hadde tårer i øynene.Gir dere paracet ved voksesmerter? Anonymous poster hash: 8eab5...88d Voksesmerter ved så små barn? Visste ikke at det gikk an jeg...Anonymous poster hash: 337be...9fd Kan jo være det er noe annet da,jeg bare tenkte automatisk at det sikkert var det.Men godt mulig du har rett i at han er for liten til at det kan være det. Anonymous poster hash: 8eab5...88d Nei, han er ikke for liten. Jeg har pleid å massere bena til datteren min når hun har voksesmerter. Anonymous poster hash: 0f28e...f23
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Okey jeg ga også paracet med en gang men var bare usikker på om det var riktig å gjøre eller ikke. Han sovnet heldigvis fort etter han fikk paracet. Anonymous poster hash: 8eab5...88d
Liv & Røre Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Husker selv hvor vondt det gjorde, så mine barn får paracet ved behov.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Har en sønn på 3.5 år som pleier å sove veldig godt om kvelden men i dag så våknet han plutselig noen timer etter han hadde lagt,å han hadde så smerter at han skreik og hadde tårer i øynene.Gir dere paracet ved voksesmerter? Anonymous poster hash: 8eab5...88d Voksesmerter ved så små barn? Visste ikke at det gikk an jeg...Anonymous poster hash: 337be...9fd Kan jo være det er noe annet da,jeg bare tenkte automatisk at det sikkert var det.Men godt mulig du har rett i at han er for liten til at det kan være det. Anonymous poster hash: 8eab5...88d Jeg leste nå at det er vanlig fra 3 år, så det er nok jeg som ikke er oppdatert. Men voskesmerter har ikke noe med å vokse å gjøre, og da gir det mer mening. Det er i bakside legg og lår voskesmerter sitter. Anonymous poster hash: 337be...9fd
Mamma_til_2 Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Ja hjelper det ikke med masasje så får hun paracet.
<3 skatten min<3 Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 Ja, men det har hjulpet lite... Det som hjelper her er å ligge med varmepute/varmeflaske.
soleia Skrevet 1. juni 2015 #15 Skrevet 1. juni 2015 Dei seier vel at ein ikkje skal gje paracet, fordi smertene går over etter ca 30 min. Eg har likevel gitt ganske ofte, fordi smeltetabletten verkar veldig fort, og 30 min hylskriking verkar veeeldig lenge. Ofte synes eg og at det ikkje går skikkeleg over, men gjerne kjem att dei gongene eg ikkje har gjeve paracet. Ei stund var det nesten annankvar kveld, så då måtte eg knipe litt inn på paracetbruken. - og min starta rundt 3 års alder med voksesmerter. Heldigvis har det vorte sjeldnare med tida.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #16 Skrevet 1. juni 2015 Nei, smertestillende skal man være svært forsiktig med så det har vi aldri brukt. Jeg bruker å ta en støttebandasje (sånn lang remse som man kjøper på apotek) og varmeflaske. Funker knall det, men det viktigste er en trøstende mamma eller pappa Anonymous poster hash: 473dd...724
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #17 Skrevet 1. juni 2015 Har en sønn på 3.5 år som pleier å sove veldig godt om kvelden men i dag så våknet han plutselig noen timer etter han hadde lagt,å han hadde så smerter at han skreik og hadde tårer i øynene.Gir dere paracet ved voksesmerter? Anonymous poster hash: 8eab5...88d Voksesmerter ved så små barn? Visste ikke at det gikk an jeg...Anonymous poster hash: 337be...9fd Kan jo være det er noe annet da,jeg bare tenkte automatisk at det sikkert var det.Men godt mulig du har rett i at han er for liten til at det kan være det. Anonymous poster hash: 8eab5...88d Jeg leste nå at det er vanlig fra 3 år, så det er nok jeg som ikke er oppdatert. Men voskesmerter har ikke noe med å vokse å gjøre, og da gir det mer mening. Det er i bakside legg og lår voskesmerter sitter. Anonymous poster hash: 337be...9fd Og forsiden av leggene. Anonymous poster hash: 1dfb1...8b6
Mamma_til_2 Skrevet 1. juni 2015 #18 Skrevet 1. juni 2015 Har en sønn på 3.5 år som pleier å sove veldig godt om kvelden men i dag så våknet han plutselig noen timer etter han hadde lagt,å han hadde så smerter at han skreik og hadde tårer i øynene.Gir dere paracet ved voksesmerter? Anonymous poster hash: 8eab5...88d Voksesmerter ved så små barn? Visste ikke at det gikk an jeg...Anonymous poster hash: 337be...9fd Kan jo være det er noe annet da,jeg bare tenkte automatisk at det sikkert var det.Men godt mulig du har rett i at han er for liten til at det kan være det. Anonymous poster hash: 8eab5...88d Jeg leste nå at det er vanlig fra 3 år, så det er nok jeg som ikke er oppdatert. Men voskesmerter har ikke noe med å vokse å gjøre, og da gir det mer mening. Det er i bakside legg og lår voskesmerter sitter. Anonymous poster hash: 337be...9fd Og forsiden av leggene. Anonymous poster hash: 1dfb1...8b6 Og knærne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå