Gå til innhold

Adams matkasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sterkt å prøve en uke med Adams matkasse. Jeg er elendig til å finne på varierte og sunne middager, så går for det meste i det samme gamle.. 
Er bare jeg og to barn, så hadde vell blitt den barnekassen. 

Eneste grunnen til at jeg er litt skeptisk er prisen. Det blir jo dyrere enn å kjøpe billige first price (som jeg pleier) på butikken. Jeg har ikke veldig god råd, og ligger på rundt 500 kroner for mat i for en uke, det er inkludert brød og pålegg. En matkasse koster 1095 for 5 dager.. 

Så dere som har prøvd, er det verdt pengene?? 

Anonymous poster hash: 08511...2ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vil si det er verd pengene. Det er god, variert og rikelig mat.

Anonymous poster hash: 5404d...811
Skrevet

Da tror jeg jeg ville prøvd matkassen for 2 personer. Vi har den til 4, og er 5 i familien. Det er rikelig med mat og vi har alltid rester.

Skrevet

Da tror jeg jeg ville prøvd matkassen for 2 personer. Vi har den til 4, og er 5 i familien. Det er rikelig med mat og vi har alltid rester.

okai :) Men da blir den vanlige og ikke barnekassen da, for barnekassen var det minst 4 personer på. 

Anonymous poster hash: 08511...2ef

Skrevet

Åja, da blir det mye mat. Kan jo være greit å bestille en mindre pakke (for tre dager) og heller spise litt rester... Du kan jo også endre kasse om det ikke passer deg, underveis :). Lykke til :)

Skrevet

Adam har god mat som er enkel å lage.

Men jeg synes den er alt for ensformig. Det er de samme proteinene som går igjen og igjen.

Samt så er det ofte lite tilbehør. F.eks kan du lage en risblanding eller grønnsaksblanding som skal dekke 2 av 3 punkter på tallerkenen. En rett kan da bære et kyllinglår og en HAUG ratatouille. De spiller det liten rolle at det er godt, det blir drit kjedelig.

Men prisen er grei. Du betaler jo ikke bare for maten, men for handlingen, utkjøringen, ideen og litt kokkekurs.

Skrevet

Jeg har vurdert det, og regnet på det.

Og kommet fram til at jeg aldri i livet kan betale over 4000 i måneden bare for middager! Jeg synes det er kjempedyrt! Det er over 200 kroner dagen, for middag! Tenk bare hva du får for 200 kroner på butikken?

Og at du sparer tid og penger på ikke å dra på butikken selv, er jo ikke helt sant. Hvordan skulle du da få kjøpt inn brødmat, pålegg, vaskemiddel, toalettpapir, dusjsåper osv osv? På butikken må man! Man klarer å holde seg til en handleliste man har skrevet på forhånd, hvis man bare vil. Da blir det ikke noe utenomkjøp.

Bruk heller sånne middagsapper og lignende for å få ideer til spennende middager, og så koser du deg med å planlegge ukesmenyer selv. Eller kopierer fra andre på nettet :P

Anonymous poster hash: 22991...adc
Skrevet

Dersom du har dårlig råd og til vanlig bruker 500 kroner i uka på mat, vil matbudsjettet ditt mer enn dobles.  Du må fremdeles kjøpe brød og pålegg og andre ting.  Vi sparte penger på matkasse, pga impulshandlingen som vi er veldig flinke til når vi er ute og handler. Du høres ikke ut til å drive den form for impulshandling, og dermed blir det dyrere for deg.

Det gode med matkassen er at man slipper å tenke på hva man skal lage til middag og maten er ok.  Men det er lite grønnsaker og vi syntes ikke at det var mye mat i kassene.  Mye ble temmelig smakløst og kjedelig.

Skrevet

For oss var det ikke en økonomisk vinning, men en kjapp løsning på å få middager vi kanskje ikke hadde funnet ut av på egenhånd. Har droppa det nå, da jeg syns maten var for lite (Vi er 5 stk) og den baserte seg mye på å spise seg mett på tilbehøret. Fikk en middag hvor det var potetmos til. Hadde jo potetmos til en hel bataljon, mens det var svært lite pølser f.eks. 

Men bruker du ekstremt mye penger på middag, så er det nok en god løsning. 
Vi har hatt det en gang i mnd for variasjon, også bruker vi oppskriftene senere.

Anonymous poster hash: 7602f...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...