Gå til innhold

HVem av oss står sterkest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i kommunen og hadde vikariat fra mai til november 2013 før jeg fikk fast stilling. En annen har gått i vikariat på samme type stilling, men på en annen avdeling. Hun startet fem måneder før meg og har enda ikke fått fast. Nå ser det ut som om min avdeling skal legges ned og det eneste alternativet er en ny, fast stilling på hennes avdeling. Vil hun få den foran meg siden hun har jobbet på den aktuelle avdeling og egentlig har vært der lenger?

Anonymous poster hash: 4f9c2...898
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som allerede har fast jobb skal prioriteres. Slik det iallfall i vår kommune. Jeg hadde 50% fast jobb og ble prioritert foran vikarer, også de med mer erfaring.

Når avdelingen din i tillegg skal legges ned så tror jeg at de ansatte fra den avdelingen skal være prioritert til andre stillinger i kommunen. Da skal leder skrive et prioriteringsbrev. Men det må du sjekke opp, eller kanskje noen andre her vet?

Anonymous poster hash: a04e1...0f3
Skrevet

De som allerede har fast jobb skal prioriteres. Slik det iallfall i vår kommune. Jeg hadde 50% fast jobb og ble prioritert foran vikarer, også de med mer erfaring.

Når avdelingen din i tillegg skal legges ned så tror jeg at de ansatte fra den avdelingen skal være prioritert til andre stillinger i kommunen. Da skal leder skrive et prioriteringsbrev. Men det må du sjekke opp, eller kanskje noen andre her vet?

Men må jeg prioriteres i tilsvarende stilling? Eller kan de tilby meg prioritet et annet sted? Jeg har egentlig sykepleierutdanning i bunn og tok etterutdanning for å få denne typen jobb. Det er jo flust av ledige sykepleier-stillinger. Hun andre har fagutdanningen for jobben vi har nå, men de har flere ganger valgt folk med min type kompetanse foran fordi fagutdanning mangler fokus på de viktigste områdene vi jobber med i denne spesielle stillingstypen.

Skrevet

Men må jeg prioriteres i tilsvarende stilling? Eller kan de tilby meg prioritet et annet sted? Jeg har egentlig sykepleierutdanning i bunn og tok etterutdanning for å få denne typen jobb. Det er jo flust av ledige sykepleier-stillinger. Hun andre har fagutdanningen for jobben vi har nå, men de har flere ganger valgt folk med min type kompetanse foran fordi fagutdanning mangler fokus på de viktigste områdene vi jobber med i denne spesielle stillingstypen.

Mener at overtallige skal være prioritert til alle ledige stillinger i kommunen som de er kvalifisert til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...