Gå til innhold

Hva ville dere gjort ang årets julefeiring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt så mye på det før svigermor begynte på mase. I fjor var vi hjemme, min søster med familie, foreldrene mine og svigerfar kom.

I år vil svigermor at vi skal kjøre dit, ca 20min. Terminen i år er i midten av november og nr jeg tenker over det, har jeg lyst til å være hjemme. Har og en jente på fem

Anonymous poster hash: b30f5...2f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi feirer alltid hjemme etter t vi fikk nr.2.

Om noen vil får de komme til oss.

Orker ikke farte rundt med unger i jula og det gjorde verken svigers eller mine foreldre når de hadde fått barn heller. 

Anonymous poster hash: aa713...c95
Skrevet

Etter at vi fikk barn nr to har vi ikke reist noe sted på julaften, vi er hjemme også er de i storfamilien som ønsker det hjertelig velkommen.

Noen år kommer mamma og hennes mann, noen ganger kommer bare mamma mens mannen hennes er hos et av sine barn, svigermor og svigerfar kommer stort sett hvert år, noen ganger kommer broren til mannen og noen ganger kommer søsteren min... Alle har flere de kan feire med og det blir litt forskjellig fra år til år.

Eldste barnet her er nå 14 år, og siste gangen vi var borte på julaften var da han var 2 år, så de siste 12 årene har vi vært hjemme. En gang på de årene var vi bare kjernefamilien, men ellers har vi hatt gjester hvert år.

Det er mye enklere for besteforeldrene med sin lille bærepose med gaver å komme hit enn det er for oss med flere barn, en haug med pikkpakk osv å reise til dem. Det er også veldig greit å være hjemme så barna kan legge seg i egne senger når de blir trøtte. Fungere supert for oss..

Anonymous poster hash: f5a50...0dc
Gjest Maiken og barna
Skrevet

Tidlig med juletråd.

Dra nå til svigermor. Du har nyfødt baby til jul. Må jo være deilig å komme til dekket bord så slipper du å styre med det når du akkurat har født. Jeg hadde ikke vært i tvil.

I tillegg var dere sammen med fin familie sist. ..Da er det vel koselig og ikke minst naturlig å være ned svigerfamilien i år?

Skrevet

Jeg har termin i november og skal fly 4,5 timer med nyfødt barn og 2 på 6 år til jul. Tviler på at mine gidder å komme hit.

Men jeg flydde med tvillinger når de var 3 mnd. Mormor var med på flyet men ellers alene på 3 uker "ferie".

Skrevet

Vi var i lik situasjon som dere i fjor.

Vi fikk baby i midten av november i fjor. Har en gutt på 3 fra før.

Det var virkelig herlig å dra til svigers 20 min unna å bli vartet opp.

Vi sov over, og ble i grunnen vartet opp dagen etter også. Luksus! 😊 særlig når babyen er så liten og man har andre barn som også trenger masse oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: d332b...59a

Skrevet

Jeg fløy til svigers når min var nyfødt, men vil du være hjemme så blir du hjemme. Men ville vært mer fristende å komme til dekket bord :P

Anonymous poster hash: 61e69...0c5

Skrevet

Tidlig med juletråd.

Dra nå til svigermor. Du har nyfødt baby til jul. Må jo være deilig å komme til dekket bord så slipper du å styre med det når du akkurat har født. Jeg hadde ikke vært i tvil.

I tillegg var dere sammen med fin familie sist. ..Da er det vel koselig og ikke minst naturlig å være ned svigerfamilien i år?

Hennes familie kom til de i fjor så da kan vel svigers komme til de i år om de skal feire sammen.

Jeg hadde i alle fall ikke dratt noe sted med nyfødt baby. Ville vel helst bare vært kjernefamilien så rett etter fødsel. Så kunne sivgers kommet neste år.

Skrevet

Grunnen til at jeg bare vil holde meg i ro er alle problemene jeg fikk etter forrige fødsel og at d kanskje blir ks denne gangen. Da har jeg lyst til å være i ro her denne kvelden. Og alle som vil må bare komme og er klar over at da hjelper vi hverandre med julefeiringen.

Skrevet

Vi har alltid feiret jul hjemme etter vi fikk barn som skjønte noe av det. Alle som vil er velkomne, men jeg orker ikke å reise bort med unger og pakker den dagen. Dessuten, med skille svigerforeldre risikerer vi at noen blir sittende alene hvis vi reiser bort.

Anonymous poster hash: 42647...ec1

Skrevet

Vi begynte å feire hjemme da vi kjøpte eget hus da nr 2 ble født. Aldeles fantastisk! De som vil får komme til oss, men vi reiser ikke noe sted. I fjor var vi bare oss fire og det var veldig koselig 😊

Anonymous poster hash: 46827...3da

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Tidlig med juletråd.

Hennes familie kom til de i fjor så da kan vel svigers komme til de i år om de skal feire sammen.

Jeg hadde i alle fall ikke dratt noe sted med nyfødt baby. Ville vel helst bare vært kjernefamilien så rett etter fødsel. Så kunne sivgers kommet neste år.

Deilig å bli vartet opp da?

Skrevet

Så nærme fødsel og kanskje ks....jeg synes det hadde vært supert å være gjest. Nyt det, så kommer du hekker sterkere tilbake året etter.

Anonymous poster hash: 8d09c...f00

Skrevet

Jeg skjønner at svigermor har lyst til å feire med dere i år ettersom hun ikke feiret med dere i fjor.  Det er jo egentlig ganske enkelt. Enten takker dere ja til å komme dit, eller dere sier at dere ikke orker å dra noen plass så rett etter fødselen, eller løsningen jeg hadde valgt:

Si til svigermor at dere gjerne vil feire med henne, men at dere synes at det er vanskelig å bestemme nå fordi dere ikke vet hvordan formen er etter fødselen.  Sånne ting bør kunne bli tatt på sparket.

Skrevet

Jeg har barn som er født to uker før julaften. Det året barnet ble født, så dro vi til svigers sånn mtp at vi skulle slippe å stelle til.

Det angret jeg på. Mye enklere å være hjemme, der kunne jeg feks ha trukket meg inn på soverommet med baby for å amme osv. Vi måtte ha med så utrolig mye ekstra stæsj i tillegg til gavene. Vi hadde også en på 2 år.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller stelt til jul hjemme.

Anonymous poster hash: 87348...51b

Skrevet

Me reiste vekk då eg fekk i midten av november, gjekk omtrent til duk og dekka bord.  Seinare har vi vore hjå oss sjølve, og så får dei som vil komme.  De får bestemme dette sjølve, du og mannen.

Skrevet

Alt kommer jo an på forholdet deres til svigers.

Jeg har feiret jul hos mine 6 dager etter ks, og 4 uker etter fødsel med nr 2. Har vært helt topp. Vi har sovet der, selv om det ikke var langt hjem, og jeg har kunnet trukke meg tilbake til gjesterommet.

Anonymous poster hash: d332b...59a

Skrevet

Grunnen til at jeg bare vil holde meg i ro er alle problemene jeg fikk etter forrige fødsel og at d kanskje blir ks denne gangen. Da har jeg lyst til å være i ro her denne kvelden. Og alle som vil må bare komme og er klar over at da hjelper vi hverandre med julefeiringen.

Viss det kommer mange gjester må du jo handle inn mat, lage middag, dessert, kake osv.

Anonymous poster hash: 9ec0d...a60

Skrevet

Viss det kommer mange gjester må du jo handle inn mat, lage middag, dessert, kake osv.

Anonymous poster hash: 9ec0d...a60

Hun har sikkert en mann som kan ordne dette, tror du ikke?

Anonymous poster hash: 3a1e5...e82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...