Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Er helt desperat. Noe man kan ta daglig. Ikke valium eller lignende. Anonymous poster hash: b4eac...473
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Den beste medisin heter: ta-seg-sammen. Anonymous poster hash: 78f4e...dfa
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Medisiner forsterker angsten. Samtalebehandling virker, kognitiv terapi Anonymous poster hash: 4a44e...76b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Rent medisinsk så er Atarax ett ok alternativ dersom det er noe du må ha daglig. Men det alene vil ikke fungere nok, du må ha terapi i tillegg. Anonymous poster hash: 8c0a9...bf1
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Den beste medisin heter: ta-seg-sammen. Anonymous poster hash: 78f4e...dfa Unner deg en real runde angst over lang tid, så kan jo du ta deg sammen. Til HI, samtaleterapi fungerer stort sett veldig bra. Og små, hyppige og positive opplevelser. Anonymous poster hash: eab9c...e87
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har gått i terapi i flere år. Men nå er angsten forverret. Og til deg over:du aner ikke hva du snakker om. Man kan ikke bare ta seg sammen,når man som jeg har opplevd det verste i oppveksten. Du snakker som du har vett til skjønner jeg. Vet du hvor ødeleggende angst er? Anonymous poster hash: b4eac...473
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Ville spurt behandleren din. Hvis det er dps du går, så skal de ha leger der som kan hjelpe med å finne riktig medikament til deg. En periode da jeg var deprimert og hadde daglig angst gikk jeg på cipralex og atarax. de to sammen + terapi hjalp her i allefall. Har ikke prøvd atarax alene, kun sobril hvis det er krise nå, men de skal jo ikke tas ofte. Anonymous poster hash: 550ee...7fb
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Fikk lavdose med cipralex, fikk en mye bedre hverdag. Anonymous poster hash: c922d...7c8
valkyrien Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Har ikke klart å finne noe medisinsk som virker. For meg fungerer det ganske greit å trene og å være ute i naturen.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Xanor. Men det er ikke noe man kan bruke over lenger tid, så vil anbefale samtaleterapi evnt innleggelse. Anonymous poster hash: 974e8...098
mamma_bergen Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Den beste medisin heter: ta-seg-sammen. Anonymous poster hash: 78f4e...dfa Det fungerer best på diagnosen: mangel-på-antenner-forståelse-kunnskap. Du skulle i grunnen prøvd.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Litium Anonymous poster hash: 0ef5f...ac6
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Den beste medisin heter: ta-seg-sammen. Anonymous poster hash: 78f4e...dfa Hva heter din medisin da? Ta-deg-en-bolle? Du har tydeligvis null kunnskap om hva mennesker med angst kan slite med eller hva det vil si å slite med dette..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 Jeg tar cipralex. syns den fungerer fint, nå... tok en stund før jeg kjente virkning. Men det viktigste er vel terapien sammen med medisinen tror jeg. vitkig å få fikset ting, ikke bare legge på pause. Anonymous poster hash: f2c56...078
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #15 Skrevet 1. juni 2015 Den beste medisin heter: ta-seg-sammen. Anonymous poster hash: 78f4e...dfa Fy søren for et enkelt menneske du er! Håper du slipper noen form for lidelse gjennom livet, da. Hvis ikke har du jo allerede kuren klar: "ta deg sammen!". Du tråkker på et menneske som spørr om råd for å bedre situasjonen sin. Hvor liten er det egentlig mulig å bli. Du ville sikkert provosere, og det klarte du. Dagens høydepunkt kanskje? Anonymous poster hash: a5d37...ac8
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #16 Skrevet 1. juni 2015 Foresten så var den beste kuren for meg samtaleterapi. Har slitt med både angst og depresjon, men angsten er jeg helt kvitt. Takket være en meget dyktig psykiater som sa akkurat de rette tingene. Etter ett år til psykolog tok det han 2 minutter å snakke meg frisk. Mot depresjon har ssri fungert veldig bra, men dessverre hatt uoverkommelige bivirkninger. Anonymous poster hash: a5d37...ac8
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #17 Skrevet 1. juni 2015 Foresten så var den beste kuren for meg samtaleterapi. Har slitt med både angst og depresjon, men angsten er jeg helt kvitt. Takket være en meget dyktig psykiater som sa akkurat de rette tingene. Etter ett år til psykolog tok det han 2 minutter å snakke meg frisk. Mot depresjon har ssri fungert veldig bra, men dessverre hatt uoverkommelige bivirkninger. Anonymous poster hash: a5d37...ac8 Hva sa han da? 😊 Anonymous poster hash: 67f13...f33
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #18 Skrevet 1. juni 2015 Foresten så var den beste kuren for meg samtaleterapi. Har slitt med både angst og depresjon, men angsten er jeg helt kvitt. Takket være en meget dyktig psykiater som sa akkurat de rette tingene. Etter ett år til psykolog tok det han 2 minutter å snakke meg frisk. Mot depresjon har ssri fungert veldig bra, men dessverre hatt uoverkommelige bivirkninger. Anonymous poster hash: a5d37...ac8 Hva sa han da? 😊 Anonymous poster hash: 67f13...f33 Jeg slet med generalisert angstlidelse. Bekymret meg for alt, veldig mye som ikke var reelt. Jeg husker ikke ordrett, men essensen i det. Mye av greia var hvor sikker og overbevisende han var. I tillegg nesten litt glad og entusiastisk fordi han var sikker på at jeg kunne fikse det. Han spurte hva prosjektet mitt er. At jeg måtte finne ut hvorfor jeg ville prøve å kontrollere ting jeg ikke har noen innvirkning på (eks flyet skal styrte) at hvis jeg var villig til å akseptere at vi er dødelige kunne jeg slippe disse bekymringene. Samtidig hadde jeg undervurdert min egen kraft i positiv tenking. Trodde ikke det betydde noe. Men så innså jeg hvor vondt jeg gjorde meg selv ved negativ tenking. Så jeg tvang meg selv til det motsatte hver gang jeg fikk negative tanker. Det føltes kunstig i starten, men virker faktisk. Alt løsnet for meg idé jeg sluttet å prøve og kontrollere ting jeg ikke kan kontrollere. Anonymous poster hash: a5d37...ac8
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #19 Skrevet 2. juni 2015 Har prøvd Zoloft, Cipralex, Fontex, Seroquel, Efexor og Wellbutrin. Jeg synes Efexor og Wellbutrin funker bra (sammen). Det var også det første som ga noen virkning på meg. Men nå er det også veldig forskjellig hvordan medisiner virker på forskjellige personer. Har også gått i terapi i over 10 år, og synes det hjelper mer enn medisiner i lengden. Anonymous poster hash: 86d8c...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå