Gå til innhold

Jeg må slanke meg men klarer ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å gå ned 8-10 kg.

Jeg har prøvd alt av dietter, jeg har trent, jeg har droppet alt usunt og bare laget ren mat, men jeg havner "på kjøret" hver gang. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser og i mitt hode går det ikke an å gå ned i vekt med mindre jeg lar være å spise, selv om jeg har gått ned et par kg med å feks spise bare sunt.

Jeg er helt ødelagt og er bevisst på det, men likevel får jeg det ikke til. Og nå må jeg ned i vekt, jeg er så ukomfortabel i kroppen min at jeg gjør det verre for alle rundt meg.

Noen som har små tips jeg kan ta med meg på veien?

Anonymous poster hash: 525e0...b0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiseforstyrrelser? Tror at du må sulte deg slank? Havner på "kjøret" etter kort tid?

Her trenger du psykisk støtte.

Hva med legen? Eller f.eks. et Grethe Rodhe-kurs?

Anonymous poster hash: 6865c...270
Skrevet

Lag en dagsplan. Skriv opp nøyaktig hva du skal spise hver eneste dag.. Blir lettere å holde seg til da...

Anonymous poster hash: a04e6...45c

Skrevet

Lag en dagsplan. Skriv opp nøyaktig hva du skal spise hver eneste dag.. Blir lettere å holde seg til da...

Takk for tips. Det kan kanskje være lurt. Jeg er veldig systematisk og har lister for det meste. Gir en god følelse å kunne krysse av.

Jeg har laget "totale" lister over hva jeg har lov til å spise tidligere, men ikke en spesifikk liste for hver dag. Takk!

hi

Skrevet

Spiseforstyrrelser? Tror at du må sulte deg slank? Havner på "kjøret" etter kort tid?

Her trenger du psykisk støtte.

Hva med legen? Eller f.eks. et Grethe Rodhe-kurs?

Anonymous poster hash: 6865c...270

Jeg har fått mye hjelp men det "hjelper" ikke i den forstand at selv om jeg nå ikke spyr opp maten, så er jeg spiseforstyrret i hodet, og det tror jeg alltid at jeg vil være.

hi

Skrevet

Lifesum!!! Last ned appen, plott inn info og du går ned i vekt etter kort tid om du følgjer programmet😃

Skrevet

Lifesum!!! Last ned appen, plott inn info og du går ned i vekt etter kort tid om du følgjer programmet😃

Takk for tips. Jeg har brukt den og det fungerer bare en kort periode der også dessverre :(

hi

Skrevet

Hvordan greide du å slutte og kaste opp? ...bøyer meg i støvet!!

Anonymous poster hash: 9025a...44f

Skrevet

Slutt å tenk at du skal slanke deg. Tenk at du skal endre på dårlige vaner:)

Skrevet

Slank deg med noe som er godt:)

Kesam og bær til frokost, lunsj og kvelds, middag er kylling eller fisk med salat og pinjekjerner. Kesam og bær fører til at du ikke får det samme søtsuget da du allerede har spist noe "godis" 3 fanger om dagen:)

Anonymous poster hash: aca89...993

Skrevet

Hvordan greide du å slutte og kaste opp? ...bøyer meg i støvet!!

Takk for svar alle sammen.

Nei hvordan klarte jeg det.. Jeg klarer ikke å huske det, men tror det var rundt da jeg ble gravid. Har hatt en del tilbakefall men de kommer sjeldnere nå. Det frister hver eneste dag å kaste opp, så alternativet mitt er å ikke spise for da har jeg ingenting å kaste opp. Men jeg klarer jo ikke det heller i lengden så da spiser jeg for mye istedenfor.

Grusom sirkel. Tror ikke man kan bli helt frisk fra spiseforstyrrelser.

hi

Skrevet

Vil anbefale deg å gå et Grete Roede-kurs! Evt på nett. Da får du støtte, oppfølging og gode råd hele veien. Fungerte veldig bra for meg. Du får også en nettside der du skal føre inn alt du spiser

Skrevet

Jeg forstår deg TS.. Har slitt med spiseforstyrrelser selv, og vet at å slanke seg med disse tankene er et helvette:/

Har prøvd med lifesum, det ender med at jeg begynner å konkurere med meg selv om å spise litt færre kalorier enn igår, helt til jeg er nede på 400-500 kalorier pr dag, og enda mer ødelagt..

Skriver jeg liste over hva jeg skal spise daglig, og holder meg til denne, føler jeg at det er altfor mye mat, og begynner å kaste opp..

Så jeg vet hvordan du har det, og vi er flere😊

Anonymous poster hash: b1b05...f0a

Skrevet

Jeg forstår deg TS.. Har slitt med spiseforstyrrelser selv, og vet at å slanke seg med disse tankene er et helvette:/

Har prøvd med lifesum, det ender med at jeg begynner å konkurere med meg selv om å spise litt færre kalorier enn igår, helt til jeg er nede på 400-500 kalorier pr dag, og enda mer ødelagt..

Skriver jeg liste over hva jeg skal spise daglig, og holder meg til denne, føler jeg at det er altfor mye mat, og begynner å kaste opp..

Takk for svar. Du gjør det helt likt som meg. Tror jeg skal prøve meg på liste jeg også, ser ut som noe som kan fungere for meg i første omgang.

hi

Skrevet

Takk for svar. Du gjør det helt likt som meg. Tror jeg skal prøve meg på liste jeg også, ser ut som noe som kan fungere for meg i første omgang.

hi

Leste tydeligvis ikke så godt, ser du kaster opp ved bruk av liste.

Jeg tror jeg skal prøve meg på det likevel, men kommer sannsynligvis til å lage en liste med litt for lite mat.. Men får prøve. Jeg MÅ ha av disse kiloene.

hi

Skrevet

Sliter selv med anoreksia.

Jeg har fått "kjeft" av psykologen min pga jeg har gått for mye ned i vekt og jeg har fått en "trussel" om at hvis jeg ikke skjerper meg så blir jeg lagt inn. Huff

Nå er målet mitt å spise tre ganger for dagen. Frokost, lunsj og middag. Noen ganger klarer jeg det og andre ganger ikke, men jeg prøver så godt jeg kan å fokusere på alle de gangene jeg faktisk klarte det! Når jeg har fullført de tre måltidene på kvelden er det en blanding av stolthet, anger og skam over at jeg spiste de tre måltidene. 

Du er iallefall ikke alene om slike ting. Håper du kan få eller har profesjonell hjelp :)

Anonymous poster hash: fc4e2...bcc
Skrevet

about:reader?url=http%3A%2F%2Fblog.myfitnesspal.com%2F5-steps-to-take-control-of-food-addiction%2F

Husk det er bare drivstoff, akkurat som på bilen. Du fyller ikke på litt ekstra og du kjører ikke på reserven for å gjøre bilen lettere...

Anonymous poster hash: 0e9d4...fa0

Skrevet

about:reader?url=http%3A%2F%2Fblog.myfitnesspal.com%2F5-steps-to-take-control-of-food-addiction%2F

Husk det er bare drivstoff, akkurat som på bilen. Du fyller ikke på litt ekstra og du kjører ikke på reserven for å gjøre bilen lettere...

Skrevet

Jeg har fått "kjeft" av psykologen min pga jeg har gått for mye ned i vekt og jeg har fått en "trussel" om at hvis jeg ikke skjerper meg så blir jeg lagt inn. Huff

Nå er målet mitt å spise tre ganger for dagen. Frokost, lunsj og middag. Noen ganger klarer jeg det og andre ganger ikke, men jeg prøver så godt jeg kan å fokusere på alle de gangene jeg faktisk klarte det! Når jeg har fullført de tre måltidene på kvelden er det en blanding av stolthet, anger og skam over at jeg spiste de tre måltidene.

Du er iallefall ikke alene om slike ting. Håper du kan få eller har profesjonell hjelp :)

Takk for at du deler. Problemet mitt nå er jo at jeg må ned, og jeg vet hvor lett det er å gå i fella. I dag har jeg feks spist et rugsprø og en nutrilettbar. Jeg vet jo at det er alt for lite, og jeg er sulten, men nå får jeg meg ikke til å spise. Huff, det skal ikke være lett.

hi

Skrevet

Takk, det var godt sagt.

hi

Skrevet

Takk for at du deler. Problemet mitt nå er jo at jeg må ned, og jeg vet hvor lett det er å gå i fella. I dag har jeg feks spist et rugsprø og en nutrilettbar. Jeg vet jo at det er alt for lite, og jeg er sulten, men nå får jeg meg ikke til å spise. Huff, det skal ikke være lett.

hi

Men hvorfor må du ned? Er det for at du føler deg ekkel eller kan det egentlig være at du ønsker å straffe deg selv for noe? 

Skrevet

Jeg har det som du. Jeg har en spiseforstyrrelse. Jeg er matavhengi. Sukkeravhengi. Overspiser. Får abstinenser hvis jeg ikke spiser sukker. Får angst hvis huset er tomt. MÅ ha tilgang, ellers går det helt rundt for meg.

Nå er det verre enn noen gang! Har mistet helt kontroll. Det er ikke bare sukker, men vanlig mat også. Spiser hele tiden. Kan ikke huske sist gang jeg var sulten. Blir stresset og rastløs.

Veier ca 115 kg. Er bælfeit og fæl og ekkel.

Har vært hos legen for å få hjelp. "Men det er jo bare å trene mer og spise mindre" var svaret og "hjelpen" jeg fikk der.

Må ta grep før jeg ødelegger helsen min!

:( Men hvordan?!

Anonymous poster hash: b72af...2bd

Skrevet

Jeg har det som du. Jeg har en spiseforstyrrelse. Jeg er matavhengi. Sukkeravhengi. Overspiser. Får abstinenser hvis jeg ikke spiser sukker. Får angst hvis huset er tomt. MÅ ha tilgang, ellers går det helt rundt for meg.

Nå er det verre enn noen gang! Har mistet helt kontroll. Det er ikke bare sukker, men vanlig mat også. Spiser hele tiden. Kan ikke huske sist gang jeg var sulten. Blir stresset og rastløs.

Veier ca 115 kg. Er bælfeit og fæl og ekkel.

Har vært hos legen for å få hjelp. "Men det er jo bare å trene mer og spise mindre" var svaret og "hjelpen" jeg fikk der.

Må ta grep før jeg ødelegger helsen min!

:( Men hvordan?!

Anonymous poster hash: b72af...2bd

Legen din må henvise videre. Det nytter ikke å få slik beskjed.. Hallo for en lege. Du vet jo det... Det er en sykdom. Jeg er som deg til tider. Veier 80 kg og en bmi på 32. Eneste som hjelper for meg er full kontroll!! Få skrevet ned akkurat hva du skal spise, til hva klokkeslett osv....kryss av ettersom du spiser. Drikk mye vann. Husk at du lever en gang. Du får en sjanse. Hvordan vil du leve ditt liv? Du kan endre situasjonen i dag!! Begynn i morgen. Spis: to knekkebrød med magert pålegg + en frukt til frokost. En gresk youghurt til lunsj. En nutrilettbar til mellommåltid. En passelig porsjon med middag. To knekkebrød til kvelds. Drikk kun vann, te og kaffe. Spiser du slik som dette over tid, samt gjør en liten innsats med f.eks å gå 1/2 times rask gange x 4 i uken VIL du gå ned. Skriv opp, planlegg og gjennomfør. Du fortjener det!! Hilsen ei som veide 120 for ett år siden 😉 klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...