Gå til innhold

Da går det bare en vei med meg... Nedover...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du ta barnet ut av bhg og søke kontantstøtte istedet? Og betale for pass (passepike, e.l.) når du har behandling/rehabilitering?

Evt. halvere plassen og spare noen kroner slik?

Anonymous poster hash: 6c701...801
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) som mottaker av aap , har du krav på tillegg stønader til barnetilsyn , så samt du er i tiltak eller behandling ( tror gjelder behandling også ). Dette er ca 2200kr i mnd . Du har krav på reisepenger ( ca 600kr i mnd)

Når du går på aap har du også krav på avdragfrihet på lånet mener jeg å ha lest . Skal nå over på aap etterhvert og har allerede avtalt med bank og fått innvilget avdragsfrihet foreløpig i 6 mnd .

Anonymous poster hash: b2b67...9d1

Skrevet

NAV skal ha tilbud om økonomisk rådgivning der du bør få hjelp til sette opp et fornuftig budsjett. Banken der du har lån kan ofte også være behjelpelig med det.

Ellers bør du nok vurdere å flytte, selv om det blir vansklig å finne noe billigere enn der du bor nå. Hvis det kan gjøre at du kommer raskere ut i jobb igjen vil det sansynlig vis likevell være økonomisk gunstig.

Anonymous poster hash: d617a...d1c

Skrevet

Hei :) som mottaker av aap , har du krav på tillegg stønader til barnetilsyn , så samt du er i tiltak eller behandling ( tror gjelder behandling også ). Dette er ca 2200kr i mnd . Du har krav på reisepenger ( ca 600kr i mnd)

Når du går på aap har du også krav på avdragfrihet på lånet mener jeg å ha lest . Skal nå over på aap etterhvert og har allerede avtalt med bank og fått innvilget avdragsfrihet foreløpig i 6 mnd .

Anonymous poster hash: b2b67...9d1

Jeg har ikke krav på reisepenger da jeg får dekket reise vi pasientreiser. Videre får jeg kkke dekket barnehage/SFO da behandlingen ikke har fastsatt varighet slik at NAV har tid å forholde seg til (sa de i avslaget). Avdragsfrihet har jeg fått allerede, men har søktkommunalt lån da renten er lavere. Der fikk jeg avslag.

Til degsom lurte på kontantstøtte så er barnet for gammelt til det. Er snart 5. Har søkt kommunen om fri barnehage og SFO, men de sier jeg må anta at jeg får avslag. Spurte om man ikke lenger kunne betale barnehage og SFO etter inntekt. Da sa de ja, men jeg har privatbarnehage og da går det ikke og kommunen har ikke ledige plasser i den eneste kommunale barnehagen de har. Har sendt kopier av fakturaene og alt, men har ikke noe å si.

Anonymous poster hash: 38567...e6f

Skrevet

NAV skal ha tilbud om økonomisk rådgivning der du bør få hjelp til sette opp et fornuftig budsjett. Banken der du har lån kan ofte også være behjelpelig med det.

Ellers bør du nok vurdere å flytte, selv om det blir vansklig å finne noe billigere enn der du bor nå. Hvis det kan gjøre at du kommer raskere ut i jobb igjen vil det sansynlig vis likevell være økonomisk gunstig.

Anonymous poster hash: d617a...d1c

NAV mener jeg har gjort det jeg kan gjøre. Det de sier er "kom tilbake når kontoene er tomme, så får du sosialhjelp" men jeg vil jo unngå at det går så langt.

Det vil ikke bli lettere å flytte. En evt leie blir dyrere enn hva huslån og alle utgifter med huset er på hver mnd nå. I så fall må jeg flytte et godt stykke unna og da mister jeg hjelpen jeg har fra familien min.

Anonymous poster hash: 38567...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...