Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har hovedomsorgen for barna på 6 og 9, men vi har delt foreldreansvar. Kan jeg flytte fra Finnmark til Oslo uten barnefars tillatelse? Anonymous poster hash: 76cd5...87f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har hovedomsorgen for barna på 6 og 9, men vi har delt foreldreansvar. Kan jeg flytte fra Finnmark til Oslo uten barnefars tillatelse? Anonymous poster hash: 76cd5...87f Du må varsle 6 uker i forveien og da kan han sette igang med å overtar hovedomsorgen. Iom barna er såpass store og du vil ta dem bort fra nettverket sitt er det risikabelt. Anonymous poster hash: 8c345...fec
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Han driver å jobber nå for å få ei 50/50 fordeling, men grunnet hvordan han har holdt på å styrt disse 5-6 årene siden vi gikk hvert til vårt så har jeg lite lyst å gå med på det. Jeg vil flytte vekk herfra hvor ungene har bedre muligheter til utdannelse, mer å gjøre og bedre klima. Bor i en veldig liten by der ingenting skjer og alt er langt unna akkurat nå. Min mor og søster bor også sørpå, samt tante og søskenbarnet mitt. Så helt ensomme blir vi ikke. Det jeg lurer på er om han faktisk kan nekte oss å dra? Kan han sette igang en prosess for å få hovedomsorg når jeg melder at vi flytter og dermed ødelegge alt for oss? HI Anonymous poster hash: 76cd5...87f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Du har 6 ukers varslingsplikt. Å på de 6 ukene kan han faktisk stevne deg for retten å be om hovedomsorgen, å evt få den. Det vil bli oppført som hastesak så det vil komme fort opp i retten. Da kan du som er stevnet be om en sakkyndig som skal snakke med dere og barna for så å vurdere barnas beste. Dette skal saksøker dekke (en kostnad på ca40-60 000,-) De vil nok gå ut i fra hvem.som kan sørge for trygghet, stabilitet og hvem.som vil sørge for mest muøig samlet foreldrekontakt. Det vil i praksis si at hvis han er lite samarbeidsvillig så kan han få hovedomsorgen fordi du som feks er samarbeidsvillig å ønskder det bestenfor barna dine ikke kommer til å gi dem opp å fordi du da vil følge opp samvær osv.... Men mitt råd til deg er si fra på dagen 6 uker før flytting. Sørg for å lev livet som vanlig med barna, blir det flytting før evt rettsak ville jeg sørget for å integret barna mest mulig i skole å fritidsaktiviteternpå den nye plassen slik at de ser wt du har prøvd å at barna har kommet godt inn i det. Jeg har vært gjennom en slik prosess å sa fra i god tid. Det jeg nå har lært ut i fra "min" sak er at skulle det skje igjen at jeg må flytte langt får de kun 6 ukers varslingsfrist fra meg og det skjer ikke rett før sommerferie... Anonymous poster hash: 2a4e8...4f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå