Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Vi skal åpne en matkonto, kan jeg nå bare ringe å be banken åpne en ny konto i begge sitt navn med to kort til? Han skal betale 5000kr og dele fellesutgifter; strøm, Get, lisens. Han var bodd her siden jul allerede, men flyttet ikke offisielt inn før igår pga han ikke ble kvitt den andre leiligheten før nå og skulle slippe å betale dobbel. Jeg fikk en strømregning igår som jeg ønsker han skal dele på, Men han vil ikke begynne før beste mnd p Betale strøm ol. Og sier det er vanlig fra mnd etter, og det er jeg med på! Men han har faktisk ikke bodd hjemme siden jul ei heller sovet hjemme eller dusjet hjemme.. Så han har jo brukt strøm og slikt hos meg. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 277a0...333
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Hvorfor si ifra til NAV? Mottar du noen støtte derfra som endrer seg dersom du blir samboer? Jeg var alenemor med eldstemann (og fikk da dobbel barnetrygd), og da jeg hadde bodd med ny samboer i 1 år ga jeg NAV beskjed slik at de kunne ta bort den ekstra barnetrygden jeg mottok. Den kan man kun ha i 1 år etter inngått samboerskal eller at man får barn med ny mann. Anonymous poster hash: a68d3...f83
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Han har bodd hos deg siden januar, men ikke offisielt før nå for å slippe å betale dobbel husleie? Han må da vel betale husleia si uansett om han bor der eller ikke? Hvis du får noe støtte fra NAV som enslig forsørger må du gi beskjed, men ellers har de jo ikke noe med det. Om han skal betale strøm fra denne mnd eller ikke er opp til dere å bli enige om.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Hvorfor si ifra til NAV? Mottar du noen støtte derfra som endrer seg dersom du blir samboer? Jeg var alenemor med eldstemann (og fikk da dobbel barnetrygd), og da jeg hadde bodd med ny samboer i 1 år ga jeg NAV beskjed slik at de kunne ta bort den ekstra barnetrygden jeg mottok. Den kan man kun ha i 1 år etter inngått samboerskal eller at man får barn med ny mann. Anonymous poster hash: a68d3...f83 Jeg mottar noe AAP og utvidet barnetrygd. Så tenkte jeg kanskje må si ifra nå med engang? Hi Anonymous poster hash: 277a0...333
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Han har bodd hos deg siden januar, men ikke offisielt før nå for å slippe å betale dobbel husleie? Han må da vel betale husleia si uansett om han bor der eller ikke? Hvis du får noe støtte fra NAV som enslig forsørger må du gi beskjed, men ellers har de jo ikke noe med det. Om han skal betale strøm fra denne mnd eller ikke er opp til dere å bli enige om. Han har ikke betalt hos meg disse mnd, så han har kun betalt det andre stedet. Jeg mener det bare er rett og rimelig å bidra med strøm og Get og slikt nå som regningene kom og ikke vente en mnd! Anonymous poster hash: 277a0...333
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Ja, bare gi dem beskjed du Ang strømmen (og alle andre faste utgifter) så mener jeg at han bør betale for den tiden han faktisk har bodd der, ikke den tiden han offisielt har bodd der.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Ang strømmen er jeg enig i at han bør betale for tiden han faktisk har bodd hos deg. Om han ikke har brukt sin egen leilighet i denne tiden, vil jeg anta han har betalt mindre enn vanlig der for strøm. Anonymous poster hash: 93a9b...d0d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Det kommer ikke til å gå bra når han allerede nå ikke vil betale for strøm som han faktisk har brukt. Anonymous poster hash: c4e15...c79
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 At du bør kaste han ut. Freeloadere blir aldri bra.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Opprette en ny konto til mat kan du gjøre selv i nettbanken, du kan også bestille kort til den i nettbanken. Legg inn et fast trekk fra både din og hans personkonto på lønningsdag så blir det automatisk overført matpenger til matkontoen hver måned. Det har vi også gjort. Vi har gjort det samme med regningskonto, opprettet en konto som alt av lån og faste utgifter betales fra. Fast trekk på lønningskonto fra begge to til regningskontoen. Tilbake på personkontoene våre da står penger til forbruk (klær, frisør, tannlege, bursdagsgaver osv) og lommepenger. Jeg snakket med de i banken sånn at både jeg og mannen får opp både matkonto og regningskonto i nettbankene våre, på den måten har begge oversikt over hvor mye penger som står på dem og begge kan legge inn regninger på regningskontoen når noe skal betales. Meld fra til nav, men gjør det skriftlig og få bekreftelse på at det er meldt ifra. Noen ganger surrer de veldig, og da kan det være greit å ha bekreftelse på at du har gjort som du skal. Anonymous poster hash: e5e61...c26
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Jeg tror man enkelt kan melde nav på nettsiden deres. Evt send de en mail. SELVSAGT skal mannen betale for strømmen han har brukt. Ærlig talt??? Anonymous poster hash: 748ed...219
Tjofsen Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Sjarmerende fyr. Selvfølgelig skal han betale fra den dagen har faktisk har bodd der.
Leirha Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Du må melde fra til NAV så lenge du får utvidet barnetrygd. Den vil da bli gjort om til enkel barnetrygd.Det har ingenting å si om han betaler for seg eller ikke.Er usikker på når det går over til enkel barnetrygd, om det er umiddelbar virkning eller om det er 1mnd etter du melder fra. Jeg gjorde det selv for mange år siden.Og det kan jo føles litt kjibt i og med at han ikke er far til barnet eller betaler for seg, men regler er regler.
Daquiry Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 Du får utvidet barnetrygd i 18 mnd etter du har blitt samboer registrert i folkeregisteret. Gi også beskjed til NAV.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #15 Skrevet 1. juni 2015 Aner begynnelsen på en haug problemer. Ikke vil betale for strømmen før neste måned? Er du sikker på at du vil dette? Anonymous poster hash: e3761...b2d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #16 Skrevet 1. juni 2015 Han reiser bort i morgen bøir borte en hel uke, og nå krangler vi litt for jeg ber han hjelpe til å shine så han ikke reiser fra alt rot og skitt så jeg sitter igjen, det er støvete og følt her etter han flyttet inn.. Han er så jævla grinete og ego! Bøir godt å få han bort en uke!! Anonymous poster hash: 277a0...333
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #17 Skrevet 1. juni 2015 Recipe for disaster.... Anonymous poster hash: a85a7...75a
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #18 Skrevet 1. juni 2015 Hahahaha, du ser da selv at dette her ikke kommer til å funke..! Så det er vel kanskje en trolletråd? Anonymous poster hash: e5a3b...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå