Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #26 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har en generell dårlig oppfatning av sosionomer, og også barnevernsansatte. Jeg har et kronisk sykt barn, og da er man i Norge avhengig av hjelp fra det offentlige. I alle år har jeg måttet kjempet, ventet på svar på søknader, fått avaslag på både det ene og det andre, søke på nytt, ny lang ventetid, for så å få ting innvilget. ALT jeg har trengt hjelp til, har tatt tid, eller har ikke fungert i det hele tatt. og barnevernet har jeg et helt fryktelig syn på. Virkelig. Men nå er barnevernet i denne kommunen under gransking leste jeg i avisen i dag. Listen over overtramp og slurv og saksbehandlerfeil var langt som et vondt år. Glad jeg er ferdig med dem for mange år siden. Det er nok mitt møte med barnevernet som har vært absolutt verst. Så ja, jeg er nok av dem som ikke er spesielt fan av sosionomer og folk i offentlige instanser. Anonymous poster hash: e6fce...580 Er du så enkel at du ikke forstår at sosionomer ikke lager lover, regelverk, lager budsjettet eller kontrollerer sakspågangen?Du kan jo forsøke å være littegranne oppegående å plassere ansvaret der det hører hjemme? Anonymous poster hash: 97452...1a8 Ja, jeg er enig med deg. Jeg gikk til rettsak mot kommunen og vant på alle punkter. En ansatt i barnevernet fikk sparken. Eller dvs, hun "sluttet frivillig".Saken er både vanskelig og spesiell, derfor orker jeg ikke å utdype alt. men hvis dere tror at "systemet" fungerer perfekt, og sosionomer ikke gjør feil, så er dere enkle. Og hvis du har LITT erfaring med det offentlige, så vet du at i mange tilfeller er saksgangen avhengig av hvilken saksbehandler du har. Anonymous poster hash: e6fce...580 Selvsagt er ikke systemet perfekt. Selvsagt gjøres det feil. Å legge en yrkesgruppe for hat pga ens egen begrensede erfaring vitner om lite annet enn dumskap. Anonymous poster hash: 97452...1a8
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #27 Skrevet 1. juni 2015 Inkompetente ansatte, gale vurderinger eller ukultur, kan det nok dessverre finnes mange steder. Men som hovedregel så velger jeg å tro at de ansatte i slike instanser gjør så godt de kan og vanligvis en god og ikke minst viktig jobb. Men akkurat denne som jeg så på nyhetene her en dag, var skremmende lesning... http://www.dagbladet.no/2015/05/28/nyheter/innenriks/barnevern/39283632/ Anonymous poster hash: 4bab5...5f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå