Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Kan legen ødelegge fosteret eller noe i livmora ved å trykke/klemme for hardt? Fastlegen min er av den hardhendte typen, og nå under gu så var det ikke måte på hvor langt inn hun trykka. Jeg var da ca 8 uker på vei. Vær så snill å gi meg bare seriøse svar, jeg er bekymra! Anonymous poster hash: 1f0d5...67f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Det skal nok ganske mye til før det er skadelig. Regner med legen vet hva h*n holder på med. Så bare slapp av:) Anonymous poster hash: a27d8...8aa
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Har lest det ikke er bra. Hadde skiftet fastlege hadde jeg vært deg. Hvorfor tok hun gu? Anonymous poster hash: 9f460...bf8
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Har lest det ikke er bra. Hadde skiftet fastlege hadde jeg vært deg. Hvorfor tok hun gu? Anonymous poster hash: 9f460...bf8 Hvor i all verden har du lest det?? Det kan være farlig med kraftige trykk mot magen, som feks hvis noen slår hardt i magen, man får et sykkelstyre slått kraftig mot magen eller noe slikt. Et kontrollert, dypt trykk med hendene mot magen er da ikke farlig. Det er slik leger og jordmødre sjekker hvordan barnet ligger... Anonymous poster hash: 2bbec...3f4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 hvorfor hadde du GU i uke 8? Anonymous poster hash: 03a29...874
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Har lest det ikke er bra. Hadde skiftet fastlege hadde jeg vært deg. Hvorfor tok hun gu? Anonymous poster hash: 9f460...bf8 Hvor i all verden har du lest det?? Det kan være farlig med kraftige trykk mot magen, som feks hvis noen slår hardt i magen, man får et sykkelstyre slått kraftig mot magen eller noe slikt. Et kontrollert, dypt trykk med hendene mot magen er da ikke farlig. Det er slik leger og jordmødre sjekker hvordan barnet ligger... Anonymous poster hash: 2bbec...3f4 Nå forstod jeg det at fastelegen foretok gynekologisk undersøkelse (GU) og var hardhendt, og trykket hardt innvendig... Jeg har lest at de fraråder GU på gravide nå pga abortfare. Og at det er ikke noe poeng i å foreta det så lenge kvinnen ikke har noen plager i underlivet. Anonymous poster hash: 9f460...bf8
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Min treåring på 14kg hoppet, og landet ved et uhell på magen min da jeg var gravid. Var utrolig vondt, men gikk helt fint. Leger vet hva de gjør. Under vendingsforsøk jeg hadde i uke 38 hadde jeg to leger som lå oppå magen min og presset med hele sin kroppsvekt. (Barnet ble jo overvåket med ultralyd, men kraften de brukte var stor) Magen tåler mer enn du tror. Anonymous poster hash: b6deb...8f3
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Min treåring på 14kg hoppet, og landet ved et uhell på magen min da jeg var gravid. Var utrolig vondt, men gikk helt fint. Leger vet hva de gjør. Under vendingsforsøk jeg hadde i uke 38 hadde jeg to leger som lå oppå magen min og presset med hele sin kroppsvekt. (Barnet ble jo overvåket med ultralyd, men kraften de brukte var stor) Magen tåler mer enn du tror. Anonymous poster hash: b6deb...8f3 Og det er grunnen til at de har sluttet å vende barnet nå. Det gjøres ikke på moderne sykehus eller fødeavdelinger lenger Anonymous poster hash: 60a3c...d56
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Kan legen ødelegge fosteret eller noe i livmora ved å trykke/klemme for hardt? Fastlegen min er av den hardhendte typen, og nå under gu så var det ikke måte på hvor langt inn hun trykka. Jeg var da ca 8 uker på vei. Vær så snill å gi meg bare seriøse svar, jeg er bekymra! Anonymous poster hash: 1f0d5...67f Det går nok fint, men gu skal ikke gjøres med mindre det er en god grunn til det. Siden du synes det var ubehagelig kan du vurdere å bytte lege. Anonymous poster hash: 60a3c...d56
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Min treåring på 14kg hoppet, og landet ved et uhell på magen min da jeg var gravid. Var utrolig vondt, men gikk helt fint. Leger vet hva de gjør. Under vendingsforsøk jeg hadde i uke 38 hadde jeg to leger som lå oppå magen min og presset med hele sin kroppsvekt. (Barnet ble jo overvåket med ultralyd, men kraften de brukte var stor) Magen tåler mer enn du tror. Anonymous poster hash: b6deb...8f3 Og det er grunnen til at de har sluttet å vende barnet nå. Det gjøres ikke på moderne sykehus eller fødeavdelinger lenger Anonymous poster hash: 60a3c...d56 Vel, da gjorde de unntak for meg. :-) Vil nå kalle st.olav et temmelig moderne sykehus. Tror ikke det er vanlig å bruke så mye makt i forsøket (har ikke hørt om det fra andre), men barnet var stort, så om fødselen hadde startet, så var det ingen krise. 😊 Anonymous poster hash: b6deb...8f3
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 HI her, Jeg tok celleprøve, som var på høy tid ettersom jeg hadde fått innkalling for et par mnd siden, men så glemt. Legen klemte og trykket på utsiden, ikke innvendig. Takk for svar alle sammen Anonymous poster hash: 1f0d5...67f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Overhysterisk much?? Det går helt fint! Sånn blir hos jordmor også, de trykker for å se hvordan babyen har det og hvordan livmoren sitter. De trykker hardt, men de vet jo hva de gjør! Slapp av! Anonymous poster hash: 9e790...b1f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Min treåring på 14kg hoppet, og landet ved et uhell på magen min da jeg var gravid. Var utrolig vondt, men gikk helt fint. Leger vet hva de gjør. Under vendingsforsøk jeg hadde i uke 38 hadde jeg to leger som lå oppå magen min og presset med hele sin kroppsvekt. (Barnet ble jo overvåket med ultralyd, men kraften de brukte var stor) Magen tåler mer enn du tror. Anonymous poster hash: b6deb...8f3 Og det er grunnen til at de har sluttet å vende barnet nå. Det gjøres ikke på moderne sykehus eller fødeavdelinger lenger Anonymous poster hash: 60a3c...d56 Jo, de gjør faktisk det. Anonymous poster hash: 10851...1bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå