Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri vært i Tyrkia, men har hørt både gode historier om vennlige mennesker og flotte strender, men også historier om pågående selgere i gatene, matforgiftning og hetebølge. Lurer litt på om Tyrkia kan være et reisemål for min familie ? Vi er et par i slutten av tyveårene/starten av tredve årene, har et barn på tre år. Vi liker å vandre i gatene og kikke, veldig gjerne i en 'gamleby' vi liker godt mat, men aller helst litt mer spennende enn pommes frites med alt. Vi liker å bade, litt soling og se et par severdigheter i løpet av turen. Trenger noen tips til hvor det er bra å reise med barn i Tyrkia, og hva som er bra å gjøre . Kanskje noen vil hjelpe ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært 2 ganger i Tyrkia.

Ikke reis til Side. Altfor varmt og jeg ble matforgiftet.

Marmaris var bedre.

Men folkene er utrolig innpåslitne

Men jeg vil aldri tilbake til Tyrkia

Anonymous poster hash: a354b...898

Skrevet

Jeg trives i Side. Veldig koselig by og strandpromenade MEN vanskelig å få fred fra innpåslitne selgere og maten består av chips+ ris+kjøtt. ganske kjedelig. Liker meg bedre i Hellas, føler meg tryggere der og myyye bedre mat.

Anonymous poster hash: 09aa2...036

Skrevet

Jeg har vært i Tyrkia flere ganger, spist forskjellig mat på forskjellige restauranter og hoteller, og har aldri blitt matforgiftet eller dårlig i magen. Da har jeg også spist kylling og egg, og mat fra disse kebab bodene i gata. Null problem.

Første gang jeg reiste ned var midt på sommeren, og det var da 40 grader i skyggen den dagen vi landet. Veldig varmt, men skygge og strand hjelper godt :) 

Juli/August kan være veldig varmt, mai/juni helt perfekt.

Folkene er veldig vennlige og behjelpelige, men ja, du må regne med innkastere til både spisesteder og butikker. Noen er veldig pågående, andre respekterer at du ikke er intressert.

Jeg har likt meg best i Alanya. Side og Kemer blir fort litt lite, men kan kanskje være greit om man reiser med barn, og ikke er ute etter de store opplevelsene.

Anonymous poster hash: 6246f...578
Skrevet

Om dere liker å vandre i gatene, og ikke se det samme hver dag, så blir nok Side og Kemer for lite for dere også.

Da har Alanya mer å tilby i form av gatevandring, og eventuelt litt opp i fjellene.

Anonymous poster hash: 6246f...578

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...