Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Min sønn og hans kjæreste venter barn om kort tid - og jeg skal bli bestemor :-D Jeg blir en ganske ung bestemor (37 år), og tantene til barnet blir henholdsvis 3 1/2 år og 8 mnd. Jeg gleder meg så utrolig til den lille kommer, men føler at bestemor eller farmor høres så veldig gammelt ut. Er det noen som kan komme med forslag på koselige alternative navn? Har egentlig lyst å bli kalt mimmi, men vet ikke om det er mer mormor'er som bruker? Anonymous poster hash: 091ca...5aa
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Her er farmor mimmi. Hun er også mormor, men er mimmi for ham også. Anonymous poster hash: af095...f86
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Mommo, mimmi, gommo, besta, beste.. Anonymous poster hash: d49f5...148
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Jeg selv gleder meg til å bli mormor Men kjenner flere familier som har egne navn: mor, nana, mola, besta, etc Personlig er jeg så gammeldags at jeg mener man skal bruke et navn slik at andre skjønner slektsforholdet uten forklaring! Anonymous poster hash: a0a65...0b1
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Her er mormor mimmi og min stefar er bebbe Resten av gjengen er morfar, farmor og farfar Anonymous poster hash: 93676...568
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Bestemamma Anonymous poster hash: 112d7...fe7
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Er enig at farmor høres eldre ut enn mormor, det har kanskje noe med det var slik i min familie men allikavel. Hva med mor? eller la de velge selv? Anonymous poster hash: 47307...99c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Det er bestemor du blir. Det er en av konsekvensene du må godta at følger når både du selv og barnet ditt velger å bli foreldre før dere blir voksne. Anonymous poster hash: d6904...99b
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Tusen takk for svar snille dere :-) Ble spesielt glad for å høre at det fantes en annen farmor som het mimmi :-) Til du som svarte sist (22:03). Både sønnen min og kjæresten hans er voksne. De har både hus, bil og god inntekt. Jeg derimot var veldig ung da jeg fikk barn.. Ut fra svaret du gav høres det ut som du tror jeg er trist for å bli bestemor. Du kunne ikke ta mer feil.. Jeg teller dager til hun/han kommer og kjenner jeg smiler og får sommerfugler i magen av lykke fordi jeg føler meg så heldig for å få et barnebarn. Mormoren til den lille skal bli kalt bestemor, dermed har jeg tenkt litt på om jeg skulle ha et alternativt navn siden jeg synes farmor er litt fremmed for meg.. Anonymous poster hash: 091ca...5aa
HvittHus Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Tusen takk for svar snille dere :-) Ble spesielt glad for å høre at det fantes en annen farmor som het mimmi :-) Til du som svarte sist (22:03). Både sønnen min og kjæresten hans er voksne. De har både hus, bil og god inntekt. Jeg derimot var veldig ung da jeg fikk barn.. Ut fra svaret du gav høres det ut som du tror jeg er trist for å bli bestemor. Du kunne ikke ta mer feil.. Jeg teller dager til hun/han kommer og kjenner jeg smiler og får sommerfugler i magen av lykke fordi jeg føler meg så heldig for å få et barnebarn. Mormoren til den lille skal bli kalt bestemor, dermed har jeg tenkt litt på om jeg skulle ha et alternativt navn siden jeg synes farmor er litt fremmed for meg.. Anonymous poster hash: 091ca...5aa Jeg er akkurat blitt bestemor og barnets farmor kalles også bestemor. For oss er det uaktuelt å bli kalt mormor og morfar, det er fremmede uttrykk i vår familie. Uansett gled deg til å bli besteforelder. Det er virkelig faktisk så fantastisk som alle skal ha det til.
Leirha Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Jeg kjenner noen som sier mor og far til besteforeldrene, de sier da mamma og pappa til foreldrene sine.Eller mimmi, mommo.. Besta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå