Gå til innhold

Alternative navn for besteforeldre..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn og hans kjæreste venter barn om kort tid - og jeg skal bli bestemor :-D

Jeg blir en ganske ung bestemor (37 år), og tantene til barnet blir henholdsvis 3 1/2 år og 8 mnd.

Jeg gleder meg så utrolig til den lille kommer, men føler at bestemor eller farmor høres så veldig gammelt ut.

 

Er det noen som kan komme med forslag på koselige alternative navn?

Har egentlig lyst å bli kalt mimmi, men vet ikke om det er mer mormor'er som bruker?

 

 

Anonymous poster hash: 091ca...5aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er farmor mimmi. Hun er også mormor, men er mimmi for ham også.

 

Anonymous poster hash: af095...f86

Skrevet

Mommo, mimmi, gommo, besta, beste..

 

Anonymous poster hash: d49f5...148

Skrevet

Jeg selv gleder meg til å bli mormor :D

 

Men kjenner flere familier som har egne navn: mor, nana, mola, besta, etc

 

Personlig er jeg så gammeldags at jeg mener man skal bruke et navn slik at andre skjønner slektsforholdet uten forklaring! ;)

 

Anonymous poster hash: a0a65...0b1

Skrevet

Her er mormor mimmi og min stefar er bebbe :) Resten av gjengen er morfar, farmor og farfar :)



Anonymous poster hash: 93676...568
Skrevet

Bestemamma

 

Anonymous poster hash: 112d7...fe7

Skrevet

Er enig at farmor høres eldre ut enn mormor, det har kanskje noe med det var slik i min familie men allikavel. 

 

Hva med mor? eller la de velge selv?



Anonymous poster hash: 47307...99c
Skrevet

Det er bestemor du blir. Det er en av konsekvensene du må godta at følger når både du selv og barnet ditt velger å bli foreldre før dere blir voksne.

 

Anonymous poster hash: d6904...99b

Skrevet

Tusen takk for svar snille dere :-)

Ble spesielt glad for å høre at det fantes en annen farmor som het mimmi :-)

 

Til du som svarte sist (22:03). Både sønnen min og kjæresten hans er voksne. De har både hus, bil og god inntekt.

Jeg derimot var veldig ung da jeg fikk barn..

Ut fra svaret du gav høres det ut som du tror jeg er trist for å bli bestemor.

Du kunne ikke ta mer feil.. Jeg teller dager til hun/han kommer og kjenner jeg smiler og får sommerfugler i magen av lykke fordi jeg føler meg så heldig for å få et barnebarn.

Mormoren til den lille skal bli kalt bestemor, dermed har jeg tenkt litt på om jeg skulle ha et alternativt navn siden jeg synes farmor er litt fremmed for meg..

 

 

Anonymous poster hash: 091ca...5aa

Skrevet

Tusen takk for svar snille dere :-)

Ble spesielt glad for å høre at det fantes en annen farmor som het mimmi :-)

 

Til du som svarte sist (22:03). Både sønnen min og kjæresten hans er voksne. De har både hus, bil og god inntekt.

Jeg derimot var veldig ung da jeg fikk barn..

Ut fra svaret du gav høres det ut som du tror jeg er trist for å bli bestemor.

Du kunne ikke ta mer feil.. Jeg teller dager til hun/han kommer og kjenner jeg smiler og får sommerfugler i magen av lykke fordi jeg føler meg så heldig for å få et barnebarn.

Mormoren til den lille skal bli kalt bestemor, dermed har jeg tenkt litt på om jeg skulle ha et alternativt navn siden jeg synes farmor er litt fremmed for meg..

 

 

Anonymous poster hash: 091ca...5aa

Jeg er akkurat blitt bestemor og barnets farmor kalles også bestemor. For oss er det uaktuelt å bli kalt mormor og morfar, det er fremmede uttrykk i vår familie.

 

Uansett gled deg til å bli besteforelder. Det er virkelig faktisk så fantastisk som alle skal ha det til. :Nikke:

Skrevet

Jeg kjenner noen som sier mor og far til besteforeldrene, de sier da mamma og pappa til foreldrene sine.

Eller mimmi, mommo.. Besta? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...