Gå til innhold

Skilsmisse burde være mye vanskeligere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det å kunne skille seg når man har barn burde vært mye vanskeligere enn det er i dag. Det burde i hovedsak vært forbudt men at man skal kunne søke om det ved spesielle tilfeller som vold, overgrep etc.

Selv er jeg gift med barnefar og vi har hatt våre opp og nedturer i løpet av våre 12 år. Men vi er veldig enige i begge to at dette er for livet. Vi har to barn og de skal slippe å leve i ett skilsmissekaos.

Hva er deres tanker om dette?

Anonymous poster hash: 7ef79...fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bla bla bla bla bla bla bla...

Anonymous poster hash: d7480...8d1
Skrevet

Familie skal føles bra. Alle forhold har opp og nedturer med et dårlig forhold er ikke bra for noen i familien. Man kunne jo iføre et krav om gjennomført sammlivkurs/terapi før skilsmisse, men spør som det hadde gjort No stor forskjell.

Skrevet

Å leve som en familie er et ideal jeg setter veldig høyt, men ikke på bekostning av alt. I noen tilfeller har barna det bedre med skilte foreldre. Grensen for hvor mye man skal tåle og hvor lenge man er villig til å holde ut og kjempe er individuell og like gyldig. Jeg har nok en veldig høy terskel der.

Anonymous poster hash: c1599...138
Skrevet

Siden dere har vært sammen bare i 12 år, velger jeg bare å humre litt... :P

Anonymous poster hash: 766e8...2cc

Skrevet

God jul!! Du høres naiv ut.

Anonymous poster hash: d5e17...252

Skrevet

Et det noen som synes det er lett?

Jeg velger å tro at folk forsøker å jobbe ekstra med forholdet om det er barn inne i bildet. De andre orker jeg ikke å bry meg om.

Anonymous poster hash: 599aa...0d2

Skrevet

Jeg tenker at du er naiv og ganske enkelt møblert... 

Blir litt som at jeg synes krig burde vært forbudt og alle sammen bare skal være venner lizzom...

Skrevet

Ja her var det vist mange som følte seg truffet.... Trodde det var voksne mennesker her inne som klarte å diskutere og komme med meninger på en saklig måte, men der tok jeg vist skammelig feil!

Men man burde tenke mer på barna oppi en skilsmisse isteden for kun på sin egen lykke. At barna er lykkelig bare mor/far er lykkelige er bare bullshit og en løgn mange forsvarer seg med. Les dere opp på forskning ang skilsmisse barn. Hjelpes for en gjeng her inne.... Hi.

Skrevet

Ja her var det vist mange som følte seg truffet.... Trodde det var voksne mennesker her inne som klarte å diskutere og komme med meninger på en saklig måte, men der tok jeg vist skammelig feil!

Men man burde tenke mer på barna oppi en skilsmisse isteden for kun på sin egen lykke. At barna er lykkelig bare mor/far er lykkelige er bare bullshit og en løgn mange forsvarer seg med. Les dere opp på forskning ang skilsmisse barn. Hjelpes for en gjeng her inne.... Hi.

Jeg føler meg ikke truffet. Mine foreldre er godt gift, jeg er godt gift, de aller fleste jeg kjenner som har giftet seg er fortsatt gift. Jeg synes bare innlegget var så selvgodt og innsiktsløst at jeg ikke klarte å ta det som noe annet enn et labert forsøk på å provosere. Derfor: whatever

Skrevet

Jeg syns ikke det bør bli vanskeligere og ihvertfall ikke forbudt.

Jeg tror at veldig, veldig få mennesker ta lett på en skilsmisse, og de få som gjør det hadde nok funnet en måte å ordne seg på uansett, tror du ikke?

Hvordan vil du egentlig organisere et slik forbud? Hvem skal avgjøre hvem som skal få skilsmisse og ikke? Og skal det bare gjelde for gifte, eller skal det være like strengt for samboere også?

Skrevet

Men man burde tenke mer på barna oppi en skilsmisse isteden for kun på sin egen lykke. At barna er lykkelig bare mor/far er lykkelige er bare bullshit og en løgn mange forsvarer seg med. Les dere opp på forskning ang skilsmisse barn. Hjelpes for en gjeng her inne.... Hi. Anonymous poster hash: 7ef79...fb8

Tror de fleste følte dette var veldig enkelt og umodent! Og tror ikke NOEN følte seg truffet....sorry!

Anonymous poster hash: 766e8...2cc

Skrevet

Jeg er oppvokst med en mor som ikke hadde det godt i ekteskapet. Var veldig mange ganger I barndommen jeg håpet på skilsmisse. Men de tenkte som deg at de skulle holde sammen for barna sin del. Så utrolig feil de tok. Tror både foreldre og barn hadde hatt det bedre med skilsmisse og lykkelige foreldre.

Ting er ikke svart hvitt og ingen fasit svar. Men synes ditt innlegg hi er rimelig naivt.

Anonymous poster hash: 2c537...7a0

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det bittelille fåtallet av de som blir skilt, som synes det er en kort, enkel og grei løsning, de er altså så få, at de må bare holde på. Skilsmisse er, for de aller fleste som blir skilt, en lang, vanskelig prosess. Av og til kan det for den som står utenfor se ut som de som skiller seg, ikke har kjempet nok, men husk - det vet du som står utenfor fint lite om. 

Nei, det å skilles er vanskelig nok som det er. 

Skrevet

Det kan faktisk være bedre for barna at foreldrene skilles... Jeg ønsket i mange år at mine foreldre skulle gå fra hverandre, da hadde jeg kanskje fått en normal oppvekst og et greit liv.

Skrevet

Men man burde tenke mer på barna oppi en skilsmisse isteden for kun på sin egen lykke. At barna er lykkelig bare mor/far er lykkelige er bare bullshit og en løgn mange forsvarer seg med. Les dere opp på forskning ang skilsmisse barn. Hjelpes for en gjeng her inne.... Hi. Anonymous poster hash: 7ef79...fb8

Snakker meg om å diskutere _saklig_ Frøken "Bullshit at barna er lykkelige bare mor og far er lykkelige!" *facepalm*

Jeg har selv vokst opp som skilsmissebarn, og at mine foreldre skilte seg når jeg var en sju-åtte år var sånn ca, og rundt regnet, det beste som kunne skjedd meg og min søster! Ikke for det, vi var aldri en spesielt dysfunksjonell familie, men ting var aldri rosenrødt heller, og selv om det var vanskelig å få beskjeden om at mamma og pappa ikke lenger skulle bo sammen, så viste det seg kjapt at det var til alles beste: min mor ble lykkeligere, min far ble lykkeligere, og som en direkte konsekvens av dette så ble også jeg og min søster lykkeligere.

Og selv nå, nesten tretti år etter, så er vi alle fortsatt skjønt enige om at det var til det beste for alle at det gikk som det gikk.

Men hey; you called bullshit, så du vet nok bedre ;)

Skrevet

Jeg synes det er arrogant å stå på utsiden og påstå at andre tar for lett på skilsmisse. Det finnes svært få som tenker "Oj, nå blir jeg visst skilt ja. Det gjør ikke noe. Vi blir lykkeligere alle sammen etterpå". For nesten alle er et samlivsbrudd å gi opp drømmen. De aller fleste som får barn har samme tanke som deg - de ønsker ikke at barna skal bli skilsmissebarn. De ønsker ikke å dele hjemmet sitt, å måtte være uten barna store deler av tiden, å måtte godta at barna får stemor eller stefar, å måtte feire jul uten barna sine, å måtte ha sommer uten barna sine osv osv. 

Lurer på hvordan du tenker at dette skulle administreres. Hvem skulle vært "dommer" over andres liv og skulle få anledning til å si at ja, dere har det fælt nok og kan bli skilt, og nei, dere får bare finne ut av det. Tror du folk blir lykkelige sammen hvis noen overprøver deres egenvurdering av mistrivsel? Tror du det ville vært bedre for barna? 

Skrevet

Det å kunne skille seg når man har barn burde vært mye vanskeligere enn det er i dag. Det burde i hovedsak vært forbudt men at man skal kunne søke om det ved spesielle tilfeller som vold, overgrep etc.

Selv er jeg gift med barnefar og vi har hatt våre opp og nedturer i løpet av våre 12 år. Men vi er veldig enige i begge to at dette er for livet. Vi har to barn og de skal slippe å leve i ett skilsmissekaos.

Hva er deres tanker om dette?

Anonymous poster hash: 7ef79...fb8 [/quote

Det og få barn sammen i hytt og pine, DET burde vært vanskeligere. Samcærsfordelingsaker mm. Men det går jo ikke.. For hvem bryr seg egentlig om at er par uten barn skilles? Det rammer jo ingen.

Anonymous poster hash: ad5b3...dcf

Skrevet

Når du skriver at skilsmisse i hovedsak burde være forbudt, men at man bør kunne søke om det i visse tilfeller, da et du på en planet det er vanskelig å nå.

Anonymous poster hash: 8117a...8ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...