Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Den "lille klumpen" de skulle ta bort, er denne jenta! Heldigvis ombestemte de seg Fantastisk! http://www.vl.no/2.645/valgte-livet-for-emilie-fra-appelsinpiken-1.75346 Alle "klumpene" som folk mener ikke er liv er mennesker, akkurat som henne! Jeg skulle ønsket jeg også tok det valget å beholde den gangen.. Anonymous poster hash: d6dd7...67f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 For en 'psyk' artikkel. Ikke rørende eller fin på noen måte. Anonymous poster hash: 1b684...815
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 For en 'psyk' artikkel. Ikke rørende eller fin på noen måte.Anonymous poster hash: 1b684...815 Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: a7bf1...b97
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Sånt skal man visst ikke snakke høyt om. Anonymous poster hash: a7bf1...b97
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Sånt skal man visst ikke snakke høyt om. Anonymous poster hash: a7bf1...b97 Det må gjerne snakkes om for min del, men artikkelen var bare dårlig og ikke rørende/fengende/gir en følelse av det var enda godt de ikke gjennomførte. Bærer tydelig preg av å være skrevet av Vårt Land. Anonymous poster hash: 1b684...815
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Sånt skal man visst ikke snakke høyt om. Anonymous poster hash: a7bf1...b97 Det må gjerne snakkes om for min del, men artikkelen var bare dårlig og ikke rørende/fengende/gir en følelse av det var enda godt de ikke gjennomførte. Bærer tydelig preg av å være skrevet av Vårt Land.Anonymous poster hash: 1b684...815 Som om det er noe galt i det. Anonymous poster hash: b7bf9...17a
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Sånt skal man visst ikke snakke høyt om. Anonymous poster hash: a7bf1...b97 Det må gjerne snakkes om for min del, men artikkelen var bare dårlig og ikke rørende/fengende/gir en følelse av det var enda godt de ikke gjennomførte. Bærer tydelig preg av å være skrevet av Vårt Land.Anonymous poster hash: 1b684...815 Selvsagt var det bra at de ikke gjennomførte! Se på jenta da! Hvorfor så tydelig preg av VL? Anonymous poster hash: a7bf1...b97
Gjest Darwinia:-) Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Når grunnen til aborten var at de "ville nyte friheten" så synes jeg det bare skulle mangle at de ombestemte seg. Når grunnen til at du tar abort er at faren er voldtektsmann, faren har truet med å drepe deg, du er narkoman, ufør eller psykisk syk, du har fem barn fra før hvor to av dem har diagnose osv. så stiller saken seg litt annerledes enn når grunnen er at " man vil være fri".
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Når grunnen til aborten var at de "ville nyte friheten" så synes jeg det bare skulle mangle at de ombestemte seg. Når grunnen til at du tar abort er at faren er voldtektsmann, faren har truet med å drepe deg, du er narkoman, ufør eller psykisk syk, du har fem barn fra før hvor to av dem har diagnose osv. så stiller saken seg litt annerledes enn når grunnen er at " man vil være fri". Men folka bak og leserane av Vårt Land er jo hellig overbevist om at å være for fri abort er å ta lett på abort. Derfor meiner dei nok at desse er representative for mange som tar abort. Anonymous poster hash: 9f946...12e
Gjest Darwinia:-) Skrevet 31. mai 2015 #12 Skrevet 31. mai 2015 Når grunnen til aborten var at de "ville nyte friheten" så synes jeg det bare skulle mangle at de ombestemte seg. Når grunnen til at du tar abort er at faren er voldtektsmann, faren har truet med å drepe deg, du er narkoman, ufør eller psykisk syk, du har fem barn fra før hvor to av dem har diagnose osv. så stiller saken seg litt annerledes enn når grunnen er at " man vil være fri". Men folka bak og leserane av Vårt Land er jo hellig overbevist om at å være for fri abort er å ta lett på abort. Derfor meiner dei nok at desse er representative for mange som tar abort. Anonymous poster hash: 9f946...12e Det skal du ikke se bort fra.
Syngensang Skrevet 31. mai 2015 #13 Skrevet 31. mai 2015 Forstår ikkje vitsen med slike artiklar. Det er klart at dei fleste abortar ville enda med ein sprell levande og frisk unge om aborten ikkje vart gjennomført. Desse ungane blir etterkvart vanlegvis friske levande vaksne. Det betyr ikkje at ein skal gje menneske som av ulike grunnar vel abort dårleg samvit. Vitsen med fri abort er nettopp at den er fri. Folk kan ta abort av akkurat dei grunnane dei vil. Viss vi skal sette det slik på spissen kan ein likegodt seie at ein ikkje skal bruke prevensjon fordi det kunne blitt ein levande frisk og fin unge.
Roheryn Skrevet 31. mai 2015 #14 Skrevet 31. mai 2015 Uten å ha lest artikkelen: Hvert eneste egg vi kvinner har, kan bli til et barn. Hver eneste sædcelle kan bli til et barn. Hver eneste eggløsning hvor vi ikke blir gravide, kaster vi bort et potensielt fantastisk menneske. Hver gang mannen får utløsning kaster han bort millioner av potensielt fantastiske mennesker. Man kan være abortmotstander så mye man vil for min del, men å bruke "se for et flott menneske de ville ta bort" blir for dumt. Man kan ikke tenke på alle de flotte menneskene man fratar livets rett, for om du går konstant gravid hele din fertile karriere så vil det fortsatt være millioner av egg som går tapt. Sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #15 Skrevet 31. mai 2015 Uten å ha lest artikkelen: Hvert eneste egg vi kvinner har, kan bli til et barn. Hver eneste sædcelle kan bli til et barn. Hver eneste eggløsning hvor vi ikke blir gravide, kaster vi bort et potensielt fantastisk menneske. Hver gang mannen får utløsning kaster han bort millioner av potensielt fantastiske mennesker. Man kan være abortmotstander så mye man vil for min del, men å bruke "se for et flott menneske de ville ta bort" blir for dumt. Man kan ikke tenke på alle de flotte menneskene man fratar livets rett, for om du går konstant gravid hele din fertile karriere så vil det fortsatt være millioner av egg som går tapt. Sånn er det bare. Veldig enig med deg! Og bare tenk hvor mange potensielle barn mannen "tar livet av" hver gang han tar seg en runk Anonymous poster hash: 58a1a...5d4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #16 Skrevet 31. mai 2015 Uten å ha lest artikkelen: Hvert eneste egg vi kvinner har, kan bli til et barn. Hver eneste sædcelle kan bli til et barn. Hver eneste eggløsning hvor vi ikke blir gravide, kaster vi bort et potensielt fantastisk menneske. Hver gang mannen får utløsning kaster han bort millioner av potensielt fantastiske mennesker. Man kan være abortmotstander så mye man vil for min del, men å bruke "se for et flott menneske de ville ta bort" blir for dumt. Man kan ikke tenke på alle de flotte menneskene man fratar livets rett, for om du går konstant gravid hele din fertile karriere så vil det fortsatt være millioner av egg som går tapt. Sånn er det bare. Absolutt enig med det du sier, men vil legge til noe jeg har tenkt på som ikke har slått meg før jeg har gjennomgått svangerskap: nemlig konsekvensene av at jeg har brukt kopperspiral som prevensjon. Da har det vært muligheter for at jeg har hatt befruktede egg (noe som ikke ville skjedd med feks p-piller) men at de de ikke har festet seg pga spiralen. Det er noe jeg har hatt litt dårlig samvittighet for i ettertid, når jeg har skjønt litt mer hva som foregår i kroppen.... Anonymous poster hash: 3c62d...2cc
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #17 Skrevet 31. mai 2015 Forstår ikkje vitsen med slike artiklar. Det er klart at dei fleste abortar ville enda med ein sprell levande og frisk unge om aborten ikkje vart gjennomført. Desse ungane blir etterkvart vanlegvis friske levande vaksne. Det betyr ikkje at ein skal gje menneske som av ulike grunnar vel abort dårleg samvit. Vitsen med fri abort er nettopp at den er fri. Folk kan ta abort av akkurat dei grunnane dei vil. Viss vi skal sette det slik på spissen kan ein likegodt seie at ein ikkje skal bruke prevensjon fordi det kunne blitt ein levande frisk og fin unge. Man gir vel ikke noen dårlig samvittighet? Den kommer som oftest fra innsiden. Om man føler dårlig samvittighet etter abort bør man kanskje gå inn i seg selv og finne ut hvorfor. Jeg skjønner ikke vitsen med å fremstille kvinner så sårbare og skjøre bør de samtidig skal sees på som istand til å ta egne valg angående abort. Det er forresten ingen som diskuterer abortlovene eller årsaker. Her fremstilles det en sak om et par som ønsker å vise fram jenta si som se valgte å gi livet. For ethvert foster er jo prisgitt sin mor og far, noe som kommer ganske sterkt fram her. Mao det er ikke alltid store skiller mellom liv og død. Anonymous poster hash: a7bf1...b97
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #18 Skrevet 31. mai 2015 "Vi hadde tenkt til å bruke kondom. Heldigvis ombestemte vi oss. Se på vår flotte sønn!" Er ikke det en like bra overskrift? Anonymous poster hash: 810b2...a01
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #19 Skrevet 31. mai 2015 Tror jeg får lage en sånn artikkel og. Jeg gikk på p-pillen, far var steril og vi har en fantastisk datter. Tenk for et mirakel. Anonymous poster hash: 0636b...90d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #20 Skrevet 31. mai 2015 "Jeg skulle vente med sex til ekteskap, ble kåt og se... Min flotte datter som fikk livet fordi mor ikke ventet" Anonymous poster hash: e66ad...12e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #21 Skrevet 1. juni 2015 Sier som Monty Python: Every sperm is sacred! Eller som Jan Erik Vold: "denne statistiske så godt som umulighet, sjansene mindre enn én til en milliard, har gått bort og gjort virkelighet av seg: DET BLE MEG! - dette tenker jeg på i stunder det ikke faller helt greit å være født, jeg strammer meg opp og tenker høyt: SORRY BRØDRE DET BLE MEG JEG FÅR PRØVE Å GJØRE SÅ GODT JEG KAN" Anonymous poster hash: 1fb2b...8df
Syngensang Skrevet 1. juni 2015 #22 Skrevet 1. juni 2015 Forstår ikkje vitsen med slike artiklar. Det er klart at dei fleste abortar ville enda med ein sprell levande og frisk unge om aborten ikkje vart gjennomført. Desse ungane blir etterkvart vanlegvis friske levande vaksne. Det betyr ikkje at ein skal gje menneske som av ulike grunnar vel abort dårleg samvit. Vitsen med fri abort er nettopp at den er fri. Folk kan ta abort av akkurat dei grunnane dei vil. Viss vi skal sette det slik på spissen kan ein likegodt seie at ein ikkje skal bruke prevensjon fordi det kunne blitt ein levande frisk og fin unge.Man gir vel ikke noen dårlig samvittighet? Den kommer som oftest fra innsiden. Om man føler dårlig samvittighet etter abort bør man kanskje gå inn i seg selv og finne ut hvorfor. Jeg skjønner ikke vitsen med å fremstille kvinner så sårbare og skjøre bør de samtidig skal sees på som istand til å ta egne valg angående abort. Det er forresten ingen som diskuterer abortlovene eller årsaker. Her fremstilles det en sak om et par som ønsker å vise fram jenta si som se valgte å gi livet. For ethvert foster er jo prisgitt sin mor og far, noe som kommer ganske sterkt fram her. Mao det er ikke alltid store skiller mellom liv og død. Anonymous poster hash: a7bf1...b97 Tja, trur ikkje det gjorde Hi så godt å lese denne artikkelen. Seier ikkje at kvinner er sårbare, men ser ikkje poenget med slike artiklar. Alle skjønnar at om ein vel vekk abort kjem det eit barn til verda?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #23 Skrevet 1. juni 2015 Hadde de tatt abort den gange hadde de sikkert hatt et annet barn nå som de var like glade for. De fleste av oss har hatt muligheten til å produsere flere barn enn vi har. Takk og pris at ikke alle de ungene har blitt født, selv om hver enkelt av dem sikkert kunne blitt et bra menneske. Anonymous poster hash: 0c084...b27
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #24 Skrevet 1. juni 2015 Så gøy for den jenta å vite at hun egentlig ikke var ønsket da Anonymous poster hash: a5721...9a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå