Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Jeg vet man ikke skal slanke seg når man ammer, for da blir melken full av giftstoffer fra morens fettlagre. Men hvordan er det for de som raser ned i vekt når de ammer? Jeg mener, de som ikke prøver å slanke seg, men ikke klarer å få i seg nok kalorier. Blir ikke melken full av giftstoffer da? Anonymous poster hash: 5da0f...ab2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Jeg lurer på det samme. Regner med at det blir frigitt like mye giftstoffer ved uplanlagt vektnedgang pga amming, som ved slanking. Forskjellen ligger vel i at man skal ikke slanke seg med vilje pga denne vissheten om giftstoffene, og kan man unngå det så gjør man såklart det. Mens den vektnedgang man ikke kan klare styre, det kan man ikke noe for og barnet må bare tåle? Anonymous poster hash: 8b044...497
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Jeg spiste som en hest da jeg ammet. Var inaktiv pga bekkenløsning som ikke forsvant før over et år etter fødsel. Likevel raste jeg ned i vekt. Poenget er vel at jeg fikk i meg plenty med næring og dermed også baby, men forbrenningen var høy. Blir ikke det samme om man spiser lite og trener seg ihjel. Ellers er det jo ofte slik at man mister melka hvis man overdriver slanking og trening. Det er vel en grunn til det. Hvis man til vanlig spiser usunt og har lyst til å starte å spise sunnere mat mat, så er jo ikke det det samme som å slanke seg. Selv om man går ned noen kilo. Det samme med trening. Tommel opp for måtehold ;-) Anonymous poster hash: f7070...6e0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Giftstoffene i ditt fett frigjøres til melka uansett om man går ned med vilje eller ikke. Det er jo ikke alle som kan noe for at de går ned masse i vekt mens de ammer. Jeg var en av de som bare raste ned i vekt i starten da jeg ammet selv om jeg ikke spiste spesielt sunt. Det jeg gjorde var å spise mer kaloririk mar, som avocado, sjokolade, ekstra skiver ost, melk i steden for vann til frokost og kvelds osv. Jeg hadde ikke samvittighet til å vite at jeg forgiftet barnet mitt når jeg kunne gjøre noe for å la være, selv om jeg ikke aktivt slanket meg i utgangspunktet. Når babyen var 6 mnd og begynte med grøt pumpa jeg meg for å lettere gå ned i vekt. Dette fungerte supert for meg, ikke noen problem å vente noen mnd. Så svaret er JA, giftstoffene får over i melka når kroppen din kvitter seg med fett Anonymous poster hash: 67c03...244
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå