Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Vi er heldige økonomisk ( har studert i maaaange år), og vil nå etterhvert kjøpe oss en fritidsbolig. Vi bor ikke langt fra en nydelig kil med mange flotte øyer utover. Vi er litt ambivalente og litt usikre på hva vi vil investere i. Ungene er såpass store nå at de kan være med overalt. Ville dere hatt: 1. Leilighet i en storby? 2. Hytte ved havet? 3. Hytte på fjellet? 4. Leilighet på Gran Canaria? 5. Leilighet i Italia (med basseng) Og hvorfor? Anonymous poster hash: 97e4e...64f
Mamma_til_2 Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Hytte på fjellet. Har familie som har hus ved havet så det trenger jeg ikke kjøpe hytte der, bor i by så har ikke behov for en leilighet i en annen by, når jeg er på ferie på gran Canaria eller Italia så liker jeg meg på hotell
Gustav Klitt Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Jeg bor på innlandet og ville hatt hytte ved havet. Hadde jeg bodd som dere, ville jeg kanskje hatt hytte på fjellet. Men hvis dere har null interesse av å gå i fjellet.....
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Tenker at det kommer an på hvor lang avstand dere har til fjellet eller flyplass. Jeg bor i Son selv, og kunne allikevel tenke meg hytte på Hvaler Vi har allerede hytte på Sjusjøen, men det blir for lang avstand til at vi får brukt den så ofte. Hus i Italia eller Spania høres også herlig ut, og kunne absolutt vært et alternativ for oss med bare 15 min til flyplass (forutsatt at det går fly fra Rygge og dit og at huset ikke ligger alt for langt fra flyplassen. Jeg ville altså valgt et sted det var overkommelig å komme til, uten å reise i timesvis hver gang. Anonymous poster hash: 5f43b...05a
Sint naken biltyv Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Leilighet i Italia. Deilig og varm pluss at dere kan være der måneder av gangen når været er dritt. Alternativ to er hytte ved sjøen fordi jeg elsker sjø.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Leilighet i Italia. Deilig og varm pluss at dere kan være der måneder av gangen når været er dritt. Alternativ to er hytte ved sjøen fordi jeg elsker sjø. Måneder av gangen, ja. Noen av oss har en jobb. Anonymous poster hash: ddd75...df3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Hytte på fjellet Skal jeg til utlandet, vil jeg reise til forskjellige steder, ikke samme sted hver gang. Men kunne nok tenkt meg en leilighet i Syd-Frankrike når jeg blir pensjonist. Anonymous poster hash: 4ab73...747
Odine! Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Leilighet i Italia høres fristende ut, men ei hytte et par timers kjøring unna får man brukt mer i helger osv.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Takk for inspirerende svar. Vi bor ganske rett ved Rygge flyplass selv, 20 min. Nærmeste familie har hytte på fjellet, ved havet og ved innlandet vi kan benytte oss av. Vi tenkte kanskje hytte samme sted på fjellet som mine søsken, men usikker siden vi jo også kan være der med de, godt forhold. Jeg drømmer om Italia, trange gater osv, eller GC hvor vi kan reise i ferier og slikt hele året. Vi bestemmer oss annen og hver gang for noe nytt hver dag.. Uff:)) Anonymous poster hash: 97e4e...64f
Sint naken biltyv Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Leilighet i Italia. Deilig og varm pluss at dere kan være der måneder av gangen når været er dritt. Alternativ to er hytte ved sjøen fordi jeg elsker sjø.Måneder av gangen, ja. Noen av oss har en jobb. Anonymous poster hash: ddd75...df3 Mange har jobb de kan gjøre fra alle slags steder med grei Internettlinje
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Leilighet i Italia. Deilig og varm pluss at dere kan være der måneder av gangen når været er dritt. Alternativ to er hytte ved sjøen fordi jeg elsker sjø.Måneder av gangen, ja. Noen av oss har en jobb. Anonymous poster hash: ddd75...df3 Mange har jobb de kan gjøre fra alle slags steder med grei Internettlinje Som mannen min, som kan jobbe fra hvorsomhelst, bare det er internettmulighet:) HI Anonymous poster hash: 97e4e...64f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #12 Skrevet 31. mai 2015 Vi har barn i litt forskjellig alder, de to eldste tenåringer. Jeg ser at barna og vennene deres nå er i en alder hvor det å sitte på en hytte med foreldrene er skikkelig ukult og foreldrene sliter med å få de med. Jeg tenker derfor akkurat nå at om vi skulle hatt en hytte må det være noe som frister tenårigene også, de er så gamle at det sosiale hjemme er viktigere enn hytteturer med foreldre, men de er ikke gamle nok til å være alene hjemme en helg, og sånn vil familielivet vårt være i mange år fremover.... Vi bor ved havet og har panoramautsikt fra stuevinduene så jeg personlig ville hatt en hytte på fjellet, ro og fred, lese bok foran peisen, gå lange turer i fjellet osv så tror jeg ikke det er greia for familien. Det måtte blitt ski-in ski-out i et tøft alpinanlegg eller sol, strand og pulserende liv i utlandet tror jeg.... I den livsfasen vi er nå tenker jeg faktisk at en hytte ikke er tingen. Anonymous poster hash: 3327d...2ae
Sint naken biltyv Skrevet 31. mai 2015 #14 Skrevet 31. mai 2015 Leilighet i Italia. Deilig og varm pluss at dere kan være der måneder av gangen når været er dritt. Alternativ to er hytte ved sjøen fordi jeg elsker sjø.Måneder av gangen, ja. Noen av oss har en jobb. Anonymous poster hash: ddd75...df3 Mange har jobb de kan gjøre fra alle slags steder med grei InternettlinjeSom mannen min, som kan jobbe fra hvorsomhelst, bare det er internettmulighet:)HI Anonymous poster hash: 97e4e...64f Min kan det i perioder. Drømmer om en leilighet i Italia eller et annet sånt sted😊
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #15 Skrevet 31. mai 2015 Hytte på et fint sted maks en times kjøring fra der dere bor. Da har der mulighet til å bruke den ofte, helgeturer ville være uproblematiske og det hadde gått an å reise rett fra hytta til jobb innimellom. Anonymous poster hash: 18e58...1bf
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #16 Skrevet 31. mai 2015 Vi har hus i utlandet å får rett å slett ikke brukt det nok selv om vi har fleksible jobber begge to. Vi har ei hytte på fjellet også, ca 1 t kjøring herifra, der er det samme problemet. Vi rekker ikke å bruke det så mye som vi ønsker nå fordi barna har cuper, oppvisninger og kamper i helger. Anonymous poster hash: 6bf2b...beb
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #18 Skrevet 31. mai 2015 En ting dere også bør huske på er at når ungene kommer i tenårene kommer de Sansynligvis ikke til å være så interessert i å være med dere voksne så ofte. Samtidig bør de ha mulighet til å få tak i dere. Tiden med tenåringer er ikke tiden dere bør regne med å reise mye, hverken til utlandet eller på hytta. Anonymous poster hash: 18e58...1bf
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #19 Skrevet 31. mai 2015 Jeg ville kjøpt en skikkelig fin bobil og reist hvor jeg ville. Anonymous poster hash: 696b4...3bf
beef sister Skrevet 31. mai 2015 #20 Skrevet 31. mai 2015 Leilighet i storby. Men slike ting avhenger jo veldig av hva dere liker selv. Jeg kunne for eksempel aldri kjøpt meg hytte, men for enkelte er det jo drømmen. Hva vil glede hele familien mest?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå