Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Vi har en skjønn gutt som blir 2 år om 3 uker. Han har alltid vært vanskelig i forhold til mat, men nå har det gått fra verre til verst. Nå har han knapt nok spist siden torsdag. Kun en brødskive, noe kjeks og så vidt med middag to av dagene. Han drikker heldigvis mye. Dette resulterer jo i dårlig nattesøvn, og ikke minst så ringer barnehagen og er i tvil om han er i form fordi han ikke eier matlyst. Han har ikke feber, er like mye i farta som når han spiser greit. Jeg begynner å bli veldig bekymret nå, for han kan jo ikke klare seg på så lite næring i lang tid Han legetime kl 15 i morgen, og er spent på hva han har å si. Er det noen her som har vært i lignende situasjon og har noen råd/tips eller som vet hva som evnt kan være årsaken? Anonymous poster hash: edb66...9dd
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Be legen om å teste han for cøliaki. Anonymous poster hash: 79674...129
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Hvorfor mener du vi skal be om det? Han har jo ikke symptomer på det. Jeg har det selv, og klarer ikke helt å se at det kan være grunnen. Men greit å få det utelukket selvfølgelig. Anonymous poster hash: edb66...9dd
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Hvorfor mener du vi skal be om det? Han har jo ikke symptomer på det. Jeg har det selv, og klarer ikke helt å se at det kan være grunnen. Men greit å få det utelukket selvfølgelig. Anonymous poster hash: edb66...9dd Jeg kjenner MANGE med cøliaki. Ingen har hatt de samme symptomene. Min sønn har det, og eneste symptomer var at han ikke spiste. Det er jo i tillegg til dels arvelig, så du burde absolutt fått det sjekket. Vi har for øvrig fått beskjed om å teste oss hvert tredje år, dette gjelder oss foreldre og søsken. Anonymous poster hash: 79674...129
LivetErEnLek Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Hvis du selv har cøliaki, ville jeg absolutt fått testet han for det.
It's all about me Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Slik forhold til mat var min sønn sin første symptom på cøliaki. I tillegg hadde han oppblåst mage og sov mye, men det reagerte jeg ikke på før etterpå. Noen uker senere begynte han å kaste opp.... Så når du i tillegg har cøliaki selv synes jeg det er rart at du ikke har vært inne på tanken.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Hvordan gikk det hos legen? Anonymous poster hash: 79674...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå