Gå til innhold

Dette med å reise på tur med bare ett barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at stadig flere i min omgangskrets reiser på tur med ett av to eller tre barn.

Hva tenker dere om det?

Jeg synes det høres deilig ut å kunne konsentrere meg om bare en, og gi full oppmerksomhet en helg. Men så er jeg splittet i forhold til df som er igjen.. Selv om jeg kan gjenta suksessen ned de andre senere, vegrer jeg meg litt..

Anonymous poster hash: d9ca0...8d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er helt greit. Man kan for eksempel ta med barna på 10-årstur (eller annen alder som passer), og så får søsken den samme opplevelsen når de når denne milepælen. Ikke noe urettferdig i det. Og hvis barnet/barna som er igjen får dra på besøk til besteforeldre eller noe lignende, så synes de det som oftest er kjempestas! 

Jeg tror at barn som har søsken har godt av å få lov å være "enebarn" litt av og til, spesielt dersom de er mer enn to. Det å da få lov å dra på tur helt alene med foreldrene (hver sin gang) er topp! 

Hvordan de andre barna reagerer på dette, kommer an på hvordan man legger dette frem, og hvilken holdning man som foreldre har til dette også. Tenker jeg. 

Anonymous poster hash: 052b7...c4f
Skrevet

Dersom det blir noenlunde likt fordelt mellom ungene, på sikt, så er det jo supert!

Anonymous poster hash: e58ea...9bd

Skrevet

Vi har fem barn, og slike turer er gull verdt! Jeg har hatt dem med til London ved fast alder. Alle får, og de minste gleder seg til det er deres tur. Ellers har de flydd alene til besteforeldre når de har fylt fem. Det kan også være så enkelt som en bytur med kino/teater og kafé, eller en topptur eller telttur i marka. Herlig både for far eller meg og dem å ha den tiden sammen uten avbrytelser.

Anonymous poster hash: 377ee...448

Skrevet

Det gjør vi en god del også. Vi har 4 barn. Hender de minste synes det er urettferdig der og da, men det er fort glemt. Neste gang er det et annet barns tur. Viktig med alenetid!

På sikt er det likt fordelt :-)

Vi har selvfølgelig fellesturer også.

Skrevet

Tror det er viktig med alenetid for barn og foreldre av og til. Tar med 7 åring til utlandet på storbyferie i år, minste på 3(snart) blir hjemme.

Dette jevner seg ut.

Anonymous poster hash: 35f07...b6f
Skrevet

Jeg gjør det ofte. Spesielt med den ene datteren for hun elsker å reise, men yngste hater det. Da får hun være hjemme alene med faren, noe som er helt topp for henne.

Anonymous poster hash: e33c4...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...