Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har en datter på 16 fra ett tidligere forhold. Meg og min samboer har vært sammen I 12 år og bodd sammen i 10, har 2 barn sammen og jeg har da en 16 åring. Nå har 16 åringen begynt å ville være lengre ute med vennene sine og tror det er noen gutter i bilde. Men uansett så syntes jeg at hun skal komme til kl 24 i helgene, mens min mann syntes 23 er en bedre tid. Så er spørsmølet om han har noe han skulle sagt? Han er en veldig flink pappa og stefar. Men det er da mitt barn? Jeg som bestemmer, han mener han har like mye han skulle sagt. Når det er sagt er vi enig i det meste av oppdragelse og min datter er veldig glad i stefaren sin og omvendt. Hun har ikke kontakt med sin biologiske far Anonymous poster hash: 19c73...c34
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Ta halv tolv da? Å dra jeg bestemmer over min datter for du er ikke faren kortet over en ynkelig time blir for dumt. Anonymous poster hash: feb61...548
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Ta halv tolv da? Å dra jeg bestemmer over min datter for du er ikke faren kortet over en ynkelig time blir for dumt. Anonymous poster hash: feb61...548 Enig i dette Anonymous poster hash: 38782...129
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Kan dere møtes på midten? 23:30? Jeg synes midnatt er en fin tid. Anonymous poster hash: 29acf...87c
skjotta Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Husk at den tiden du setter ovenfor din datter også bør gjelde for deres felles barn når de blir 16...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har aldri hatt faste innetider for min datter, hun er nå 17. Men hun "reker" ikke gatelangs da. De er stort sett hjemme hos hverandre, og vi henter henne der. Da kan klokken like godt være to på natta. Hadde hun vært ute "på gata", ville vel midnatt vært passe. Anonymous poster hash: d3f47...748
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Jeg tenker at det er rimelig at de reglene som settes for din datter nå, er ca de reglene som blir for deres fellesbarn når de blir 16, forutsatt at det ikke er noen spesiell grunn for at reglene bør være ulike (Jeg tenker da f.eks. at et barn som over tid viser at man ikke kan stole på det, må finne seg i å få strammere grenser enn søsken, vertfall i en periode.Eller at barn med spesielle behov kanskje også har behov for andre grenser). Dette betyr at de reglene dere setter for din datter nå, også vil ha betydning for deres felles barn i fremtiden. Derfor mener jeg absolutt at mannen har like mye han skulle sagt som deg. Anonymous poster hash: 8e073...1cc
Nyttårs barn Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Jeg synes mannen din bør ha like mye og si, han bor med datteren din og fungerer vel som en omsorgsperson. Og dette mener han vel kun av god vilje regner jeg med. Når det er sagt tror jeg det er vanlig at mye er streng for første barn, for så at grensene blir litt slakkere eterhvert. Så det er jo også noe å tenke på... Endret 31. mai 2015 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Hva med å sjekke når vennene til datteren din skal være inne? Altså spørre foreldrene. Enklere om venninnegjengen har omtrent samme tid. Kipt å måtte gå hjem kl 23, dersom de andre kanvære ute til 24. Man må ofte gå hjem alene dersom man ikke har samme utetid som de andre. Anonymous poster hash: 9d69a...d9c
Liv & Røre Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Ta halv tolv da? Å dra jeg bestemmer over min datter for du er ikke faren kortet over en ynkelig time blir for dumt. Anonymous poster hash: feb61...548 Enig i dette. Og husk at grensene gjelder for felles barn senere. PS å dra mitt barn -jeg bestemmer kortet er dårlig gjort uansett. Fungerer han som far får han bestemme på like premisser som deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå