Gå til innhold

Natt-tog med barn uten sovekupe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sønnen min på 3 år skal til Lillehammer å har gledet oss veldig til å prøve ut Lilleputthammer parken.

Men fly kostet nesten 1700 kr per vei så det er uaktuelt.

Jeg tenkte å ta tog men tidspunktene passer så dårlig.

Enten kommer vi frem midt på natten som er helt uaktuelt,ellers så kommer vi 17.30 frem å da er nesten hele dagen gått.

Vi skal bare ha to overnattinger å tenkte å gå to dager i parken så viktig at vi får mest ut av dagene.

Også er det ett tog som går ca 23.00 å er fremme 8.30.

Prisen var bare 250 kr å det hadde vært helt perfekt ettersom jeg alenemamma og student,å dermed ikke har så mye penger.

Men er det mulig å få sove på toget uten sovekupe da?

Altså jeg kan lett få noen timers søvn selv om jeg sitter,men er redd for at småen ikke får sove noe godt.

Å får ikke han sove så blir det hyling og skriking pga han er overtrøtt.

Sovekupe er så forferdelig dyrt at det er dessverre ikke ett alternativ.

Hva hadde dere gjort?

Droppet turen pga det blir for dyrt?

Eller tatt natt-toget også satset på at småen får sove?

Tenker at selv om vi kanskje ikke får den beste søvnen på toget,så kan vi jo sove litt når vi kommer frem før vi drar til Lilleputthammer parken.

Anonymous poster hash: 9f4a0...4ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får teppe og pute, ørepropper og øyemaske.

Dere får det kjempekoselig 😊😊😊

Anonymous poster hash: 033b0...dad

Skrevet

Vi har prøvd det en gang før å da ble det ikke koselig men var jo jeg som la opp til det da.

Småen lå med hode oppå fanget mitt å sånn sov vi begge to en stund frem til jeg hører ett smell også en gutt som skriker.

Da hadde han ramlet ned fra fanget.

Hele resten av turen gikk med på å holde meg våken å holde han så han ikke ramlet igjen.

Men denne gangen får han vær så god sitte å sove for jeg trenger også søvn :P

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan din er til å sove, men jeg hadde ikke satset på nattog med mine barn, sovekupe eller ikke.

Hadde for det toget hvor dere er fremme 17.30.

Lilleputthammer er ikke så stort at dere trenger to dager.

Om dere har tid til overs ville jeg reist over til andre siden av E6 og gått på Barnas Gård en tur(ligger like ved Hunderfossen)

Anonymous poster hash: ca0cd...75b
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan din er til å sove, men jeg hadde ikke satset på nattog med mine barn, sovekupe eller ikke.

Hadde for det toget hvor dere er fremme 17.30.

Lilleputthammer er ikke så stort at dere trenger to dager.

Om dere har tid til overs ville jeg reist over til andre siden av E6 og gått på Barnas Gård en tur(ligger like ved Hunderfossen)

Anonymous poster hash: ca0cd...75b

Han sover veldig godt i bilstolen sin da,men blir jo litt annerledes for den er jo mye mer komfortabel enn en vanlig sitteplass på tog.

Skrevet

Om dere har sovehjerte som oss går det utmerket. Ungene sover godt på gulvet mellom setene (jeg også for så vidt).

Anonymous poster hash: 56fe6...7c6

Skrevet

Jeg vet at jeg kommer til å sove dårlig men det skal jeg klare for bare en natt.

Er jo ikke verre enn å legge med tidlig til kvelden igjen :)

Men visst ikke småen for sove så blir det jo fort verre.Overtrøtte barn er ikke noe stas når alle andre prøver å sove :P

Vet at han hadde sovet fint i vognen sin men de var dessverre tom for vognplasser.

Skal ikke være lett å få en billig tur for en student med ikke så mye penger hehe :P

Skrevet

Jeg ville prøvd! Vi har kjørt mye tog med en liten og har flere ganger tatt natt tog uten sovekupe. Kjempebillig og veldig greit :) Men min gutt sover veldig greit uten problemer. Verre for meg, men som deg så klarer jeg meg veldig fint en natt uten særlig søvn. 

Er barnet ditt var for lyder? For det kan bli en del bråk på toget om natten, kommer ann på om du er heldig eller ei. 

Jeg legger guttungen med hodet mot veggen på medbrakt pute så får han ha føttene over meg. Han sover uten unntak hele natta sånn :) 

Anonymous poster hash: d035a...9be
Skrevet

Jeg ville prøvd! Vi har kjørt mye tog med en liten og har flere ganger tatt natt tog uten sovekupe. Kjempebillig og veldig greit :) Men min gutt sover veldig greit uten problemer. Verre for meg, men som deg så klarer jeg meg veldig fint en natt uten særlig søvn. 

Er barnet ditt var for lyder? For det kan bli en del bråk på toget om natten, kommer ann på om du er heldig eller ei. 

Jeg legger guttungen med hodet mot veggen på medbrakt pute så får han ha føttene over meg. Han sover uten unntak hele natta sånn :)

Anonymous poster hash: d035a...9be

For å si det sånn,brannalarmen hylte i minst 5 minutter rett utenfor døren hans å han våknet ikke.

Så nei han er absolutt ikke var for lyder hehe :)

Skrevet

Det brant forresten ikke var bare jeg som laget biff :P

Å fikk ikke brannalarmen til slutte å hyle selv om jeg viftet for harde livet mot brannalarmen :P

Skrevet

Dropp turen hvis du er det minste i tvil om småen får sove. Ellers plager du bare de andre i kupeen i tillegg til å plage barnet ditt.

Anonymous poster hash: c9c4e...4cb

Skrevet

Om man skal bekymre seg for å forstyrre andre kommer man seg jo aldri ut da jo. En 2 åring vil jo bråke litt , er ikke sånn at alle med barn under skolealder skal sitte hjemme . Da får man jo aldri gjort noe. Nå har vi en rolig 7 åring , og de gangene han har reist på tur sitter han rolig å skriker ikke . Vært på turer fra han var ganske liten . Også vært på flytur å hørt andre barn gråte fra vi letta til vi landa. Blir ikke irritert av den grunn , får mer vondt av barnet og foreldrene som forgjeves prøver å roe ned barnet pga de er redd for andres reaksjon . Reis på tur å kos dere masse :))))

Anonymous poster hash: 05d68...68e

Skrevet

Mente selvsagt 3 åring ;)

Anonymous poster hash: 05d68...68e

Skrevet

Ville tatt med noe å ligge på og i på gulvet mellom setene til barnet. God tur!!

Skrevet

Jeg er ikke uthvilt etter en natt i liggestol. Jeg må ligge flatt for å kunne sove godt.

Anonymous poster hash: 2ccef...4ed

Skrevet

Ta med vogn, og la han sove i den.

Anonymous poster hash: c2ff3...e79

Skrevet

Ta med vogn, og la han sove i den.

Anonymous poster hash: c2ff3...e79

De var tom for vognplasser ellers hadde jeg nok latt han sove der for da hadde han fått mye søvn selv om det kanskje ikke hadde blitt den beste søvnen.

Men landet på sovekupe likevel jeg.

Kom på rett under 1200 kr å det er jo faktiske ikke SÅ ille :)

Jeg vurderte jo å ta fly når de lå på 1200 kr så fant til slutt ut at vi bare bestiller sovekupe så vi får en god nattssøvn.

Skrevet

Jeg er ikke uthvilt etter en natt i liggestol. Jeg må ligge flatt for å kunne sove godt.

Anonymous poster hash: 2ccef...4ed

Sånn er jeg og,men småen sover hvertfall ekstremt godt i bilstolen sin å da sitter han jo oppreist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...