Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 Uten overvekt og uten hull i tennene....... Det samme gjelder de alle. Vi pusser for dem enda om kvelden og de fikser selv når de står opp. Vi har temmelig avslappet forhold både til kosthold, godteri, jus, vann og brus. Er det ikke greit? Må vi ha anstrengt forhold til dette for å forebygge? Ligger de inn i bmi kalkulator hver 6 mnd. Og er hos tannlegen og sjekker over tennene hver 6 mnd. De drikker jus og saft hver dag. De drikker vann også. Hvorfor skal vi drive å forebygge helseproblemer det ikke er tegn til at de utvikler? Anonymous poster hash: 592a5...c89
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #2 Skrevet 30. mai 2015 Dere må selvfølgelig ikke ha et anstrengt forhold til slikt, men det virker jo nesten slik når du sjekker BMI'en deres? BMI man bruker til voksne er ikke egnet til barn. Der må du heller se på vekst- og vektkurver. Og man bør jo forebygge selv om det ikke er tegn til noe. Det er derfor det kalles forebygge, Ikke alt kan sees utenpå uansett. Et barn kan f.eks være slank, men ha farlig fett rundt organene. Likevel mener jeg at man ikke skal overdrive verken den ene eller andre veien. Tennene mine pusset jeg selv fra jeg var ganske ung så om barna dine er ansvarlig nok til å gjøre det alene, ser jeg ingenting galt i det. Ett glass juice om dagen er også helt innafor. Det er jo masse vitaminer og diverse i juice, men man bør jo ikke drikke for mye av det heller. Anonymous poster hash: 4e6b5...003
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 (endret) Hvis du regner ut bmi og har de til tannlege to ganger i året vil jeg si du har et ganske anstrengt forhold til det... Min eldste er 11, har ikke hatt hull i tennene, og er normalvektig. Bmi har jeg aldri regnet ut på han, han går til tannlegen når han blir innkalt, ca annethvert år. Samme kosthold som dere, bortsett fra at vi ikke drikker saft og juice hver dag. Endret 30. mai 2015 av den perfekte mor
Elsker livet Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 Det virker som du er redd du utsetter barna dine for noe helseskadelig i og med at du både sjekker BMI og tenner hvert halvår. Vi følger normen og går til tannlegen når vi blir innkalt, og vi regner ikke ut bmi på barna våre, det holder med å se dem etter min mening. Men vi har et "anstrengt" forhold til kosthold. Det vil si at vi voksne lever lavkarbo, og vi introduserer dette mer og mer for barna jo eldre de blir. De får spise godteri, juice, brus o.l. ca. en gang i uka eller om det faller seg naturlig. Men det er ikke en del av det daglige kostholdet. Vi mener også at vekt ikke gir noe tydelig bilde på hvor sunn man er. Man kan ha en usunn slank kropp eller en lett overvektig sunn kropp. Kosthold og aktivitet er viktig. Har man først fått tegn på helseproblemer er det gjerne for sent å forebygge.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Har ikke anstrengt forhold til det, men de har ei tante som er tannlege, og et barn som har vært/er undervektig. De fikk en så der giraff som høydemåler som henger på veggen i gangen og det blir måg høyde og merket av med dato. Da fikser vi bmi samtidig, de bil ko alle fjernere hvordan de ligger an. Anonymous poster hash: 592a5...c89
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 Har 2 barn som er normalvektige og har null hull. De er 14 og 9 år. Men er bare hos tannlege en gang i året. Og bmi følger vi heller ikke med på. Ene var undervektig for noen år siden, men vi fikk beskjed om at så lenge barnet var i god form, og spiste bra. Så var det overhodet ikke noe å bekymre seg for. Anonymous poster hash: 3ad3f...497
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #7 Skrevet 30. mai 2015 Har ei på 15, ei på 13 og en som er 11. Har aldri dilla rundt med bmi og hatt et såpass anstrengt forhold til kropp og vekt. Normal kost og fysisk aktivitet, frisk luft og alt med måte. Ingen av barna eller oss voksne er overvektige eller hysteriske. Anonymous poster hash: f31ca...215
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #8 Skrevet 30. mai 2015 Om dere skekker bmi og går til tannlegen to ganger i året har dere langt ifra et avslappet forhold til kosthold, da er dere livredd kostholdet deres skal skade barna deres. Eldste barnet mitt er 14 år, slank og sunn, har aldri hatt hull i tennene. Følger de vanlige kontrollene hos skoletannlegen og har aldri sjekket bmi. Prøver jo ha et sunt hverdagskosthold med grove kornprodukter, mye frukt og grønt, fisk en gang i uka osv, for det er den beste bensinen for kroppen vår. Men jeg er ganske avslappet, nettopp fordi jeg har aktive og sunne barn som får den næringen de trenger får jeg ikke hetta pga en is på verandaen en tirsdag eller en skive med nugatti på en søndag. Det kommer i tillegg til sunn mat og en aktiv livsstil så det tåler vi. Du hører derimot ganske anstrengt ut... Anonymous poster hash: b7f0b...a57
*Miss Marple* Skrevet 30. mai 2015 #9 Skrevet 30. mai 2015 Har vel aldri tenkt tanken på å sjekke ungenes bmi! Man ser jo på dem om de er innenfor normalen eller ikke? Jeg er så heldig at jeg fikk unger før internett og de har vokst opp med et svært avslappet forhold til mat og søtt og er unge voksne som er normalt slanke og aldri hatt hull i tennene. Tenker vi kjører samme opplegg på mini også. Jeg syns ikke du virker særlig avslappet, sånn egentlig.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #10 Skrevet 30. mai 2015 Jepp, du høres ganske anstrengt ut. Vi har også et avslappet forhold til kosthold, eller iallefall til hva vi drikker. Det blir relativt ofte juice, saft og brus i hverdagen. Ingen hull i tenner, verken hos voksne eller barn. Overvekt er det heller ingenting av, men vi spiser ganske sunn mat ellers da. Anonymous poster hash: 05088...0e4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Uten overvekt og uten hull i tennene....... Det samme gjelder de alle. Vi pusser for dem enda om kvelden og de fikser selv når de står opp. Vi har temmelig avslappet forhold både til kosthold, godteri, jus, vann og brus. Er det ikke greit? Må vi ha anstrengt forhold til dette for å forebygge? Ligger de inn i bmi kalkulator hver 6 mnd. Og er hos tannlegen og sjekker over tennene hver 6 mnd. De drikker jus og saft hver dag. De drikker vann også. Hvorfor skal vi drive å forebygge helseproblemer det ikke er tegn til at de utvikler? Anonymous poster hash: 592a5...c89 Oj. Du har visst et veeeeeldig anstrengt forhold til dette! BMI- kalkulator og tannlege hver 6.måned?!? whattafuck? Anonymous poster hash: ce06f...dda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå