Gå til innhold

For lite i konfirmasjonsgave til "bonusnevø"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min manns bror er bonuspappa til en som sto konfirmant i dag. Vi har kjent konfirmanten i noen år, men bor i forskjellige deler av landet og sees kanskje et par ganger i året i familieselskaper. Ingen direkte kontakt utover dette. Vi var ikke invitert i konfirmasjonen, men sendte opp et hyggelig kort og 300 kr. Fikk nå i kveld en følelse av at dette kanskje var for lite? Hva ville dere gitt?

Anonymous poster hash: 10846...cb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vel gjerne litt lite..

Anonymous poster hash: c1b24...356

Skrevet

Usikker hva jeg ville gitt, men synes ikke det var lite.

Anonymous poster hash: 901f2...162

Skrevet

Det er en helt flott gave.  :Nikke:

Skrevet

Vi ga det samme i omtrent samme situasjon for et par år siden, men jeg følte også at det var lite etterpå og angret på at vi ikke ga mer. Vi hadde egentlig tenkt å gi mer, men svigers begynte å snakke om at vi trengte ikke å gi noe i det hele tatt, for vi hadde jo ikke kontakt og var ikke familie osv. Skjønner i ettertid ikke hvorfor vi lot oss påvirke av dem.

Anonymous poster hash: 8a632...0b7
Skrevet

Jeg ville kanskje gitt mer, 500-800.

Men han er helt sikkert fornøyd uansett!:)

Anonymous poster hash: 01dbe...462

Skrevet

Så lenge dere ikke er inviterer engang ville jeg ikke gitt mer. Syns det var en grei sum

Anonymous poster hash: 72e48...25f

Skrevet

Synes ikke det var lite i det hele tatt, dere er jo heller ikke invitert dit...

Var en hyggelig gest å sende gave og kort mener nå jeg.

Skrevet

Om det er bonus nevø eller ekte nevø, synes jeg ikke dere Bør Gjøre forskjell. Jeg er den I den nye familien her med et barn fra Før, å synes det er kjempe sårt hver gang noen gjør forskjell på ham og de andre barna.

Anonymous poster hash: 4d778...fd0

Skrevet

Det er ein heilt grei sum, all den tid de ikkje ein gong var inviterte i konfirmasjonen.

Eg kan ikkje heilt forstå at det skal vere sårt om det blir gjort forskjell - ano-fdo - barnet har jo eigne onklar, tanter, besteforeldre osv., i tillegg til bonusfamilien? Noko anna blir det jo om barnet får søsken. Då gir ein likt til søskena, uavhengig om dei er bonus- eller bio-nevøar/barnebarn eller kva det nå enn er.

Slik tenkjer nå eg, men har ikkje direkte erfaring med saka og det kan hende eg hadde tenkt annleis om det då.

Skrevet

Om det er bonus nevø eller ekte nevø, synes jeg ikke dere Bør Gjøre forskjell. Jeg er den I den nye familien her med et barn fra Før, å synes det er kjempe sårt hver gang noen gjør forskjell på ham og de andre barna.

Anonymous poster hash: 4d778...fd0

Så da mener du at at det er urettferdig at de andre barna ikke får fra ditt særkullsbarn også da? Mye vil ha mer. Ditt barn har en far som har en familie, fatter ikke at det skal være så sårt og så rettferdig. Rettferdig for hvem?

Til ts, synes du ga akkurat passe!

Anonymous poster hash: 7d80a...0f2

Skrevet

Det var akkurat passe.

Han har egne tanter og onkler. Hadde hans foreldre ønsket at dere skulle behandle han som en nevø, hadde de jo invitert dere i konfirmasjonen. Da hadde dere nok gitt det samme som en annen nevø ville fått.

Anonymous poster hash: e4ff6...0c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...