Gå til innhold

Bekymret etter resultat av celleprøve.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk svar i posten i dag at celleprøven jeg tok viser "Det sees irregulære plateepiteltelceller med forandringer av usikker betydning. Etter gjeldende retningslinjer anbefales ny cytologisk prøve med HPV test om 6-12 mnd." Har noen her erfaring med dette? Er d stor fare for kreft? Ser for meg at ungene mine må vokse opp uten meg😢

Anonymous poster hash: 6e76b...ba8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har celleforandring innimellom. Ingenting å bekymre seg for. Du tar en ny prøve om 6mnd, viser den fortsatt lette moderate forandringer med et aktivt hpv virus så foretar de en biopsi. Har akkurat vært gjennom dette selv. Veeeldig vanlig :)

Anonymous poster hash: 2839b...58a

Skrevet

Takk for svar, godt å høre😊

Skrevet

Jeg tar prøve hver 6. mnd, hatt utslag 4 ganger nå (2 år). Er likevel frisk som en fisk. IKKE bekymre deg uten grunn :)

Anonymous poster hash: f3b40...4fb

Skrevet

Det er normalt med noe celleforandringer innimellom, det har med syklusen din og gjøre.

Skrevet

Hadde det vært stor bekymring, ville ikke legen vente in6-12 mnd.

Jeg fikk samme svaret. Var inne og tok prøver av livmorhalsen. Alt var fint 😊

Anonymous poster hash: ecbd1...4b1

Skrevet

Jeg fikk sånn brev måtte ta ny prøve to mnd etterpå.Skal snart ta ny prøve .nå er det ett halvt år siden sist.Jeg ble også kjempe redd.Men tror ikke det er noen grunn til å bli så bekymret.

Anonymous poster hash: 8a4bb...b7c
Skrevet

Jeg svarte deg lenger oppe.. jeg har fått påvist hpv virus 44, med moderat celleforandrong over en periode på nesten 2 år. Har hatt en graviditet inni der, da hadde celleforandringen trekt seg tilbake. Har nå akkurat vært gjennom biopsi. Jeg er ikke nervøs! Det tar mange mange år for at cellene skal trenge igjennom og bli til kreftceller.

:-)

Anonymous poster hash: 2839b...58a

Skrevet

Veldig vanlig! Vil tro de fleste kvinner vil oppleve dette en gang, eller flere, i livet :)

Det er veldig få som ender i dårlig nytt!

Hadde forandringer selv for noen år siden, og fikk også beskjed om å ta ny prøve om 6 mnd.

Lettere å slappe av når man gir råd, enn når det gjelder en selv :P Så jeg ringte legen, og spurte om jeg virkelig måtte vente i et halvt år!? Neida, der finnes en annen test man kan ta!! Jeg spurte om jeg ikke kunne ta den da?? Joda, det kunne jeg! Dagen etter

Anonymous poster hash: 21e1d...70d

Skrevet

Hva slags annen test er det?

Anonymous poster hash: 8a4bb...b7c
Skrevet

Hmmm.. jeg tok biopsi rett etter svaret. Men i svaret mitt sto det "....med mistanke om høyveirdige lesjoner"

Trodde man ikke kunne få så ulike svar fra den pap-smearen, men nå ble jeg redd.

Anonymous poster hash: 98511...481

Skrevet

Hva slags annen test er det? Anonymous poster hash: 8a4bb...b7c

Husker ikke, var bare glad til jeg kunne ta den med engang... :P

Anonymous poster hash: 21e1d...70d

Skrevet

Hi her. Jeg har hatt så mange småblødninger, brunt slim og smerter i underlivet i flere uker og er derfor redd det kan bety kreft.. Håper jeg snart får komme inn til ny sjekk hos legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...