Gå til innhold

Dere som har barn med ADHD, har barna deres mange gode venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er de utenfor på noe vis? (Håper for all del ikke det! 😊)

Anonymous poster hash: d07d1...cc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har ingen barn med ADHD, men jeg kan snakke fra egen erfaring. Jeg hadde noen venner, et par stykker på barneskolen, men det var ikke gode venner. På ungdomskolen fikk jeg to nære venner, hadde ingen flere venner,  men jeg var ganske fornøyd. Jeg forsto aldri selv som liten hvorfor ingen ville være med meg, men forsto senere at det var mange grunner til dette. Bla hvordan jeg oppførte meg, og at det generelt sett var vanskelig å få kontakt med meg. Jeg tror dette er ganske vanlig for barn med ADHD. Men ettersom jeg ble eldre, en god del eldre, først i 17-18 års alderen fikk jeg mange gode venner. Dette var bla fordi jeg fikk piller, da ble alt MYE  lettere. ( fikk først diagnose som 17 åring) Jeg vet ikke om dette svaret hjalp så mye, men bare si ifra hvis de var noe annet du også lurer på angående ADHD. 

Anonymous poster hash: 44041...1e4
Skrevet

Min har noen gode venner men ikke mange.

Skrevet

Nei min har ikke det dessverre. Han ønsker det så inderlig, men det er veldig vanskelig for han.

Det virker som noe har løsnet nå i det siste og han har vært sammen med noen etter skoletid ett par ganger og han var på overnatting hos en fra klassen i natt😊 håper det fortsetter sånn. Han er forresten 12 år.

Anonymous poster hash: c2d0f...e39

Skrevet

Min har én sjelevenn, ellers kun perifere venner. Ingen som ringer på hos oss feks.

Anonymous poster hash: ad3ef...046

Skrevet

Mitt barn har ikke nære venner. Han er populær på skolen pga voldsom fantasi og drøssevis av ideer, men han knytter seg ikke til de andre barna personlig. Leken er det viktige, ikke barna han leker med.

Resultatet er at han leker med de som leker det han vil, uavhengig av hvem de er. Han blir derfor ofte invitert på fester og gruppekvelder, men det er sjelden et annet barn oppsøker ham alene.

Han opplever ikke seg selv som ensom.

Anonymous poster hash: 95361...d31

Skrevet

Min gutt med adhd har mange gode og nære venner :)

Anonymous poster hash: 60767...870
Skrevet

Har 2 i familien. Ene har alltid hatt flere gode venner. Er i dag 20 år, og har mange venner.

Andre har lite venner, og er ikke så godt likt på skolen. Men vet ikke om man skal skylde på diagnosen eller oppdragelsen. For der har foreldrene skrytt av at han banket andre barn, oppmuntret til det, og alltid forsvart han. Og han har banket mange, og går spesielt på yngre svakere barn.

Så har sønnen min en god venn som har ADHD. Og han har flere andre venner og.

Så har datteren min ADD, og hun har mange venner, har alltid vært veldig sosial og med mange venner.

Anonymous poster hash: 4e59c...c73
Skrevet

Begge guttene mine har ADHD, det fungerer veldig godt sosialt og har flere gode venner, og er godt likt på skolen både av barn og voksene. Den ene gutten slet imøte med jevnaldrene i 3-4 års alderen, men dette rettet seg av seg selv etterhvert. Både jeg og mannen min har AHDH, vi begge har vokst opp med mye venner, og har ett godt nettverk nå i voksen alder :) 

Anonymous poster hash: 24841...363
Skrevet

Min har mange venner, og 5 bestevenner.

Han får veldig lett venner, men opplever at han bytter på hvem han er sammen med med jevne mellomrom. Dette har han alltid gjort, siden 1 klasse (går nå I 6) og det fungerer veldig greit 😊

Han har nok funnet sin metode å gjøre det på 😄

Skrevet

Min eldste har adhd og har desverre ikke mange venner. De han har, har han blitt kjent med på nett og bor ikke i samme by som oss (1 time unna med bil),så det er ikke så ofte de treffes i virkeligheten, men snakker sammen hver dag.

Anonymous poster hash: 7e537...681

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...