Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 Jeg har migrene med aura og anfallene starter alltid med kraftige synsforstyrrelser i 30-60 minutter. Deretter kommer hodepinen og synsforstyrrelsene tar i utgangspunktet slutt. MEN - innimellom opplever jeg likevel å "se rart" etter noen timer. Dette er veldig ubehagelig og litt skremmende. Er det noen av dere som opplever det samme?? Takknemlig for svar, lettere stressa her jeg sitter med smertene som er mye mindre, men med litt rart syn😟 Anonymous poster hash: aa6cb...9dd
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #2 Skrevet 30. mai 2015 Jeg har mest sannsynlig migrene med aura men uten smerter. Jeg mister halve synsfeltet og får flimring i sidesynet. . Syntes det var fryktelig skummelt de første gangene. Det varer 15-20 min og får lett trykk i hodet etterpå men ikke smerter.. Det er store variasjoner innenfor migrene har jeg skjønt, så jeg antar det har sammenheng. Ta det ev. opp med lege så du får roet deg mtp det 😊 Anonymous poster hash: c45aa...6af
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 Før migrenemedisinenes tid var det slik at jeg fikk aura først (jeg tar tablett nå, så da blir det ikke mer). Etter ca 10 min med det var det ca 20 min før smerter og oppkast kom. Jeg vet dette ganske nøyaktig for det var tiden det tok å komme seg hjem fra skolen. Da jeg hadde kraftig barnemigrene kunne rommet spinne rundt i dagesvis. Anonymous poster hash: f132a...92a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 Takk for svar dere, men det jeg lurer på er om noen opplever å få synsforstyrrelser PÅ NYTT etter noen timer - bare i en langt lettere variant.. Jeg kan ikke ta noen migrenemedisiner pga div men tar paralgin forte og opplever at det lindrer smertene litt. Hi Anonymous poster hash: aa6cb...9dd
valkyrien Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Det hender at jeg får det ja, spesielt hvis jeg har sovet dårligde siste dagene.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 Ja, det hender. Men da er det mer som om jeg ikke klarer å fokusere skikkelig. Kan oppleve noe av det samme dagen etter, spesielt etter voldsomme anfall. Anonymous poster hash: 503e1...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå