Gå til innhold

Dere som kan APA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vant til en annen standard der jeg kunne paraphrase/sammenfatte f.eks. flere sider, og så skrive (Blablabla 211-218) der "Blablabla" er forfatteren. 

Forsøkte meg på noe lignende med APA, bare (Blablabla, 2008, s. 211-218). Fikk da tilbakemelding fra foreleser om at jeg måtte sitere for å unngå plagiat. 

Kan man ikke sammenfatte uten hermetegn? Må det være direkte sitat? Hvis ikke, setter jeg stor pris på om noen kan fortelle hvordan jeg egentlig skulle gjort det. 

Ny standard er noe herk! 

Anonymous poster hash: ebd25...9ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres ut som du er inne på et litt uklart skille mellom hva som da vil fremstå som din mening og hva som rent faktisk står i ref. litteratur. Ved henvisninger setter man da i anførselstegn helt nøyaktig hva som forfatter har skrevet og avslutter igjen med anførselstegn, altså en ren kopi av teksten. Deretter vil du kunne utgi din egen tolkning av ref. tekstsitat. På den måten skiller du mellom ref. forfatters påstand og egne meninger/tolkninger. Lykke til og håper du forsto den? :-)

Anonymous poster hash: 583cf...eff

Skrevet (endret)

Du må dele opp mer, sette inn in-text referanse for hver ting du har paraphrased. Så i stedet for en til slutt så blir det feks 7 i avsnittet. Har aldri vært borti den metoden du beskriver hvor man viser til flere sider i en referanse.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Takk, fant ut av det til slutt :) 

MLA tillater paraphrasing som jeg beskrev over. 

HI

Skrevet

Stemmer. Rart du ikke får bruke MLA, høres ut som du driver innen litteratur? Regner med du er kjent med Purdue OWL. Min lifesavfer ift kildebruk. 

Skrevet

PPU :( 

Hører egentlig hjemme innenfor litteratur, ja.

Purdue OWL brukte jeg da jeg skulle lære meg MLA :) 

HI

Skrevet

HI

Purdue har også sider for CMS og APA. All symp. PPU er gørr. Vi måtte til alt overmål bruke skolens egendiktede referansesystem da. Det er i alle fall unyttig. 

Skrevet

HI

Purdue har også sider for CMS og APA. All symp. PPU er gørr. Vi måtte til alt overmål bruke skolens egendiktede referansesystem da. Det er i alle fall unyttig. 

Hehe, huff! Heldigvis er det bare en uke igjen til jeg kan gå tilbake til MLA for alltid :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...