Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 Jeg har en datter som reiser alene til far med tog. Hun ble avkrevd legitimasjon av konduktør på toget for å vise at hun kunne reise på barnebillett. Hun er 11 år. Hva gjør man da? Reise med kopi av fødselsattest? Anonymous poster hash: 7033a...be8
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #2 Skrevet 30. mai 2015 Skulle stå 'over 10 år' i overskriften Anonymous poster hash: 7033a...be8
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 Regner med det holder med postens id-kort? Kjenner ei som jobber på posten og hun sa en gang at det ikke er så mange som bestiller det lenger, men så vidt jeg forsto finnes det fremdeles. Hun kan også ha bankkort med bilde på, det kan de få fra de er 8 år tror jeg, Anonymous poster hash: 18a3e...f3a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Bankkort fås uten bilde til så små. Hva med en kopi av fødselsattesten, evt et bankkort med navnet på i tillegg? Evt kopi av passet? Ikke lett, det burde faktisk vært et standardkort med bilde og fødselsdato for unger fra 10-15 år! Greit å ha når de skal inn på kino osv. Anonymous poster hash: ab28f...de2
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 En telefon til NSB om at dette var upassende og skuffende. Og det er det faktisk også. Voksenbillett er vel fra 16? Forklar dem at det er helt uvanlig med id kort til så små barn, bare fordi konfuktørene ikke greier enkle vurderinger. Og ikke kom til meg om at det ikke er en enkel vurdering! 11 åringer ser ikke ut som tenåringer. Anonymous poster hash: a9e2b...ee0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå