Gå til innhold

Stedatter sier hun ikke vil være hos oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

fordi hun ikke får se tv så mye hun vil.

Hjemme har hun egen tv og får styre dette selv. Hun er seks år.

Her har hun en stesøster og vi begrenser tv til morgen og kveld. Det blir helt feil å tillate mer tv.

Hva tenker dere? Skal vi gi etter?

Vi har tenkt at kanskje er det noe annet som gjør at hun ikke vil være her. De gangene min datter har vært borte har vi testet dette og latt henne se så mye hun vil. Da er hun fornøyd og sier hun liker best å være hos pappa.

Anonymous poster hash: b1767...63a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er nok littbortskjemt på det området. Vil få det som hun vil... Truer vel med at hun ikke vil være hos dere om hin ikke får det som hun vil. Ikke gi etter . Mer tv er ikke bra

Anonymous poster hash: cfb72...b62

Skrevet

Syns far skal snakke med mor.

Kanskje mor kan begrense tv litt?

Syns ikke en 6 åring skal velge bort samvær basert på tvregler.

Be hun lage en liste. Hva har hun lyst å gjøre hos dere, hva er gøy. Både ting som svømmehall, leke med evt valp, tegne osv. Da har dere en liste å se på når hun kjeder seg!

Anonymous poster hash: 9b478...51e

Skrevet

Hvor ofte er hun hos dere?

Tenker at da må dere være flinkere til å finne på ting den tiden hun ikke kan se på tv. Sånn at hun synes det er gøy ellers også. Mener ikke at hun skal underholdes til en hver tid. Men kanskje hun har lett for å kjede seg og trenger hjelp til å settes i gang med noe annet å gjøre.

Anonymous poster hash: 9d91e...989

Skrevet

Far har snakket med mor og hun sier datter lyver.

Vi har aktiviteter og hun er stort sett veldig negativ og klager.

Eneste hun liker er badeland men vi kan ikke være der hver dag en hel uke.

Skrevet

Jeg tenker også at det kan være andre grunner som ligger bak. TV er bedøvende siden man glemmer alt annet og slipper å tenke, så da er hun kanskje mer fornøyd når hun får se TV hele tiden.

Skrevet

Jeg tenker også at det kan være andre grunner som ligger bak. TV er bedøvende siden man glemmer alt annet og slipper å tenke, så da er hun kanskje mer fornøyd når hun får se TV hele tiden.

Ja. Vi har forsøkt å finne ut av dette.

Vi har pratet om dette og tilrettelagt slik at vi driver med aktiviteter hun liker. Hun kommer godt overens med stesøster og de ser ut til å trives sammen.

Hun har eget fint rom. Jeg har virkelig gått i meg selv men kan ikke se at min oppførsel skal skape dårlig trivsel.

Og så lenge tv'en surrer og går er hun en fornøyd unge.

Skrevet

Kan være hun ikke trives med situasjonen. Bytte hjem annenhver uke. Og at det fortsatt ikke er så greit at mor og far ikke bor sammen.

Hun har det nok bra begge steder. Det er bare det at hun kanskje trives best hos mor hvor hun har litt mer fred og ro.

Om hun ikke trives med situasjonen så er kanskje det vanskelig for henne og påpeke hva som gjør at hun ikke har det så greit.

Skrevet

Kan være hun ikke trives med situasjonen. Bytte hjem annenhver uke. Og at det fortsatt ikke er så greit at mor og far ikke bor sammen.

Hun har det nok bra begge steder. Det er bare det at hun kanskje trives best hos mor hvor hun har litt mer fred og ro.

Om hun ikke trives med situasjonen så er kanskje det vanskelig for henne og påpeke hva som gjør at hun ikke har det så greit.

Mor og far flyttet fra hverandre når hun var 8 måneder.

Hos mor har hun to søsken. Hos oss har hun min datter som hun leker godt med. Hun liker ikke å bruke kroppen så mye og far har fått beskjed på foreldresamtale at vi må øve mer på fysisk aktivitet.

Jeg har som sagt tenkt det er noe annet som ligger bak men jeg kommer frem til at hun liker å kose seg foran tv'en.

Skrevet

Det er ikke opp til henne å bestemme. Grenser er grenser og nå tester hun dem.

Skrevet

Våre unger, særlig yngste, sier hun vil flytte når hun ikke får det som hun vil 😳

Siden vi bor sammen så pakker hun bagen sin og vil gå til bestemor 😳

Da jeg kuttet netflixen pakket hun en en hel koffert 😳

Vi kan få komme på besøk om vi tar med jordbær og godteri 😀

Men er hun virkelig lei av oss så skal vi savne henne skikkelig, så da får vi ikke komme på besøk til henne en gang.

Unger skal ha grenser. Unger skal ikke bestemme samvær. Det er ikke noe mer å styre med. Trenger ikke ligge noe bak.

Anonymous poster hash: a6c4f...56f

Skrevet

Hun skal uansett ikke få bestemme hverken samvær eller tv-tid.

Skrevet

Dere må rett og slett overse hennes ønske om å se tv hele tiden og hun lå lære seg å aktivisere seg selv samt delta på de aktiviteter hele familien er med på. Kanskje dere kan sykle turer sammen? Hoppe hoppetau? Arrangere fotballkamp? Det høres ut som mor bruker tv som barnevakt, ut i fra sånn du beskriver situasjonen.

Skrevet

Dere må rett og slett overse hennes ønske om å se tv hele tiden og hun lå lære seg å aktivisere seg selv samt delta på de aktiviteter hele familien er med på. Kanskje dere kan sykle turer sammen? Hoppe hoppetau? Arrangere fotballkamp? Det høres ut som mor bruker tv som barnevakt, ut i fra sånn du beskriver situasjonen.

Det trenger ikke å være slik at mor bruker tv som barnevakt. Jeg var et utspekulert lite troll på den alderen. Hos mamma så får jeg ha sjokoladepålegg på brødskiva hveeeer dag. Hos pappa så får jeg myyye mer godter på lørdager osv osv. 

Jeg tenker at du har en smart stedatter som prøver å få det slik hun vil. Dere får bare være konsekvente :)

Anonymous poster hash: 378e1...ac4

Skrevet

Det trenger ikke å være slik at mor bruker tv som barnevakt. Jeg var et utspekulert lite troll på den alderen. Hos mamma så får jeg ha sjokoladepålegg på brødskiva hveeeer dag. Hos pappa så får jeg myyye mer godter på lørdager osv osv.

Jeg tenker at du har en smart stedatter som prøver å få det slik hun vil. Dere får bare være konsekvente :)

Anonymous poster hash: 378e1...ac4

Nei, det er selvfølgelig ikke sikkert det er sånn, men jeg ville vært litt obs og fulgt med. Min opplevelse av min 6-årig er at hun er dønn ærlig.. Så en vet aldri! Godt at dere setter grenser i hvertfall, kjipt å kaste bort barndommen foran tven!

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Barn kan være mestere i å spille foreldrene opp imot hverandre, ihvertfall i å prøve. Spesielt om foreldrene ikke bor sammen :P

Det er ikke alltid de forstår at vi foreldre faktisk snakker sammen selv om vi ikke lever sammen ;)

Ungene mine er flinke til å si at de får lov til ditt og datt hos pappa eller mamma, men når vi voksne snakker sammen så stemmer det bare ikke :P

De prøver seg/overdriver, men det ligger som regel ikke noe annet bak enn et ønske om å få vilja si..

Sett ut ifra mine egne barn så KAN det være stedatteren din overdriver tv-tiden hos moren. KAN til og med være det er motsatt. At mora er streng på tv-tiden, derfor prøver hun seg hos dere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...