Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 Min datter på fem klarer nesten ikke prate normalt. ALT hun gjør er med høy stemme. Vi gjentar til det kjedsommelige at hun må prate vanlig inne men to minutter senere "MAMMA VEEEEET DU HVA ELLER?" I går var vi på cafe og før vi gikk inn hadde jeg en prat der jeg sa nå skal vi på cafe og da skal vi kose oss og prate med vanlige stemmer. Hun var helt enig. Vel inne PRATER HUN HØYT og vi får faktisk stygge blikk. Blir helt fortvilet jeg. Er dette en fase? Hva kan jeg gjøre for å stoppe dette? Vi har henne og en på 2 måneder så foreløpig er det ikke slik at hun må kjempe om oppmerksomheten med søsken. Anonymous poster hash: 4ba1e...f22
SuperFries Skrevet 30. mai 2015 #2 Skrevet 30. mai 2015 Min datter på 4,5 har alltid snakket mye, og da mener jeg mye. Det er en direkte kobling mellom tanker og munn. I det siste har hun begynt å prate så høyt at det verker i ørene. Svett i ørene har vi vært i flere år, men nå går praten både konstant og høyt. Ber om innestemme flere ganger om dagen. Satser på at det er en fase. Hørseltesten på 4-års kontrollen var iallefall helt fin.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 5åringen her snakker også høyt. Lurer på om det er en (u)vane fra barnehagen der de sikkert snakker høyt for å bli hørt Anonymous poster hash: 0e427...29f
klg,2 boys now:) Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 Da stopper du hun hvergang hun begynner og prate med høy stemme.etter x antall gang vil hun forstå også kan du snakke ekstra lavt
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 5åringen her snakker også høyt. Lurer på om det er en (u)vane fra barnehagen der de sikkert snakker høyt for å bli hørt Anonymous poster hash: 0e427...29f Jobber i barnehage, og det er ikke sånn at alle der snakker høyt, men er gjerne 3-4 i hver gruppe som har veeeeeeldig høy stemme hele tiden. Og det hjelper ikke hvor mye vi ber dem om å bruke innestemme, snakker med dem om at man kan få vondt i ørene, osv... De prøver jo å ta seg sammen etter en prat, men 5 minutter etterpå skriker de i øret til sidemannen igjen. Noen er vel født med høyt volum tror jeg... Anonymous poster hash: 954fe...513
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 Ja, har en jente på 5 som prater veldig høyt;) Anonymous poster hash: a82f3...0ac
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #7 Skrevet 30. mai 2015 4,5 åringen snakker HØYT og MYE😱 haha Anonymous poster hash: 75893...7f8
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #8 Skrevet 30. mai 2015 Samme med min 4,5-åring Anonymous poster hash: a6dae...ab0
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #9 Skrevet 30. mai 2015 5åringen her snakker også høyt. Lurer på om det er en (u)vane fra barnehagen der de sikkert snakker høyt for å bli hørt Anonymous poster hash: 0e427...29f Jobber i barnehage, og det er ikke sånn at alle der snakker høyt, men er gjerne 3-4 i hver gruppe som har veeeeeeldig høy stemme hele tiden. Og det hjelper ikke hvor mye vi ber dem om å bruke innestemme, snakker med dem om at man kan få vondt i ørene, osv... De prøver jo å ta seg sammen etter en prat, men 5 minutter etterpå skriker de i øret til sidemannen igjen. Noen er vel født med høyt volum tror jeg... Anonymous poster hash: 954fe...513 Utebarnehage. I helgene, sånn utpå lørdag og søndag snakker hun vanlig med normalt volum og i ferier snakker hun også med vanlig volum. Så nei, hun er ikke født med høy stemme. Anonymous poster hash: 0e427...29f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #10 Skrevet 30. mai 2015 Bestevennen til jenta på 5 prater hinsides høyt. Det er så ille at det gjør vondt i ørene og jeg er utslitt i hode etter at hun har gått hjem. Siden de bruker mye tid sammen i både barnehagen og på fritiden har dette begynt å smitte over på min datter. Når hun begynner å rope så begynner jeg å hviske. Unger speiler veldig fort og da legger hun fort om til hvisking. Funker veldig godt, men det er bare å glemme når vennen er her.. Anonymous poster hash: 465e2...03d
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #11 Skrevet 30. mai 2015 Bestevennen til jenta på 5 prater hinsides høyt. Det er så ille at det gjør vondt i ørene og jeg er utslitt i hode etter at hun har gått hjem. Siden de bruker mye tid sammen i både barnehagen og på fritiden har dette begynt å smitte over på min datter. Når hun begynner å rope så begynner jeg å hviske. Unger speiler veldig fort og da legger hun fort om til hvisking. Funker veldig godt, men det er bare å glemme når vennen er her.. Anonymous poster hash: 465e2...03d Huff. Er så redd dette er min datter. Hun prater virkelig høyt. Hun er bare snill og god. Flink til å leke med alle og får mye skryt i barnehagen. Er så redd stemmen skal gjøre at andre foreldre ikke vil ha henne på besøk. Anonymous poster hash: 4ba1e...f22
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #13 Skrevet 30. mai 2015 Bestevennen til jenta på 5 prater hinsides høyt. Det er så ille at det gjør vondt i ørene og jeg er utslitt i hode etter at hun har gått hjem. Siden de bruker mye tid sammen i både barnehagen og på fritiden har dette begynt å smitte over på min datter. Når hun begynner å rope så begynner jeg å hviske. Unger speiler veldig fort og da legger hun fort om til hvisking. Funker veldig godt, men det er bare å glemme når vennen er her.. Anonymous poster hash: 465e2...03d Huff. Er så redd dette er min datter. Hun prater virkelig høyt. Hun er bare snill og god. Flink til å leke med alle og får mye skryt i barnehagen. Er så redd stemmen skal gjøre at andre foreldre ikke vil ha henne på besøk. Anonymous poster hash: 4ba1e...f22 Hvis det er samme jente så er hun hjertelig velkommen hit selv om støynivået er rimelig høyt! Er de ute i hagen så trenger man ikke å lure på hvor ungene er Anonymous poster hash: 465e2...03d
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2015 #15 Skrevet 30. mai 2015 Ja min 6 åring er høylytt. Og prater konstant! Anonymous poster hash: 6e5fb...20e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå