Gå til innhold

barn som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

går til hvem som helst, hva tenker dere om dem? Mener barn som gjerne ikke foretrekker foreldrene, det er liksom litt det samme hvem de er hos...Skal sies at de har vært mye hos forskjellige barnevakter, både familie og venner av foreldrene..grunn til bekymring? Barna er 2 og 4 år..

Anonymous poster hash: 18a4c...b02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foretrekker de ikke foreldrene når de er lei seg for ett eller annet og trenger trøst heller?

Anonymous poster hash: 9ffea...8f7
Skrevet

Jo, det gjør de nok..men de protesterer liksom aldri når foreldrene gå... Det gjør nemlig mine når jeg forlater dem hos f.eks en barnevakt..men jeg har bare barnevakt en sjelden gang, og alltid hos mine eller mannen sine foreldre.som barna kjenner godt.lurer på hva som er normalt..reagerer litt på at de bruker mye barnevakt, og som sagt at de ikke virker misfornøyd med det..ermet kun fordi de er vant til at det er sånn?

Skrevet

Vil tro barna kan bli vandt til slikt, ja.

Anonymous poster hash: 93e4b...1b6

Skrevet

Jeg tenker at barna er normale, sosiale barn som er selvstendige. Og at barnevaktene de bruker er folk de har en god relasjon til. Det er jo ikke slik at man er dårlige foreldre bare fordi ungene ikke hylgriner hver gang mor eller far gå, for det er det jeg føler at du sier. Det er da i så fall en merkelig oppfatning.

Anonymous poster hash: 5f6fb...f18

Skrevet

Jo, det gjør de nok..men de protesterer liksom aldri når foreldrene gå... Det gjør nemlig mine når jeg forlater dem hos f.eks en barnevakt..men jeg har bare barnevakt en sjelden gang, og alltid hos mine eller mannen sine foreldre.som barna kjenner godt.lurer på hva som er normalt..reagerer litt på at de bruker mye barnevakt, og som sagt at de ikke virker misfornøyd med det..ermet kun fordi de er vant til at det er sånn?

Med mindre det er andre faktorer som tilsier noe annet, så vil jeg tro at de ikke protesterer fordi de er trygge. Mitt barn protesterer ikke når jeg forlater ham hos besteforeldrene eller i barnehagen, selv om vi ikke har spesielt mye barnevakt. Det er jo fordi han trives der og ikke har noen grunn til å protestere.

Jeg synes i grunnen det er mer merkelig om barn ikke vil være hos besteforeldre som de kjenner godt.

Skrevet

At de er trygge selvstendige barn som har fått en god og trygg oppvekst. Barn som aldri vil noen steder derimot, anser jeg som nervøse og utrygge barn.

Som jeg var når jeg var liten..

Anonymous poster hash: ac674...5b0

Skrevet

Så barn som er hos barnevakt som de gjerne kun har møtt en gang, er trygge barn fordi de ikke protesterer?

Skrevet

Så barn som er hos barnevakt som de gjerne kun har møtt en gang, er trygge barn fordi de ikke protesterer?

Ehhh... Nei. De protesterer ikke fordi de er trygge. Ser du virkelig ikke forskjellen?? 

Og du sa aldri noen ting i hovedinnlegget om at de "gjerne kun har møtt dem en gang". 

Uansett, hvorfor er dette et problem for deg? 

Skrevet

Er da mine barn unormale som helst ikke vil overnatte andre steder enn hjemme? Og som ikke hadde godtatt å være hos en ukjent ny barnevakt over natten? En barnevakt som barnet ikke kjenner? er mine barn.da utrygge barn?

Skrevet

Er da mine barn unormale som helst ikke vil overnatte andre steder enn hjemme? Og som ikke hadde godtatt å være hos en ukjent ny barnevakt over natten? En barnevakt som barnet ikke kjenner? er mine barn.da utrygge barn? Anonymous poster hash: 18a4c...b02

I den situasjonen er de utrygge. Men ikke ellers. Et utrygt barn ikke alltid foreldrene sin skyld i den forstand at barn er forskjelle. Noen mer engstelig enn andre. Samme som at noen synes at det å være hos noen andre selv om de ikke kjenner dem er spennende.

Vi voksene er jo også like forskjellige. Noen liker å oppleve ting mens andre trives bedre hjemme

Anonymous poster hash: 23dab...2c4

Skrevet

Moren til disse barna mener mine barn er utrygge som ikke vil være hos fremmed barnevakt, det mener hun de må tåle. Foreldre har krav på ganske mye tid for seg selv i hennes øyne...hun mener vi unner oss for lite tid for oss selv..men jeg får meg ikke til å bruke folk barna ikke kjenner godt som barnevakt.har ikke foreldre og svigerforeldre som stiller i hytt og pine...

Skrevet

Er da mine barn unormale som helst ikke vil overnatte andre steder enn hjemme? Og som ikke hadde godtatt å være hos en ukjent ny barnevakt over natten? En barnevakt som barnet ikke kjenner? er mine barn.da utrygge barn?

Nei, det er da ikke nødvendigvis sånn. Det er heller ingen i denne tråden som har sagt at dine barn er unormale, bare sånn for å presisere det.

Du er klar over at det ikke finnes en sannhet ift slikt som dette? Det som er rett for noen er feil for andre. Mennesker er forskjellige, og det gjelder også barn. Du får oppdra dine barn slik du mener er best for dem, og andre gjør det samme for sine barn. At barn reagerer forskjellig, akkurat som voksne gjør det. 

Jeg føler veldig at du fisker etter at vi skal si at disse andre foreldrene vanskjøtter barna sine og ikke tar seg godt nok av dem, mens det du gjør er det eneste riktige her i verden. For å sette det på spissen. Vel, vet du hva? Det er ikke sånn det er her i verden. Noen barn er trygge, andre er det ikke. Noen er sosiale og tillitsfulle, og liker å være sammen med forskjellige mennesker uten at foreldrene nødvendigvis er der, andre liker gjerne andre folk men liker ikke å sove over hos andre uten foreldrene til stede. Sånn er det bare. Man er forskjellig, og man kan ikke forme barn til å bli prikk like. Det betyr ikke at disse foreldrene du snakker om gjør noe mot barna sine som er bekymringsverdig. Synes det er en merkelig tankegang må jeg si. 

Skrevet

Moren til disse barna mener mine barn er utrygge som ikke vil være hos fremmed barnevakt, det mener hun de må tåle. Foreldre har krav på ganske mye tid for seg selv i hennes øyne...hun mener vi unner oss for lite tid for oss selv..men jeg får meg ikke til å bruke folk barna ikke kjenner godt som barnevakt.har ikke foreldre og svigerforeldre som stiller i hytt og pine...

Man må alle organisere hverdagen sin slik en selv ønsker. Om de ønsker mye tid for seg selv, og klarer å organisere det, så må det være greit. At dere ikke ønsker det, er greit det også. Ingen av disse valgene er nødvendigvis gale. Hvis du/dere er ukomfortable med å bruke andre barnevakter enn besteforeldrene, så er det lov å la være. 

Skrevet

Min 3 åring er meget tillitsfull ovenfor andre mennensker og kan bli med hvem som helst . ( nesten farlig) ER vi på ferie i utlandet, så kan han fint bli med grekerne på nabobordet for å finne frukt bak på kjøkkenet :) Snakker med hvem som helst. OG slik har alle de andre barna vært også, og alle er trygge hos meg. Noen barn er mer utadvendte enn andre.

Skrevet

Der er jeg enig med deg, jeg hadde heller ikke brukt barnevakt som barnet mitt ikke kjenner godt, fordi barnet mitt heller ikke er trygg på dette. Men det er jo som andre påpeker, forskjell på barn. Hadde jeg stolt på vedkommende og barnet mitt var trygt nok, så kunne jeg fint brukt en barnevakt han ikke kjente så godt.

Vi måtte for en stund siden på en reise hvor det var mest praktisk å ikke ha 3-åringen med, og mine foreldre kunne for en gangs skyld ikke passe ham. (Mannens foreldre bor i utlandet.) Den eneste aktuelle å spørre var kusinen min som også jobber i guttens barnehage, men som ikke har passet ham privat før. Jeg spurte gutten om han syntes det var greit, og han ville egentlig gjerne, men syntes det var veldig skummelt. Så vi tok ham heller med.

Hadde han selv vært komfortabel med det, så hadde vi spurt henne, og hadde det vært umulig å ta ham med så hadde vi også spurt henne selv om han egentlig ikke turte. Man må jo se an både barnet og situasjonen, og den ene metoden er ikke nødvendigvis riktigere enn den andre. Om det dere gjør fungerer for dere og deres barn, og det de andre gjør fungerer for dem, så gjør begge rett mener jeg.

Skrevet

Dere er jo ganske kritiske begge to. Det er ikke noe galt med noen av dere hverken barn eller foreldre. Dere er bare forskjellig. Vær litt romslig her og finn ut hva som passer for dere. Hadde ikke tenkt mye over en slik kommentar.

Anonymous poster hash: 3a21f...30f

Skrevet

Barn er veldig forskjellige og da. Min datter var ekstremt sosialt og aktiv som liten, hun ble kjent med alle, og var jo ifølge henne bestevenn med de etter 5 min. Så hun kunne nok ha blitt med de fleste, og blitt passet av mennesker hun ikke kjente godt. Hun startet i barnehage da hun var 2 år, og som hun elsket det. Så første måneden så gråt hun hver dag når jeg hentet henne. Var først da hun forsto at hun skulle få komme tilbake, at hun ble glad for å se meg da jeg hentet.

Og ingen av mine barn har vært lei seg da de ble levert i barnehagen. De har jo storkost seg i barnehagen begge to. Noe som har vært veldig godt for meg som mamma og se.

Anonymous poster hash: 74c7f...4bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...